PREVIEW Belgia: Ferrari şi McLaren atacă supremaţia Red Bull
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Formula 1 revine la viaţă după o pauză de vară de patru săptămâni, în care piloţii, inginerii şi mecanicii şi-au reîncărcat bateriile pentru ultimele şapte Mari Premii ale sezonului.
Prima destinaţie este Spa-Francorchamps, circuitul cel mai apreciat din calendarul competiţional, care prin natura configuraţiei sale promite să ofere o nouă perspectivă asupra situaţiei din clasament.
În condiţiile în care se anticipează că Red Bull are numeroase slăbiciuni pe circuitele cu forţa de apăsare aerodinamică scăzută, Ferrari şi McLaren sunt pregătite să profite de această ocazie pentru a inversa polul de putere din Formula 1 în favoarea lor.
NOUTĂŢI TEHNICE
Chiar dacă de la ultimul Mare Premiu au trecut patru săptămâni, echipele nu au avut foarte mult timp la dispoziţie pentru a îmbunătăţi monoposturile. Motivul este legat de înţelegerea făcută de echipe în 2009 cu scopul de a reduce costurile, potrivit căreia fabricile sunt închise complet timp de două săptămâni pe parcursul lunii august.
În aceste condiţii, Renault şi Williams sunt singurele echipe care vor introduce un update semnificativ pentru această cursă. Francezii vor utiliza pentru prima oară sistemul de ventuilatie F-duct, devenind astfel ultima echipă de top care implementează această componentă. La rândul lor, cei de la Williams vor introduce aripi fată şi spate complet noi, pe lângă alte câteva componente de natură mecanică.
O altă echipă care a anunţat update-uri este Ferrari, însă italienii vor aduce doar modificări minore deflectorului spate. Celelalte echipe au preferat să se rezume la update-uri specifice circuitului de la Spa-Francorchamps, introducând un pachet pentru forţa de apăsare aerodinamică scăzută.
CIRCUITUL DE LA SPA-FRANCORCHAMPS
Spa-Francorchamps este unul dintre puţinele circuite tradiţionale care mai fac parte din calendarul competiţional, acesta fiind şi motivul pentru care este considerat de mulţi piloţi drept "perla coroanei". Chiar dacă a suferit modificări dramatice comparativ cu anii '50 din motive de siguranţă, Spa-Francorchamps rămâne un circuit de referinţă prin prisma unicităţii sale generate de viraje precum Eau Rouge, acolo unde piloţii experimentează o coborâre a suprafeţei de nivel urmată imediat de o pantă ascendentă.
Singurul punct negativ al circuitului este lipsa oportunităţilor de depăşire, în primul rând din cauza faptului că pistă este foarte îngustă. material recent publicat de Automarket.
Pe de altă parte, tocmai acest caracter încântă piloţii, întrucât şansele de producere a accidentelor sunt ridicate, iar nivelul de concentrare trebuie să rămână maxim pe tot parcursul unui tur. Mai multe informaţii despre istoria circuitului de la Spa-Francorchamps puteţi citi într-unIată un tur virtual de pistă pe circuitul de la Spa-Francorchamps la volanul unui monopost Williams:
VREME
Prin prisma poziţionării sale în Munţii Ardeni, Marele Premiu al Belgiei a fost afectat frecvent de ploi neprevăzute, însă primele informaţii meteo indică că astfel de evenimente nu se vor repeta şi la ediţia din acest an. Astfel, meteorologii anticipează că cerul va fi predominant senin în timpul antrenamentelor libere de vineri, când temperatura ambientală va ajunge la 20 de grade Celsius, cu numai 20% şanse de ploaie.
Sâmbătă, soarele va fi acoperit de nori, însă şansele de ploaie rămân nesemnificative, în timp ce temperatura va rămâne la 20 de grade. Duminică, vremea se va încălzi uşor până la 23 de grade, însă şansele de ploaie vor ajunge la 30%, astfel că există toate premisele pentru o cursă pe uscat. Totuşi, nu trebuie uitat faptul că în această zonă montană ploaia îşi poate face apariţia în orice moment.
DATE CIRCUIT
Lungime tur |
7.004 km |
Tururi parcurse |
44 |
Distanta totala |
308.058 km |
REZULTATE ÎN ULTIMELE SEZOANE
În ultimele cinci curse desfăşurate în Belgia, Kimi Raikkonen s-a impus de nu mai puţin de patru ori, obţinând câte două victorii pentru McLaren şi Ferrari. Celălalt succes îi aparţine lui Felipe Massa, care s-a impus aici în 2008. Merită menţionat că Marele Premiu al Belgiei nu s-a desfăşurat în 2006 din cauza unor probleme contractuale cu Bernie Ecclestone.
Sezon | Castigator |
2004 | Kimi Raikkonen (McLaren) |
2005 | Kimi Raikkonen (McLaren) |
2007 | Kimi Raikkonen (Ferrari) |
2008 | Felipe Massa (Ferrari) |
2009 | Kimi Raikkonen (Ferrari) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL BELGIEI
- Dacă va câştiga în Belgia, Fernando Alonso îl va egala la numărul de victorii pe cvintuplul campion mondial Juan Manuel Fangio, care a trecut primul linia de sosire de 24 de ori.
- Mark Webber, Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel sunt singurii piloţi care au câştigat după ce au plecat din pole position; opt dintre cele 12 curse au fost câştigate de piloţi care nu au plecat de pe prima poziţie a grilei de start; Sebastian Vettel poate obţine la Spa al cincilea pole position consecutiv şi al optulea al sezonului.
- Red Bull a obţinut 11 pole position-uri în primele 12 Mari Premii ale anului, în timp ce Ferrari nu a mai plecat de pe prima poziţie de la Marele Premiu al Braziliei din 2008 (29 de curse).
- Ferrari a câştigat ultimele trei curse desfăşurate în Belgia şi şase dintre ultimele opt Mari Premii de la Spa.
- Michael Schumacher deţine recordul pentru pilotul cu cele mai multe victorii la Spa, şase.
În acelaşi timp, Ferrari şi McLaren sunt singurele echipe care au triumfat aici din 1998 până în prezent.- Rubens Barrichello va deveni primul pilot care ia startul în cursa cu numărul 300 în carieră.
PROGRAM
Marele Premiu al Belgiei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora |
Antrenamente libere 1 |
vineri, 27 august |
11:00 |
Antrenamente libere 2 |
vineri, 27 august | 15:00 |
Antrenamente libere 3 |
sambata, 28 august |
12:00 |
Calificari | sambata, 28 august | 15:00 |
Cursa | duminica, 29 august |
15:00 |
Pana sambata insa... wait and see, desi previziunile sunt pt o cursa stransa intre RBR, Ferrari si Mclaren.
P.S. Sa nu uitam ploaia care la Spa e mereu ca un invitat surpriza si care a dus la curse memorabile(1992, 1995, 1997, 1998, 2008).
Ca spectacolul l-au facut Ham si Kimi, asta e alta treaba si partea frumoasa e ca astfel de surprize inca mai exista in acest sport, altfel ar fi o simpla formula matematica dupa care ai determina pozitia finala dupa cursa dupa pozitiile din calificari si vitezele monoposturilor din cursa.
Si tu deasemenea nu te-ai fi legat de el, daca n-ai fi inca ofticata ca brazilianul a fost pastrat la Ferrari si nu Kimi. Viata continua, lasa-l pe micut in pace.
P.S. Si mie de ex. imi place mai mult Kimi decat Alonso, dar la ce te asteptai cand finlandezul avea un salariu aproximativ ~5 ori mai mare ca al lui Massa si in 2008 mai sa termine in spatele lui Kubica, iar in 2009 pana in Ungaria avea fix jumatate din punctele coiechipierului?
Pur si simplu cei de la Ferrari aveau asteptari mai mari de la el, inca Kimi se pare ca sa culcat pe lauri dupa primul sau titlu