PREVIEW Belgia: Ferrari şi McLaren atacă supremaţia Red Bull

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 26.08.2010
Ferrari şi McLaren speră să profite de slăbiciunile anticipate de Red Bull pe circuitul de la Spa-Francorchamps pentru a detrona echipa austriacă de pe prima poziţie a clasamentului.

Formula 1 revine la viaţă după o pauză de vară de patru săptămâni, în care piloţii, inginerii şi mecanicii şi-au reîncărcat bateriile pentru ultimele şapte Mari Premii ale sezonului.

Prima destinaţie este Spa-Francorchamps, circuitul cel mai apreciat din calendarul competiţional, care prin natura configuraţiei sale promite să ofere o nouă perspectivă asupra situaţiei din clasament.

În condiţiile în care se anticipează că Red Bull are numeroase slăbiciuni pe circuitele cu forţa de apăsare aerodinamică scăzută, Ferrari şi McLaren sunt pregătite să profite de această ocazie pentru a inversa polul de putere din Formula 1 în favoarea lor.

NOUTĂŢI TEHNICE

Chiar dacă de la ultimul Mare Premiu au trecut patru săptămâni, echipele nu au avut foarte mult timp la dispoziţie pentru a îmbunătăţi monoposturile. Motivul este legat de înţelegerea făcută de echipe în 2009 cu scopul de a reduce costurile, potrivit căreia fabricile sunt închise complet timp de două săptămâni pe parcursul lunii august.

În aceste condiţii, Renault şi Williams sunt singurele echipe care vor introduce un update semnificativ pentru această cursă. Francezii vor utiliza pentru prima oară sistemul de ventuilatie F-duct, devenind astfel ultima echipă de top care implementează această componentă. La rândul lor, cei de la Williams vor introduce aripi fată şi spate complet noi, pe lângă alte câteva componente de natură mecanică.

O altă echipă care a anunţat update-uri este Ferrari, însă italienii vor aduce doar modificări minore deflectorului spate. Celelalte echipe au preferat să se rezume la update-uri specifice circuitului de la Spa-Francorchamps, introducând un pachet pentru forţa de apăsare aerodinamică scăzută.

CIRCUITUL DE LA SPA-FRANCORCHAMPS

Spa-Francorchamps este unul dintre puţinele circuite tradiţionale care mai fac parte din calendarul competiţional, acesta fiind şi motivul pentru care este considerat de mulţi piloţi drept "perla coroanei". Chiar dacă a suferit modificări dramatice comparativ cu anii '50 din motive de siguranţă, Spa-Francorchamps rămâne un circuit de referinţă prin prisma unicităţii sale generate de viraje precum Eau Rouge, acolo unde piloţii experimentează o coborâre a suprafeţei de nivel urmată imediat de o pantă ascendentă.

Singurul punct negativ al circuitului este lipsa oportunităţilor de depăşire, în primul rând din cauza faptului că pistă este foarte îngustă.

Pe de altă parte, tocmai acest caracter încântă piloţii, întrucât şansele de producere a accidentelor sunt ridicate, iar nivelul de concentrare trebuie să rămână maxim pe tot parcursul unui tur. Mai multe informaţii despre istoria circuitului de la Spa-Francorchamps puteţi citi într-un material recent publicat de Automarket.

Iată un tur virtual de pistă pe circuitul de la Spa-Francorchamps la volanul unui monopost Williams:

 

VREME

Prin prisma poziţionării sale în Munţii Ardeni, Marele Premiu al Belgiei a fost afectat frecvent de ploi neprevăzute, însă primele informaţii meteo indică că astfel de evenimente nu se vor repeta şi la ediţia din acest an. Astfel, meteorologii anticipează că cerul va fi predominant senin în timpul antrenamentelor libere de vineri, când temperatura ambientală va ajunge la 20 de grade Celsius, cu numai 20% şanse de ploaie.

Sâmbătă, soarele va fi acoperit de nori, însă şansele de ploaie rămân nesemnificative, în timp ce temperatura va rămâne la 20 de grade. Duminică, vremea se va încălzi uşor până la 23 de grade, însă şansele de ploaie vor ajunge la 30%, astfel că există toate premisele pentru o cursă pe uscat. Totuşi, nu trebuie uitat faptul că în această zonă montană ploaia îşi poate face apariţia în orice moment.

DATE CIRCUIT

 Lungime tur
 7.004 km
 Tururi parcurse
 44
 Distanta totala
 308.058 km

 

REZULTATE ÎN ULTIMELE SEZOANE

În ultimele cinci curse desfăşurate în Belgia, Kimi Raikkonen s-a impus de nu mai puţin de patru ori, obţinând câte două victorii pentru McLaren şi Ferrari. Celălalt succes îi aparţine lui Felipe Massa, care s-a impus aici în 2008. Merită menţionat că Marele Premiu al Belgiei nu s-a desfăşurat în 2006 din cauza unor probleme contractuale cu Bernie Ecclestone.

 Sezon  Castigator
 2004  Kimi Raikkonen (McLaren)
 2005  Kimi Raikkonen (McLaren)
 2007  Kimi Raikkonen (Ferrari)
 2008  Felipe Massa (Ferrari)
 2009  Kimi Raikkonen (Ferrari)

 

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL BELGIEI

- Dacă va câştiga în Belgia, Fernando Alonso îl va egala la numărul de victorii pe cvintuplul campion mondial Juan Manuel Fangio, care a trecut primul linia de sosire de 24 de ori.

- Mark Webber, Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel sunt singurii piloţi care au câştigat după ce au plecat din pole position; opt dintre cele 12 curse au fost câştigate de piloţi care nu au plecat de pe prima poziţie a grilei de start; Sebastian Vettel poate obţine la Spa al cincilea pole position consecutiv şi al optulea al sezonului.

- Red Bull a obţinut 11 pole position-uri în primele 12 Mari Premii ale anului, în timp ce Ferrari nu a mai plecat de pe prima poziţie de la Marele Premiu al Braziliei din 2008 (29 de curse).

- Ferrari a câştigat ultimele trei curse desfăşurate în Belgia şi şase dintre ultimele opt Mari Premii de la Spa.

- Michael Schumacher deţine recordul pentru pilotul cu cele mai multe victorii la Spa, şase.

În acelaşi timp, Ferrari şi McLaren sunt singurele echipe care au triumfat aici din 1998 până în prezent.

- Rubens Barrichello va deveni primul pilot care ia startul în cursa cu numărul 300 în carieră.

PROGRAM

Marele Premiu al Belgiei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora
 Antrenamente libere 1
 vineri, 27 august
 11:00
 Antrenamente libere 2
 vineri, 27 august  15:00
 Antrenamente libere 3
 sambata, 28 august
 12:00
 Calificari  sambata, 28 august  15:00
 Cursa  duminica, 29 august
 15:00

 

Comentarii (15)

  • Christian Horner aprecia ca RBR va pierde cateva zecimi in primul sector(ce include linia dreapta de dupa Eau Rouge), dar ca in zona virjata vor castiga aproximativ o secunda.
    Pana sambata insa... wait and see, desi previziunile sunt pt o cursa stransa intre RBR, Ferrari si Mclaren.
    P.S. Sa nu uitam ploaia care la Spa e mereu ca un invitat surpriza si care a dus la curse memorabile(1992, 1995, 1997, 1998, 2008).
    15 0
  • rayn380
    RBR
    Vom vedea daca mai castiga ei o secunda, in cazul in care ii obliga FIA sa-si "consolideze" aripa fata. Chiar si asa, poate vor avea o apasare aerodinamica mai mare in curbele stranse, dar sa scoata iar o secunda intr-o zona virajata(sectorul 2) asa cum s-a intamplat in Ungaria....mai greu de zis aici la SPA. Cu siguranta vor pierde pe liniile drepte, ceva zecimi(din pricina puterii motorului Renault), dar sa castige o secunda pe zona virajata, a cam exagerat domnu' Horner. Scoate perle din astea sa dea cu frica-n inamic, asta e, o tactica de intimidare, stiind ca sunt mai slabi pe astfel de circuite....Vom vedea in weekendul care vine...Anyway, MULTA BAFTA MCLAREN!!! Go Lewis!!!
    8 14
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    Frumos circuitul, iar cursa sper sa fie extraordinara, ma astept ca cei de la Red Bull sa fie foarte puternici aici dar sper ca Ferrari sa le dea o replica pe masura. Forza Ferrari! Un abandon al celor de la McLaren as reseta campionatul, ceea ce probabil ar ridica tensiunea pentru urmatoarele curse, totul in interesul sportului si al spectacolului evident :)
    9 8
  • suprematia Red Bull
    Testele vor nu vor face decat sa certifice ca unii sunt mai creativi ca ceilalti. Regulamentele vor fi mereu "pacalite", asta e si ideea pentru care in aceste echipe lucreaza ingineri de exceptie. Ei fac ca totul sa se intample la LIMITA regulamentului. Succes Ferrari!
    10 3
  • Spa
    @Daniel Popescu.Nu e cam mult spus ca Massa "s-a impus" aici in 2008?:))
    6 12
  • @Alexandra1710
    Categoric pare "cam mult spus" atata timp cat se vorbeste despre Massa si nu despre Raikkonen :))
    11 3
  • @Alexandra1710
    Alexandra1710, am impresia ca tu erai sa fii in extaz chiar daca Kimi s-ar fi plimbat si cu bicicleta printre monoposturi. Din pacate pt el, s-a impus doar la capitolul spectacol in 2008.
    9 4
  • nelu98
    KIMI
    kimi afost si va ramane REGEpe circuitul de la SPA
    3 7
  • nelu98
    a fost
    2 5
  • @Cyrus
    Am zis eu ca s-a impus Kimi in 2008? Daca da,arata-mi cand ! Dar sa spui ca massa "s-a impus" mi se pare de-a dreptul jenant.De fapt stii cine s-a impus in 2008? Iti spun eu : PLOAIA !
    3 7
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    Ce tare, deci Ploaia a fost pilot in 2008 si a castigat la Spa.... Tare frate!
    4 2
  • @Alexandra1710
    Dar in mintea ta, in oricare lupta dintre lumea reala si gandurile tale la Kimi, stii cine se impune "de fapt"? Gandurile si speranta la Kimi care te gastiga in intregime din secunda-n secunda. Asta e de fapt jenant, nu sa spui ca Massa s-a impus in 2008.
    6 1
  • corectare...
    "te castiga"
    5 1
  • @Alexandra1710
    Alexandra1710, sunt de parere ca Massa nu e un pilot rau, desi politizata, victoria la Spa din 2008 ii apartine. F1 este un sport care are niste reguli si Massa a fost primul care a trecut linia de sosire dintre cei care au respectat aceste reguli.
    Ca spectacolul l-au facut Ham si Kimi, asta e alta treaba si partea frumoasa e ca astfel de surprize inca mai exista in acest sport, altfel ar fi o simpla formula matematica dupa care ai determina pozitia finala dupa cursa dupa pozitiile din calificari si vitezele monoposturilor din cursa.

    Si tu deasemenea nu te-ai fi legat de el, daca n-ai fi inca ofticata ca brazilianul a fost pastrat la Ferrari si nu Kimi. Viata continua, lasa-l pe micut in pace.

    P.S. Si mie de ex. imi place mai mult Kimi decat Alonso, dar la ce te asteptai cand finlandezul avea un salariu aproximativ ~5 ori mai mare ca al lui Massa si in 2008 mai sa termine in spatele lui Kubica, iar in 2009 pana in Ungaria avea fix jumatate din punctele coiechipierului?
    Pur si simplu cei de la Ferrari aveau asteptari mai mari de la el, inca Kimi se pare ca sa culcat pe lauri dupa primul sau titlu
    5 0
  • @Cyrus
    Pai da...din punct de vedere al spectacolului ziceam.Asa na,in dreptul cursei de la Spa 2008,in dreptul castigatorului e trecut numele lui Felipe Massa :) A fost pe principiul "cand doi se cearta al treilea castiga".Cat despre faptul ca a fost pastrat Massa in locul lui Kimi,totul e relativ simplu pentru ca cei de la Ferrari au fost suficient de inteligenti incat sa-si dea seama ca Raikkonen nu ar accepta niciodata statutul de pilot nr.2,pe cand cu Massa,treaba statea altfel.Lucru,care se vede azi.... :)
    1 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru