PREVIEW F1 2011: Ferrari: Dorinţa de revanşă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferrari a fost foarte aproape să câştige titlul mondial în sezonul precedent, însă o strategie eronată l-a privat pe Fernando Alonso de al treilea trofeu personal după o revenire spectaculoasă în ultima parte a anului.
După ce au trecut peste gustul amar al înfrângerii, italienii speră să-şi spele păcatele în sezonul 2011, cu atât mai mult cu cât echipa nu a mai câştigat un titlu al piloţilor de la performanţa realizată de Kimi Raikkonen în 2007.
În acest sens, Scuderia mizează pe aceeaşi linie de piloţi şi pe un monopost aparent superior pentru a întrerupe dominaţia celor de la Red Bull Racing, dar şi pentru a-i surclasa pe rivalii de la McLaren.
OBIECTIVE GENERALE
Pentru o echipă de talia Scuderiei Ferrari, care a participat în toate ediţiile de campionat ale Formulei 1, orice alt rezultat în afară de cucerirea titlului mondial reprezintă un eşec. Prin urmare, singurul obiectiv pe care îl poate avea Ferrari este cucerirea celor două titluri mondiale, iar pentru îndeplinirea acestuia italienii au efectuat câteva schimbări în departamentul tehnic: Pat Fry a devenit şeful departamentului de curse în locul lui Chris Dyer, în timp ce Neil Martin a părăsit Red Bull pentru a deveni şeful operaţiunilor de cercetare, însă va superviza şi strategiile de cursa de la sediul din Maranello.
MONOPOSTUL 150 ITALIA
Ferrari a fost prima echipă care a lansat noul monopost pentru sezonul 2011, însă italienii au dezvăluit iniţial doar o mică parte dintre secretele acestuia. Dacă înălţimea ridicată a nasului nu mai reprezintă deloc o surpriză, Ferrari a introdus în această săptămână la Barcelona o versiune mult mai apropiată de cea cu care va concura în Australia: inginerii au optat pentru un sistem de evacuare care permite evacuarea gazelor de eşapament prin deflectorul spate, într-un mod asemănător cu cel adoptat de campioana mondială Red Bull.
LINIA DE PILOŢI: FERNANDO ALONSO ŞI FELIPE MASSA
Ferrari a decis să continue cu aceeaşi linie de piloţi, în ciuda speculaţiilor privind potenţiala înlocuire a lui Felipe Massa. După episodul din Germania, când brazilianul a fost obligat să-i cedeze victoria lui Fernando Alonso, relaţiile dintre cei doi coechipieri s-au deteriorat vizibil, iar acest lucru ar putea afecta performantele generale ale echipei. De altfel, episodul Hockenheim a condus inclusiv la schimbarea regulamentului sportiv, astfel încât ordinele de echipă au redevenit legale după o pauză de nouă ani.
În condiţiile în care Alonso este fără niciun dubiu pilotul numărul 1 al echipei, singura speranţă a lui Massa este ca pneurile Pirelli să se potrivească mai bine stilului său de pilotaj decât cele oferite anul trecut de Bridgestone. În caz contrar, brazilianul risca să-şi piardă locul în echipă.
PUNCTE FORTE
- Fernando Alonso este unul dintre cei mai buni piloţi de pe grila de start şi este determinat să obţină primul titlu mondial cu Ferrari;
- experienţa în sporturile cu motor poate ajuta echipa să obţină rezultate pozitive inclusiv în perioadele în care monopostul nu este cel mai competitiv
PUNCTE SLABE
- Relaţiile dintre Alonso şi Massa s-au deteriorat vizibil după scandalul de la Marele Premiu al Germaniei şi este greu de crezut că cei doi vor colabora cu adevărat;
- echipa de conducere a demonstrat numeroase lacune în stabilirea strategiilor potrivite, iar Marele Premiu din Abu Dhabi din 2010 este cea mai bună dovadă în acest sens.
În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso, Sauber si Force India, Williams, Renault si Mercedes GP, iar vineri veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu McLaren.
1) dar de castigat?
2) cu sau fara ajutorul total al lui Massa, inca din prima cursa ... ?
si-au ajuns la stalpu' portii
sau
mare-i avantu' dureroasa prabusirea
"Alonso is faster than you" I repeat "Alonso is faster than you"
confirm that you understand
Roger, over and out
Al doilea motiv l-ar reprezenta reactia fanilor Alonso...Unii deja au inceput sa vorbeasca si despre Massuka cand pomenesc de Ferrari cum e diesel .in timp ce altii cum e mobius inca nu-l suporta pe acesta..P.S oricum cred ca Diesel pomeneste de Massuka mai mult dinca sa creada lumea ca el e un fan al intregii echipe ,nu al unui singur pilot
Massa sa isi suporte soarta. In 2007 si 2008 a avut toata sustinerea fanilor si echipei Ferrari.
In 2011 Massa va fi din nou dominat si e obligat sa colaboreze si sa il ajute pe Alonso, altfel cu siguranta va fi schimbat pe la mijlocul campionatului. Ferrari nu isi permite sa piarda si in 2011 cu un pilot precum Alonso si o masina buna. Anul trecut RB a dominat, dar Ferrari cu o masina inferioara(nu cu mult) a reusit sa lupte si avea toate sansele sa si castige.
Cat despre episodul din Germania... Si acolo l-ar fi depasit pe Massa, doar ca echipa Ferrari, tehnicienii, nu au dorit sa riste atat de mult incat sa piarda ambele masini, asa ca au recurs la un ordin, evident de altfel... Alonso pana la acel ordin putea sa il depaseasca pe Massa in doua viraje. De ce sa risti sa scoti ambele masini din cursa cand poti face dubla fara niciun stres? Oricare alta echipa ar fi facut la fel daca era in situatia celor de la Ferrari.