PREVIEW F1 2011: Force India: Visul unui podium în India
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Force India este una dintre cele mai tinere echipe din Formula 1, însă chiar şi în aceste condiţii a reuşit să înregistreze progrese vizibile pe parcursul ultimului sezon.
Aflată la adăpostul unui parteneriat tehnic solid cu McLaren care va expira la finalul lui 2012, echipa patronată de Vijay Mallya a câştigat constant puncte în sezonul precedent şi a concurat pe locul şase în clasamentul constructorilor în cea mai mare parte a sezonului, înainte de a ceda această poziţie rivalilor de la Williams în ultimele două etape.
Indienii vor însă să-şi ia revanşa şi îşi propun obiective ambiţioase pentru acest an, în care spera să ocupe un loc cinci în clasamentul constructorilor cu ajutorul lui Adrian Sutil şi Paul di Resta.
OBIECTIVE GENERALE
Force India a avut evoluţii oscilante în sezonul precedent. Pe de o parte, clasările constante în puncte au contrastat cu seriile de curse în care niciunul dintre piloţi nu reuşea să ajungă în top 10, motiv pentru care echipa speră să înlăture aceste probleme în sezonul care va începe în luna martie.
Obiectivul declarat este clasarea cu regularitate în puncte, cât mai aproape de primele poziţii, element ce ar uşura misiunea indienilor de a termina pe locul cinci în clasamentul constructorilor. Pe de altă parte, echipa vrea să profite la maxim de primul Mare Premiu al Indiei din istorie şi să obţină la New Delhi o clasare pe podium.
MONOPOSPTUL VJM04
Force India este una dintre puţinele echipe care a preferat să lanseze noul monopost după încheierea primei sesiuni de teste din această iarnă, pentru a permite inginerilor să aibă mai mult timp la dispoziţie pentru dezvoltarea acestuia.
Rezultatul este noul VJM04, care include câteva caracteristici tehnice văzute anterior pe monopostul Lotus, dar şi o aripă faţă cu o configuraţie complicată. De asemenea, inginerii au adus modificări parţilor laterale ale caroseriei şi au implementat nasul înălţat caracteristic pentru sezonul 2011.
LINIA DE PILOŢI: ADRIAN SUTIL ŞI PAUL DI RESTA
Force India a optat pentru o uşoară schimbare a liniei de piloţi, care ar putea avea însă şi repercursiuni juridice. Deşi Vitantonio Liuzzi avea contract pentru sezonul 2011, echipa a preferat să-l promoveze pe Paul di Resta, care anul trecut a impresionat în antrenamente şi a devenit campion în Campionatul German de Turisme (DTM). Scoţianul în vârstă de 23 de ani este văzut ca o tânără speranţă a Formulei 1, iar în acest an va avea oportunitatea să demonstreze că-şi merită locul în Formula 1.
De partea cealaltă a garajului, Sutil este deja un veteran, el concurând pentru echipa de la Silverstone încă din 2007, pe vremea fostului Spyker. Germanul are misiunea de a conduce Force India spre progres, însă în acelaşi timp va trebui să să rămână cu o clasă peste di Resta pentru a-şi justifica "greutatea" în cadrul echipei.
Nu în ultimul rând, echipa a profitat de disponibilitatea lui Nico Hulkenberg şi a semnat cu pilotul german un contract de pilot de teste.
Astfel, Force India şi-a asigurat un nou pilot de calibru în cazul în care Sutil va părăsi echipă la sfârşitul sezonului 2011.PUNCTE FORTE
- Paul di Resta este unul dintre tinerii promiţători ai Formulei 1 pentru sezoanele următoare;
- parteneriatul tehnic cu McLaren asigură motoare şi tren de rulare de top pentru echipă
PUNCTE SLABE
- patronul Vijay Mallya este implicat frecvent în diverse controverse financiare cu partenerii de afaceri, din interiorul şi exteriorul Formulei 1;
- Force India este încă o echipă tânără, lipsită de experienţa granzilor în momentele decisive ale sezonului
În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso si Sauber, iar luni veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu Williams.
http://www.youtube.com/watch?v=rk7zmKM37M0
Fabulos rezumat. Nu se putea mai bine facut
DAR, acest lucru a fost obtinut prin gafe monumentale si multe din partea tuturor celor angrenati in lupta. Ori pentru mine asta nu prea se potriveste cu ce ar trebui sa insemne F1: apogeul motorsportului si al pilotajului. Deci, prefer un sezon cu un castigator care merge fara greseala chiar daca-si surclaseaza categoric contracandidatii. Acest sezon a fost rezultatul lipsei unui astfel de pilot.
Si pentru mine spectacolul in F1 nu tine doar de rasturnari fancy de situatie, nu doar pentru asta as avea nevoie de un ecran. Cum am spus nu prea vreau sa vad greseli si alte cateva aspecte de care am mai vorbit. . Este posibil si fara greseli, multi altii au facut-o, in ere diferite. Poate nu chiar 100% dar pe aproape.
Deci nu m-as numara printre marea masa de fani F1 care isi imagineaza spectacolul in F1 doar ca un scenariu cool de film, ignorand lucruri care tin mult mai mult de F1 cum ar fi un pilotaj precis.
Da, ai dreptate, pilotul care ar fi putut domina autoritar este Hamilton. Dar nu a avut masina. Asta este. Poate in acest an.
Pentru ca reprezinta varful in tehnologia auto si varful pilotajului de monopost. De aceea vad F1 incompatibil cu erorile exagerate de pilotaj, in special daca sunt venite din partea celor cu pretentii. Nu sunt impotriva rasturnarilor de situatie in campionat, spun doar ca greselile ar fi un pret prea mare pentru asta.
@anonim
de ce te-ai gandit ca nu m-am gandit .... Hai sa-ti spun la ce trebuia sa te gandesti tu dar nu ai facut-o. Este vorba de o deductie logica.
Uite, daca ar fi 4, 5 piloti rapizi si precisi soarta campionatului si a "spectacolului" (asa cum este perceput la scara larga) nu ar mai fi lasata in seama erorilor de pilotaj, am vedea si noi ce vrem de fapt. Daca era un singur pilot rapid si precis, campionatul nu ar fi fost decis de greseli. Daca ar fi fost 2, 3, 4, 5 (cati vrei) astfel de piloti, de asemenea. Priceput?
Am spus ca prefer un campionat cu un castigator care face galop de sanatate fara greseala unuia cum a fost campionatul 2010, in acare toti pretendentii au gresit. Asta NU exclude posibilitatea existentei unui campionat cu mai multi piloti precisi, era vorba de preferinta intre doua situatii si nu de excluderea altor posibilitati. No? Mama ei de deductie.....
Tu de fapt esti iritat doar de faptul ca si Maestro Alonso s-a numarat printre cei care au ratat campionatul din cauza erorilor personale si mai ales ca asta vine in contradictie cu faptul ca ar fi maestro.
In ciuda impresiilor tale, campionatul zonal de... ce vrei tu pe coasta tot nu-ti poate garanta niste pareri mai avizate. Soferia pe poteci la nivel ... de sofer nu este apropiata macar de F1.
User-ul cu care "ai avut de-a face p-aci" stia ca il lauzi inca de la momentul scrierii, no? Doar Mr. Bean isi mai trimitea felicitari singur .... Si "draga, dragule" etc. sa-i spui doar iubitului tau "neconventionalule".