Presă: Williams a cerut schimbarea regulamentului pentru evacuări

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 20.05.2011
Williams este echipa care a solicitat forului mondial schimbarea regulamentului pentru sitemele de evacuare şi calibrarea motoarelor, potrivit publicaţiei Auto Motor und Sport.

Decizia FIA de a modifica regulamentul tehnic în privinţa calibrării motoarelor pentru a evita ca gazele de eşapament să fie eliminate prin eleronul spate inclusiv când pilotul nu accelerează a luat prin surprindere team-urile de top.

În condiţiile în care se vehiculează că Red Bull Racing obţine cele mai bune rezultate prin această tehnică, presa internaţională a speculat că în spatele deciziei FIA ar putea fi Ferrari, însă publicaţia Auto Motor und Sport susţine că cererea a venit de fapt din partea celor de la Williams.

Potrivit sursei citate, britanicii au luat decizia de a convinge FIA să modifice regulamentul după ce Cosworth, furnizorul de motoare al echipei, i-a informat că nu dispune de resurse financiare pentru a dezvolta o astfel de soluţie.

De altfel, FIA este pregătită să justifice o astfel de schimbare de regulament în plin sezon competiţional prin prisma costurilor ridicate şi a faptului că tehnologia măreşte consumul de carburant într-o perioadă în care forul mondial vrea să promoveze tehnologiile "verzi".

Cei de la Red Bull şi-au exprimat în mod deschis nemulţumirea pentru această modificare, care va afecta inclusiv configuraţia şasiului.

"Toată lumea are această tehnologie, iar soluţiile pentru evacuări sunt similare. Nu vă pot spune dacă schimbarea va avea avantage sau dezavantaje pentru Red Bull. Nu afectează numai furnizorii de motoare, trebuie să reacţionăm şi în privinţa şasiului. Dacă gazele de eşapament nu mai pot fi eliminate constant (n.r - prin deflectorul spate), va influenţa semnificativ stabilitatea", a declarat Adrian Newey, directorul tehnic al echipei Red Bull.

La rândul lor, cei de la Mercedes GP susţine că banii cheltuiţi de echipele de top pentru dezvoltarea sistemului vor fi irosiţi în cazul modificării regulamentului. "Echipele şi producătorii de motoare au investit mulţi bani în această tehnologie, iar acum vor fi aruncaţi pe fereastra", a precizat Ross Brawn, şeful Mercedes GP.

FIA a amânat în ultimul moment schimbarea regulamentului tehnic pentru Marele Premiu al Spaniei la presiunea echipelor de top. Oficialii forului mondial vor discuta cu inginerii echipelor pe acest subiect în 16 iunie, la câteva zile după Marele Premiu al Canadei.

Via | Auto Motor und Sport

Comentarii (1)

  • Andrei Alexandru
    @Fani
    Citind articolul de mai sus ma gandeam ca fanii care au acuzat Ferrari ca este o "hore" isi vor cere scuze pentru ca sunt niste oameni onorabili care in loc sa se gandeasca si sa analizeze informatiile... s-au grabit in a-si da drumul la gura. Evident am uitat ca este foarte usor sa jignesti pe cineva (oricine este acel cineva) si este foarte greu sa-ti folosesti capul si materia cenusie in a analiza datele si a lua o decizie corecta (vezi cazul NGK(.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru