Pirelli a impus presiuni minime mai stricte pentru pneuri ca urmare a numeroaselor pene de cauciuc înregistrate pe parcursul Marelui Premiu al Belgiei, însă acestea sunt măsurate doar înainte ca pneurile să fie montate pe monoposturi.
Teoretic, echipele pot identifica metode prin care presiunea să fie mai mică decât cea minimă în timpul curselor, iar FIA doreşte să evite această posibilitate.
În acest sens, forul mondial intenţionează să introducă un sistem de monitorizare în timp real a presiunii în pneuri începând cu sezonul viitor. Prin utilizarea acestuia, un pilot va fi obligat să intre la boxe pentru schimbarea presiunii în cazul în care se constată că aceasta este sub limitele impuse de Pirelli. Sistemul ar putea fi evaluat chiar în ultimele curse ale acestui sezon înainte de a fi implementat în 2016.
"Cred că este o iniţiativă extraordinară şi ceva la care căutam o soluţie pentru multe competiţii sportive. Pentru orice producător de pneuri este o zonă de interes, pentru că oamenii pot face anumite lucruri pentru a căuta performanţa şi te pot pune într-o situaţie în care nu vrei să fii.
Vor exista aplicaţii şi în alte forme de motorsport şi are sens pentru că pentru maşinile de serie există o cerinţă cu privire la monitorizarea presiunii pentru pneuri", a explicat Paul Hembery, directorul motorsport Pirelli.Via Motorsport
Comentarii (0)