PREVIEW F1 2011: McLaren: Speranţe înnăbuşite de lipsa de fiabilitate
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
McLaren este pe locul doi într-un clasament all-time al celor mai prestigioase echipe din Formula 1, fiind depăşită doar de rivalii tradiţionali de la Ferrari, însă ultimul titlu mondial cucerit de britanici la constructori datează din 1998.
Chiar dacă Lewis Hamilton şi-a adjudecat titlul piloţilor în 2008, McLaren nu a fost capabilă să cucerească şi trofeul constructorilor, însă speră ca lucrurile să decurgă favorabil în acest an prin prisma celor doi campioni mondiali care alcătuiesc echipa.
Totuşi, numeroasele probleme de fiabilitate înregistrate în sesiunile de teste din această iarnă ar putea reprezenta un handicap dificil de remediat.
OBIECTIVE GENERALE
La fel ca în cazul Scuderiei Ferrari, McLaren porneşte fiecare sezon al Formulei 1 cu un singur gând: cucerirea titlurilor mondiale. Lucru perfect normal, de altfel, prin prisma celor 12 titluri mondiale la piloţi şi a altor opt trofee cucerite în lupta dintre constructori. Misiunea se anunţa însă una mai dificilă decât în deceniul precedent, în condiţiile unui pluton din ce în ce mai echilibrat şi, mai ales, a progreselor înregistrate în ultimii ani de Red Bull Racing şi Mercedes GP (comparativ cu predecesoarea sa, Honda Racing).
MONOPOSTUL MP4-26
Pentru sezonul 2011, McLaren mizează pe un monopost ce include numeroase caracteristici noi, însă care în bună măsură se regăsesc şi pe alte maşini. Principalul punct de atracţie a fost sistem de evacuare, camuflat suficient de bine pentru a fi descoperit doar după ce monopostul a parcurs câteva tururi bune de circuit la Jerez.
Optimismul britanicilor a fost însă afectat ulterior de numeroase probleme de natură tehnică, care au condus la o limitare drastică a numărului de kilometri parcurşi. Acest lucru afectează puternic munca de evidenţiere a soluţiilor optime şi de acumulare de date în perspectiva unui sezon lung, în care testele vor fi din nou interzise.LINIA DE PILOŢI LEWIS HAMILTON ŞI JENSON BUTTON
Atunci când a sosit la McLaren din postura de campion mondial, Jenson Button a fost creditat cu şanse minime să reziste în faţa lui Lewis Hamilton. În schimb, lucrurile au decurs surprinzător de bine între cei doi, în ciuda unui duel aprins pe circuit în Marele Premiu al Turciei. Hamilton a reuşit să termine în fata coechipierului său la finalul sezonului, însă Button nu a fost departe de performanţele sale, iar din această perspectivă lupta pentru supremaţie se anunţa echilibrată şi în acest an. Ambii piloţi spera să-şi adjudece un nou titlu mondial şi susţin că vor colabora pentru a-şi îndeplini obiectivele personale şi ale echipei, însă McLaren a fost acuzată în mai multe rânduri că aplica ordine de echipă atunci când are nevoie de maximizarea unui rezultat favorabil.
PUNCTE FORTE
- McLaren este una dintre cele mai experimentate echipe din Formula 1 şi are capacitatea de a obţine performante şi în momentele dificile;
- Lewis Hamilton şi Jenson Button au demonstrat că pot colabora pentru a ajuta echipa să-şi îndeplinească obiectivele
PUNCTE SLABE
- fiabilitatea monopostul MP4-26 a lăsat de dorit în testele din această iarnă, ceea ce ar putea afecta programul de dezvoltare
În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso, Sauber si Force India, Williams, Renault, Mercedes GP si Ferrari iar luni veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu Red Bull Racing.
Incercand sa comentez la subiect: McLaren nu pare sa stea bine in teste, dar problemele de fiabilitate sunt binevenite acum. Este mai bine sa ai probleme in teste decat in curse, fiecare defectiune va fi remediata si posibilitatea de reaparitie a acelei probleme va fi diminuata. Inginerii vor gasi rezolvarea pentru problemele ivite.
Sa stam linistiti si sa vedem primele curse!
Daca totusi te plictisesti si intr-o zi te hotarasti ca poate Formula 1 inseamna mai mult pentru tine decat "Ua Ferrari" iti recomand cateva carti, poate si cateva site-uri de unde poti sa inveti sau sa studiezi cam ce inseamna Formula 1. Daca nu ramai la seminte si te poti uita la orice alt sport vrei tu pentru ca oricum esti paralel si nu intelegi nimic. Iar de apreciat Formula 1, nu cred ca ti-a placut niciodata si sincer, nu cred ca esti fan McLaren sau al oricarei alte echipe. Un singur lucru stii si orice ce ai face, esti limitat doar al el.
Pentru tine Formula 1 nu reprezinta nimic, singurul "raison d'etre" pentru tine este doar "Ua Ferrari". Nu o sa te vad niciodata laudand un alt pilot sau o alta echipa, asa cum nu te-am vazut niciodata bucurandu-te de evoluatia altor piloti, dar te-am vazut bucurandu-te doar de esecurile celor de la Ferrari. Cam atata stii tu si atata poti. Pacat, dar era de asteptat. Daca aveai capacitate de a accepta si de a respecta fanii si echipele din Formula 1 poate era altfel, dar pur si simplu nu esti capabil de asa ceva. Grow up, lumea se schimba si doar tu ramai in urma. Si ca fapt divers, uita-te odata in oglinda, o sa-ti dai seama cat de mult iti place Formula 1 si singur. Iti spun eu, nu o sa vezi nici pasiune si nici dragoste, bucurie sau altceva. O sa vezi doar un mare gol, vid.
Timpul trece, oamenii cresc se schimba, uita-te si tu atent si citeste alte comentarii, poate pricepi cum sta treaba.
Acuma înțeleg de ce este supărat Mavric pe Schumacher, era fan Schumi dar mai presus de toate fan Ferrari! Se simte trădat sărăcuțul.
Mavric ce suflețel sensibil ești...