PREVIEW F1 2011: Red Bull: Poate opri cineva taurii roşii?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În sport se spune că întotdeauna este mai uşor să ajungi primul decât să te menţii acolo, iar istoria a demonstrat de nenumărate ori veridicitatea acestui proverb.
La capătul unui sezon în care a deţinut fără îndoială cel mai rapid monopost, Red Bull Racing a reuşit să-şi adjudece cele două titluri mondiale, în ciuda numeroaselor sincope în gestionarea relaţiilor dintre cei doi piloţi.
Geniul lui Adrian Newey a contribuit decisiv la încoronarea echipei drept noua campioană mondială în doar al şaselea an de existenţă, însă adevărata misiune abia acum începe: echipa patronată de Dietrich Mateschitz are ambiţia de a rămâne pe termen lung în topul Formulei 1, însă pentru acest lucru are nevoie de experienţa pe care echipe precum Ferrari sau McLaren au acumulat-o în câteva decenii.
OBIECTIVE GENERALE
În mod cert, Red Bull Racing speră să-şi apere titlurile mondiale cucerite anul trecut, mai ales ca planul austriecilor este unul cu bătaie lungă: stabilirea ca echipă de top în Formula 1 alături de granzii tradiţionali de la Ferrari şi McLaren. Mateschitz are toate motivele să fie încrezător în îndeplinirea acestui obiectiv, întrucât echipa deţine toate ingredientele pentru succes: un buget stabil, despre care se speculează că anul trecut a fost chiar mai mare decât al celor de la Ferrari, şi un departament tehnic redutabil condus de Newey, cel care a ştiut să speculeze cel mai bine schimbările radicale survenite în regulamentul tehnic începând din sezonul 2008.
MONOPOSTUL RB7
Noul monopost cu care Red Bull Racing va ataca sezonul 2011 şi-a demonstrat deja calităţile în sesiunile de teste din această iarnă. RB7 include şi un nou sistem de evacuare, care permite eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate, măsură adoptată şi de Renault sau Ferrari pentru a minimaliza impactul eliminării dublu-eleroanelor. În rest, noul monopost nu include noutăţi tehnice majore din punct de vedere vizual, însă echipa a demonstrat şi în ultimii doi ani că introduce permanent soluţii inovatoare care nu sunt vizibile cu ochiul liber.
LINIA DE PILOŢI: SEBASTIAN VETTEL ŞI MARK WEBBER
Marele semn de întrebare care planează asupra echipei este dacă va reuşi să menţină relaţiile dintre Vettel şi Webber la un nivel acceptabil. Tensiunile acumulate anul trecut la în Turcia (când cei doi piloţi s-au acroşat pe circuit) şi în Marea Britanie (când Vettel a primit aripa fată de specificaţie nouă a coechipierului său) ar fi putut conduce la ratarea titlurilor mondiale şi au alimentat speculaţiile privind favorizarea pilotului german.
Fără îndoială, Vettel a ieşit mult mai câştigat după sezonul precedent datorită titlului mondial, în timp ce misiunea lui Webber de a-şi surclasa coechipierul se anunţă şi mai dificilă, însă nu imposibilă.PUNCTE FORTE
- monopostul Red Bull RB7 a fost foarte competitiv în teste şi se anunţa unul dintre cele mai rapide în 2011
- Red Bull deţine în Vettel şi Webber una dintre cele mai puternice linii de piloţi din Formula 1
PUNCTE SLABE
- tensiunile dintre Vettel şi Webber s-ar putea amplifica în acest an, dacă managerii nu vor fi capabili să-i ţină în frâu
Acesta a fost ultimul episod al serialului PREVIEW F1 2011 care analizează cele 12 echipe participante. Anterior aţi putut citi şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso, Sauber, Force India, Williams, Renault, Mercedes GP, Ferrari şi McLaren.
Serialul PREVIEW F1 2011 continuă pe tot parcursul următoarelor două săptămâni: marţi veţi putea citi o analiză statistică a celor patru sesiuni de teste din această iarnă, iar în zilele următoare vom publica articole despre predicţiile Automarket pentru 2011, modul în care pneurile Pirelli vor schimba strategiile de cursă şi o avancronică generală a sezonului.
Cu tehnologia actuala pilotii au un rol mult mai redus, cu toate ca ajuta la dezvoltarea monoposturilor , orice inovatie e imediat copiata (stil china - 'nu ei au inventat ci noi nu eram sigur ca va fi eficienta ,dar ne-am convins")
Azi masina face 90% , exemplu o masina dezvoltata pe stilu lui Button (pilotul pe care il consider favorit pt inceputul campionatului pt stilul de pilotaj datorita noii componente a pneurilor, fiin singuru cara a mers anul trecut aproape 40 de ture pe pneuri soft , cand altii au schimbat in turul 16-19), care nu incalzeasuficint pneurile pt un a nuse uza rapid, nu au dovedit un "grip" eficient stilul mai dur al lui MSC.