PREVIEW F1 2011: Predicţiile Automarket pentru sezonul 2011

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 22.03.2011
Automarket face o serie de predicţii în avanpremiera unui sezon al cărui deznodământ se anunţă dificil de anticipat.

Schimbările regulamentului tehnic, combinate cu caracteristicile pneurilor furnizate de Pirelli începând din 2011, vor conduce inevitabil la rezultate imprevizibile în prima parte a anului.

Echipele şi piloţii trebuie să se adapteze rapid la rigorile noilor tehnologii, dar mai ales la numărul sporit de opriri la boxe, motiv pentru care ne putem aştepta la numeroase surprize pe tot parcursului sezonului.

Chiar şi în aceste condiţii, Automarket încearcă să desluşească misterul din sesiunile de teste şi îţi prezintă o serie de predicţii pentru sezonul care va începe peste numai trei zile în însorita Australie.

  • Sebastian Vettel va câştiga al doilea titlu mondial

După peripeţiile şi conflictele de anul trecut, Vettel s-a maturizat şi este un rival mai periculos pentru Fernando Alonso & Co. Iar faptul că Red Bull deţine în continuare un monopost foarte rapid (conform rezultatelor din teste) indică faptul că germanul are şanse mari să fie primul pilot din ultimii cinci ani care-şi apară trofeul. Lupta cu Alonso se anunţa însă una foarte strânsă şi palpitantă.

  • Red Bull Racing va câştiga titlul constructorilor

Pentru a câştiga titlul la constructori, o echipă are nevoie de o linie de piloţi competitivă, pe lângă un monopost rapid, iar Red Bull Racing stă cel mai bine la aceste capitole. Chiar dacă Mark Webber a provocat anul treut câteva incidente neplăcute pentru echipă, australianul a demonstrat că este capabil să obţină rezultate de top care să minimalizeze eventualele greşeli sau abandonuri ale lui Vettel. În schimb, Ferrari îşi îndreaptă toată atenţia spre Alonso, în timp ce McLaren şi Mercedes GP nu deţin deţin monoposturi suficient de rapide, în ciuda liniilor de piloţi competitive.

  • Michael Schumacher va obţine cel puţin o victorie în 2011

2010 a fost sezonul în care Schumacher s-a acomodat la noile reguli şi caracteristici ale Formulei 1, însă 2011 poate fi cu adevărat anul renaşterii sale ca pilot. Chiar dacă este greu de crezut că va avea un cuvânt de spus în lupta pentru titlu, germanul este capabil să obţină cel puţin o victorie, întrucât beneficiază de un monopost competitiv şi poate specula la maxim eventualele greşeli ale rivalilor.

În plus, Schumacher face o echipă foarte bună cu Ross Brawn în privinţa strategiilor, care vor căpăta o importanţă majoră în acest an datorită pneurilor Pirelli care se degradează mai rapid.

  • Paul di Resta va fi cel mai bun debutant al sezonului

Di Resta a concurat în ultimii patru ani în Campionatul German de Turisme, însă expeirenta de pilot de rezervă al echipei Force India îl va ajuta să-şi intre rapid în ritm în acest sezon. Scoţianul este avantajat şi de faptul că Force India se număra printre echipele din plutonul de mijloc, în timp ce Pastor Maldonado (Williams), Sergio Perez (Sauber) şi Jerome D'Ambrosio (Virgin) fie nu au deloc experienţă în Formula 1, fie dispun de un monopost mai lent.

  • Red Bull va obţine cele mai multe pole positionuri

La fel ca şi anul trecut, performanta pe un tur de circuit reprezintă în continuare unul dintre avantajele de care se bucura Red Bull Racing, cel puţin conform rezultatelor din teste. Adaugă la asta performanţele lui Vettel şi rezultă un cuplu care, de cel mai multe ori, va fi invincibil în calificări

  • Lotus va reuşi să câştige cel puţin un punct în clasamentul constructorilor

Chiar dacă nu a fost ocolită de probleme de fiabilitate în teste, Lotus are potenţialul de a înregistra progrese majore în acest an, având ca avantaje linia experimentată de piloţi şi dezvoltarea continuă a monopostului. Absenţa sistemului KERS ar putea reprezenta un handicap, însă un loc 10 în cel puţin una dintre cele 19 curse ale anului nu pare un obiectiv imposibil, chiar dacă va veni pe fondul unor abandonuri multiple suferite de piloţii de top.

  • Sebastien Buemi şi Vitantonio Liuzzi îşi vor pierde locurile în echipă

Buemi este sub presiune să obţină rezultate la Toro Rosso în acest an pentru a rămâne în echipă, însă elveţianul riscă să fie dat afară de Daniel Ricciardo, care va testa în antrenamente. În schimb, Liuzzi are şanse mici să încheie sezonul dacă Hispania va găsi un pilot capabil să aducă sponsori, în special pentru că situaţia financiară rămâne dificilă.

  • Nick Heidfeld va fi surpriza plăcută a sezonului

Renault îşi pune mari speranţe în sezonul 2011 datorită noului monopost R31, iar vasta experienţă acumulată în ultimii ani îl va ajuta pe Heidfeld să obţină rezultate pozitive.

Conştient că aceasta este una dintre ultimele sale şanse de a obţine rezultate în Formula 1, germanul este determinat să-şi demonstreze abilităţile şi ar putea urca ocazional pe podium, poate chiar pe prima treaptă dacă va fi ajutat şi de anumite circumstanţe.

  • Williams va fi dezamăgirea sezonului

În condiţiile în care Mercedes şi Renault da semne vizibile de progres, misiunea celor de la Williams de a urca în clasamentul general se anunţa dificilă, cu atât mai mult cu cât a renunţat la talentatul Nico Hulkenberg în favoarea aportului financiar al lui Maldonado. Rubens Barrichello este prezent la datoreie pentru a dezvolta monopostul, însă brazilianul nu pare apt pentru a obţine rezultate majore pentru echipă.

  • McLaren va înregistra progrese majore spre finalul sezonului european

McLaren începe sezonul.  2011 cu un monopost necompetitiv caracterizat de numeroase probleme tehnice, însă echipa a demonstrat în ultimii ani că este capabilă să remedieze din mers situaţia. Cel mai probabil, britanicii vor începe să-şi arate colţii odată cu primele curse europene, iar până la sfârşitul sezonului de pe Bătrânul Continent ne putem aştepta la victorii care să condimenteze lupta pentru titlu.

In cadrul serialului F1 PREVIEW 2011 aţi putut citi profilele tuturor celor 12 echipe participante în competiţie: Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso, Sauber, Force India, Williams, Renault, Mercedes GP, Ferrari şi McLaren si Red Bull, precum si statistica timpilor din testele de iarna, statistica fiabilitatii si modul in care pneurile Pirelli vor schimba strategiile de cursa.

Serialul se incheie miercuri cu avancronica generala a sezonului 2011.

Taguri: , preview f1 2011

Comentarii (16)

  • janick
    Nick Heidfeld va fi surpriza plăcută a sezonului
    Acest subtitlu imi da mari sperante, mare-mare satisfactie! Succes! Doar BMW-ul lipseste!!
    7 2
  • @Daniel Popescu
    La sectiunea cel mai bun debutant tin sa te contrazic si-mi pun banii pe Sergio Perez. In rest greu de anticipat in special in zona campionilor. O sa fii surprins ca Mclaren si Ferrari se vor lupta pt trofeul suprem la care se vor adauga poate Renaul si Mercedes GP. Ceva imi spune ca RBR papa bine pneurile. Am fost 3 zile la Valencia in iarna si monopostul RBR efectua doar 4-5-6 ture apoi intra la boxe. In fiecare zi la fel. Nu au incercat macar odata o simulare de cursa sau stinturi mai lungi. Daca incerca sa stea mai mult se vedea o usoara instabilitate a monopostului atat in viraje cat si pe franare (circuitul Ricardo Tormo este foarte bine gandit pt spectatori. Daca ai binoclu nu-ti scapa nimic). Fara doar si poate RBR mi s-a parut a fi cel mai rapid in primele tururi dupa ce iesea de la boxe. Asa ca nu ramane decat sa asteptam cu nerabdare debutul sezonului si vom trage atunci concluziile!
    14 6
  • @dmd
    si eu zic ca i-a cam condamnat prea devreme pe mclarensi pina una alta ...F1 inseamna doar rivalitatea FERARRI -MCLAREN,restul numai conteaza dat fiind faptul ca WILIAMS nu-si mai revin
    10 5
  • salutare
    cand vine vorba despre previziuni sunt un pic cam partinitor, fiind fan Mclaren. Favoritul meu, cel putin pentru inceputul sezonului,este Button,mai ales datorita faptului ca el stie sa aiba grija de pneuri,care mai ales la inceputul sezonului vor fi cam ‘instabile’, iar de la inceputul sezonului european,cred ca va reveni Hamilton,asta daca cei de la Mcaren vor nimeri updateurile ce le vor pregati pentru prima parte a sezonului!Daca nu au facut-o atunci e clar favorit Vettel, mi-e greu sa recunosc asta, dar daca nu erau problemele tehnice ale motorulu Renault,ar fi ‘omorat’ sezonul trecut inca de la prima cursa din afara Europei!Pe Webber il vad asteptand greseala lui Vettel si daca are noroc de o lipsa de consistenta din partea pilotilor Mclaren si al lui Vettel,cred ca ar putea iesi campion!
    Ferrari,echipa cu un singur pilot-favorit clar Alonso
    Mercedes GP-o echipa interesanta,linia de piloti sigur este formata din 2 piloti foarte buni,dar nu ii vad batandu-se mai mult de o clasare constanta in primele 4 echipe la sfarsit de sezon.
    Renault-Heidfeld e pilotul principal,dar cred ca cu putin noroc,ar putea castiga 1-2 MP anul acesta!
    Williams-pacat ca au renuntat la Hulkenberg,care ar fi fost un factor de motivare al lui Barrichelo,dar mai mult de 2-3 clasari in top5,nu ii vad realizand anul acesta.Sper sa ma insel,pentru ca tin la aceasta echipa,afectiv vorbind!Nu cred ca vor fi dezamagirea sezonului ci dimpotriva,vor face o figura frumoasa!
    Team Lotus-va fi interesanta competitia si cu Renault Lotus,dar si cu Redbull,mai ales ca au motoare de la unii ,cutie de viteza si transmisia de la ceilalti(sper sa nu ma insel),in orice caz vor fi in fata celor de la Sauber si a fostelor sale copetitoare de anul trecut!
    Force India-va dispune de motoare Mercedes si implicit de KERS-ul lor,care in 2009 a fost cel mai bun,dar nu ii vad avand aspiratii mai mari de locul 7 la sfarsitul sezonului.
    Sauber-echipa interesanta,dar nu cred ca vor putea emite pretentii la locurile din top5,eventual poate printr-un noroc sa obtina un loc7 la sfarsitul sezonului in fata celor de la Force India,desi m-as mira!
    Cat despre celelalte echipe de la HRT se remarca doar designul,iar de la Virgin doar prezenta lui Glock,ar putea insemna ceva,insa nu le vad castigand puncte!
    In orice caz sezonul va fi unul interesant,lung si cu noile modificari KERS si aripa spate flexibila,sper sa fie si un sezon imprevizibil,pana la ultima cursa!
    9 4
  • Schumacher World Champion 2011
    asta e predictia mea.
    11 14
  • CIPRIOT2010
    cupra_r
    Wiliams nu o sa-si mai revina niciodata, probabil in cativa ani ,Frank Wiliams o sa vanda echipa la fel cum s-a intamplat si cu alte foste campioane mondiale ex Tyrrell, Brabham, vechea Lotus, Benneton.
    11 1
  • MSC WC2011!!
    Tracto te sustin!!!!!!:D
    Paul.
    9 11
  • Popicul
    daca,
    Daca ce zice dmd e adevarat, si asta explica declaratia lui Mate...., despre gume, RBR va lua cele mai multe poluri dar nu cred ca va cadea complet din lupta pentru titlu.
    Asa cum McLaren va progresa in prestatii si ei vor putea progresa la capitolul menajare gume.
    Ce ma intriga este faptul ca anul trecut RBR avea masini destul de civilizate in relatie cu cauciucurile. E drept ca Newy este un tip care anual vrea sa rupa gura targului dar, oare au facut prostia de a schimba radical o masina care merge bine ?. Sau fara difuzor dublu si elemente flexibile masina lor nu mai fuge?
    Eu zic despre RBR ca este in continuare una din cele mai bune masini dar nu cred ca va mai domina asa clar ca anul trecut.
    Nu inteleg de ce l-ati sters pe Massa de pe toate listele ?
    Probabil nu va intra peste Alonso la bataia pentru titlu dar, eu il vad inca in stare sa aduca puncte pretioase pentru titlul constructorilor. Si nu uitati, el are un stil de conducere adecvat noii situatii.
    La echipa surpriza am un alt candidat Torro rosso.!
    10 2
  • Popicul
    Msc ?
    suporterii lui au motiv sa spere. Anul acesta strategiile ar putea conta mai mult ca in ultimii ani, si cuplul Schummi - Brown are un palmares inegalat la acest capitol
    11 5
  • Experienta va face diferenta. Degeaba ai cea mai rapida masina, daca pneurile rezista 10 tururi si intri de 5 ori la boxe. In timp ce unul ca Schumacher, Heidfeld sau Alonso schimba de 2-3 ori, cu toate ca vor pleca poate de pe locurile 7-10, dar vor castiga enorm in cursa.
    Cred ca anul asta imi pun banii la pariu pe Schumacher si experienta sa. Nu are cel mai bun monopost, dar e bun, e mai bun ca anul trecut si vor mai progresa. Cred ca din a 2-a jumatate vor avea un monopost de top.
    13 3
  • PREDICTII
    Din ce-am vazut pana acum in teste - si cred ca-i f clar ptr toata lumea ca orice concluzie este prematura inaintea primului GP din an - eu as zice ca Vettel nu mai reuseste ce-a reusit anul trecut. Cine va fi incoronat la toamna... e f greu de spus acum, dar sper ca Hamilton sa fie acela (desi ceva imi spune ca e mai probabil sa i se intample lui Alonso de data asta). Cred ca cele mai mari sanse la constructori le are tot Ferrari (desi acum nu par "varfuri"), urmati indeaproape de RBR, din pacate ptr McLaren. Altfel... sa fim seriosi, Schumi n-o sa mai fie vreodata ce-a fost, iar cel mai bun rookie cred ca va fi Di Resta - are avantajul masinii superioare.
    Dar SA INCEAPA CIRCUL si... mai vedem, mai vorbim.
    BAFTA tuturor de pe-aici si SUCCES McLAREN!
    13 4
  • F1 2011
    Are toata lumea energizantele la rece? :P
    Mare pacat ca nu vad cursa (duminica sunt la munca). Sezonul e lung si se pot intampla atatea lovituri de teatru, dar cred ca Red Bull au invatat ceva din greselile de anul trecut, mai ales acum au si 2 titluri in buzunare si sper ca reusesc sa le apere.
    Restul sa se lupte pe viata si pe moarte :))
    5 7
  • NeoGalaxy
    Beyond My Fear
    Eu astept prima cursa, dupa aia putem discuta despre previziuni. Eu personal nu cred ca cineva este avantajat nici de Kers, nici de stilul de condus, dar ambele sunt factori care pot influenta o cursa. Totusi, nu stim exact cum merg masinile in primele 10 ture are unei curse, iar asta o sa vedem in Australia :P La start se pot intampla multe, o sa vedem si cat de mult se tocesc pneurile cu rezervorul la maxim (nu neaparat la maxim, dar discutam despre o masina grea :P) si o sa vedem si cat de mult conteaza daca incerci sa depasesti in primele ture :) Schumacher nu cred ca este avantajat pentru ca stilul lui de condus era baza pe putina benzina, iar... realimentarile s-au scos.

    P.S. Este posibil ca o masina in ultimele 10 ture are unei curse cu pneuri doar pentru 11 ture (sa zicem ca dureaza doar 11 ture) poate sa depaseasca jumatate de pluton, care ruleaza cu pneurile tocite si nu mai poate schimba. Plus sa nu uitam ca au un numar fix de seturi, asta inseamna ca daca in calificari vor utiliza prea multe, in cursa... vor incalta si pneuri deja folosite si evident, nu este un avantaj ci tocmai opusul. Deci... sunt foarte multe necunoscute, dar in prima cursa, vor avea sansa de a studia aceste necunoscute :P

    Idea ca unii piloti sa mearga pe burta (turtle mode enabled) si sa piarda pozitii, pana la primul sau al doilea schimb unde sa puna pneuri care pe final sa-i avantajeze este ceva de urmarit, dar in acelasi timp... si ceilalti se gandesc la exact acelasi lucru :P
    6 6
  • predictii
    eu zic ca
    > red bull o sa fie si anul asta tari in calificari dar ramane de vazut ce va face in curse, dupa parerea mea nu o sa fie atat de tari ca anul trecut,
    >in ferrari simt noul campion(cu un alonso mai tare decat niciodata si massa reloaded), dupa o lupta stransa cu red bull si mclaren,
    >pt. ca nici mclaren nu trebuie subestimat, nu prea au stralucit in teste dar cred ca au facut-o intentionat, dar nu stiu, vedem dupa prima cursa daca au fentat sau chiar au creat ceva mai slab decat in 2010. button va avea avans fata de hamilton dar si fata de alti cu stilul lui de condus, cel putin in prima parte a sezonului, chiar castigand si curse.
    >mercedes o sa se apropie de cei 3 din fata, ar fi timpul ca schumi sa castige macar o cursa, dar si pentru rosberg, cu mercedesul de anul asta nu pare de neatins pentru ei,
    >renault parea ca o sa produca surpriza sezonului, dar nu cu heidfeld, kubica ar fi fost capabil de ceva fenomenal insa heidfeld nu are acea sclipire, e foarte bun si el dar totusi lipseste ceva, o sa apara pe podium de 3-4 ori,
    >as contrazice pe daniel in legatura cu williams, au facut ce mai mica cutie de viteza si acuma au si bani si experienta lui barrichello iar maldonado este inca tabu, eu zic ca o sa fie macar la fel de buni ca anul trecut.
    >force india va fi mai slaba decat anul trecut chiar daca a venit di resta, o comparatie buna ar fi toro rosso -alguersuari 2010 - force india di resta 2011 cam asa o sa fie.
    >sauber, fac un pas in fata cu kobayashi la carma si debutantul perez, poate o sa intre si in top5 cateodata,
    >toro rosso au fost surpriza testelor, dar nu le vad ca surpriza langa sauber si williams in fata celor de la force india,
    > lotus o sa aibe puncte la finalul sezonului
    > virgin si hrt o sa se bata intre ei daca ajung in curse, cu hrt-ul de 0 km nu o sa fie usor

    astept un sezon in care o sa castige curse mai multi piloti decat in 2010, deci nu numai de la primele 3 echipe, tot in ultima cursa o sa se decida soarta campionatului.

    campion> alonso si ferrari
    pole-uri> red bull
    surpriza> perez, lotus
    dezamagire > force india.
    5 1
  • am uitat...:)
    ca fan sauber is kobayashi nu as fi impotriva unui MP castigat de el, cu o tactica de pneuri total diferita decat ale celorlalti (avem exemple de anul trecut)si cu putina bafta sa ajunga pe locul 1. hehe ar fi ceva
    4 2
  • janick
    @pakocska...
    ...pertinenta consideratie cu referire la Renault! Datele problemei sunt altele, de vreme ce Kubica sezonul acesta va fi spectator! Si eu aceleasi sanse le ofer celor de la Sauber (cu +BMW ar fi facut, logic-mai mult!).
    Cat despre ceilalti...spectacol sa fie!!! Ma astept chiar la multe surprize; nimic nu-i exclus, predictia oricui poate deveni, la o adica-realitate! Pe curand, cu vesti bune, tuturor bafta!!!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru