Presă: Red Bull a reluat negocierile cu Renault pentru motoare

de Daniel Popescu
Vineri, 09.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull negociază cu Renault o păstrare a actualului contract pentru motoare, după ce negocierile cu Ferrari au eşuat, anunţă presa britanică.

Esential 2017 este anul in care expira actualul contract Red Bull cu Renault
Postul de televiziune SkySports a relatat vineri că Ferrari a refuzat să ofere motoare pentru Red Bull Racing în sezonul 2016.

Întrucât discuţiile au eşuat, Red Bull nu mai are practic nicio alternativă la motoare furnizate în prezent de Renault, ca urmare a faptului că şi rivalii de la Mercedes au declinat un parteneriat cu producătorul de băuturi energizante.

În acest context, publicaţia britanică Autosport susţine că Red Bull a reluat discuţiile cu Renault cu privire la posibilitatea de a respecta actualul acord pentru motoare care expiră în sezonul 2017. Acordul dintre cele două părţi nu au fost încă reziliat în mod public, astfel că există o şansă teoretică ca cele două părţi să continue colaborarea. Totuşi, Renault este aproape de achiziţionarea celor de la Lotus şi a exclus varianta de a rămâne în Formula 1 ca simplu furnizor de motoare pentru echipe independente.

O astfel de decizie din partea Red Bull este surprinzătoare în contextul în care echipa a vrut să renunţe la colaborarea cu Renault din cauza performanţelor slabe.


De asemenea, o astfel de decizie din partea Red Bull este surprinzătoare în contextul în care echipa a vrut să renunţe la colaborarea cu Renault din cauza performanţelor slabe şi a insistat că se va retrage din competiţie în absenţa unor motoare competitive. Schimbarea de atitudine are însă legătura cel mai probabil cu faptul că Red Bull ar trebui să-i plătească lui Bernie Ecclestone 500 de milioane de dolari dacă se va retrage din sport în 2015 fără să respecte un contract valabil până în 2020.

Christian Horner, şeful Red Bull, a evitat să comenteze în mod direct aceste informaţii.

"Sunt multe discuţii, dar nimic nu este decis, nimic nu este confirmat", a explicat el.

La rândul lor, oficialii Mercedes insistă că, indiferent de situaţie, nu doresc să colaboreze cu Red Bull. "Situaţia nu s-a schimbat, am decis să nu cercetăm această opţiune", a explicat Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.

Via Autosport, BBC Sport

Comentarii (10)

  • serban
    Panem et circenses ! Era previzibil ! Ar trebui ca acum Renault, la fel ca și Ferrari, să nu mai vrea să le dea decât motorul actual, sub nici o formă cel de anul viitor ! La cât au scuipat RBR-ul pe ei tot sezonul ăsta, eu le-aș da cel mult motorul din 2014 !
    21 8
  • bernie
    @serban...De acord cu tine dar sa nu uitam ca si cei de la Renault au partea lor de vina...Au de departe cel mai slab [ si mai scump motor !!! ] in formatul actual nepunand la socoteala Honda care au un an in minus...Si sa nu uitam ca si V8 cu echipa de uzina erau cele mai slabe motoare din F1...Poate V10 din anii 90 sa fi fost cele mai bune motoare la vremea lor....Intr-un sport in care se invart bugete de sute de milioane pe an Renault nu au nici o scuza iar de motive de lauda despre titlurile castigate nici nu poate fi vorba...Nu-mi sunt simpatici RBR si au exagerat cu criticile impotriva Renault dar au si ei partea lor de dreptate...Totusi este dubios faptul ca nu au folosit nici un jeton anul asta ptr dezvoltare...Este posibil ca la anul daca vor cumpara Lotus sa vina cu un motor complet nou care sa dea randamentul asteptat...
    15 9
  • Toti motoristii se tem sa-i dea un motor performant lui Newey....stiu ei ceva.
    26 4
  • Tu nu te-ai teme? Acum lasand la o parte temerile, Ferrari si Mercedes au investit bani grei in dezvoltare, acum sa le celor de la Rbr motorul pentru o nimica toata? Voi credeti ca motoarele de anul viitor vor fi trimise catre clienti exact la fel, mai ales pe banii aia de nimic, 12 mil/sezon? Pai Rbr asta vroiau, sa culeaga roadele tuturor si ei sa isi faca sasiul foarte bun si hohoho, ce bine ne este la caldurica, nu? Dupa ce ca forteaza regulamentul si introduc o serie de modificari ilegale...aaa ca acum nu mai ies in fata cu treaba asta, este alta treaba, intrucat ei au ramas in spate.
    3 8
  • serban
    @bernie Ai perfectă dreptate. Totuși, eu cred că relația dintre doi parteneri ar trebui să fie alta, un exemplu fiind McLaren și Honda. Acolo scârțâie rău de tot, rezultatele momentului sunt sub orice critică, dar McLaren, a doua echipă ca și performanțe din istoria F1, nu face nici pe departe circul pe care-l face RBR ! Mai răzbat și de acolo mici "zgomote" și ecouri palide ale neînțelegerilor, imediat reduse la tăcere de oficiali. Să fie de vină cumva și aroganța cu iz de nesimțire a celor de la RBR ? Căt privește motorul francezilor pentru 2016, fiind fan Ferrari nu m-ar bucura foarte tare să fie unul reușit, deși dacă ai ca și țintă Mercedes, ar trebui să te descurci și cu Renault.
    Au avut motoare V8 ca și echipă de uzină ? Eu știam doar de 1,5 turbo și de V10 !
    6 10
  • @Serban. Cu ce motor a luat Renault titlurile in 2006?
    7 0
  • nasol, acum sunt pe o pozitie foarte dezavantajoasa in negocierile cu Renault. Au facut pe zmeii ca se duc cu Ferrari si acum gogoasa a expirat
    4 1
  • Renault are contract ca furnizor de motoare pe 2016 cu Red Bull.
    Contractul nu e reziliat.
    Restul e can can
    6 0
  • Nu stiu de unde vine mereu chestia cu "Renault au avut cele mai slabe motoare in era V8". Renault au avut cele mai bune motoare in perioada respective. Nu au fost cele mai puternice, de accord, dar au avut alte atuuri care au facut diferenta. Erau cele mai usoare, cel mai jos centru de greutate-lucru care facea incorporarea in sasiu mai bine, cel mai mic consum- ceea ce facea ca masina sa plece cu mai putina benzina, de departe aveau cea mai buna repartizare a puterii si cuplului pe paleta de turatii (pornea cel mai bine din start si erau foarte blande cu cauciucurile in timp ce Mercedes care era cel mai puternic motor rupea pneurile pentru ca nu era prea rafinat ) si nu in ultimul rand gaselnitele cu suflatul evacuarii si in timp ce motorul cobora in turatii ceea ce ajuta aerodinamica RBR in portiunile lente. Pe langa RBR care avea un buget mare si o echipa de ingineri de varf era si Lotus care suferea rau de tot dar si asa cu motor Renault era mereu pe sau pe langa podium. Asa ca chestia cu Renault avand cel mai slab motor nu are nici un fundament. Mercedes au facut o treaba foarte buna in aceasta perioda si datorita pedigree-ului in kotorsport dar si alocarii de departe ale celor mai mari resurse de personal, bani si timp. A nu se uita ca Renault pe unde a fost a castigat mereu la cativa ani fiind singurul motorist/ constructor care a castigat o TREIME din cursele la care a participat. Asa ca , cu toate ca au avut o perioada mai slaba, merita ceva mai mult respect.
    16 2
  • bernie
    Alpine77...Ce performante a avut motorul Renault cu echipa de uzina in 2007 2008 si 2009???Motor de pluton echipa de pluton...De ce a plecat Alonso la Ferrari cu un an mai devreme???Ptr ca voia sa lupte ptr titlu si stia ca cu motorul Renault nu avea nici o sansa.Norocul lor a fost ca le-a dat FIA voie sa-l dezvolte atunci...Abia dupa aia cu RBR au avut performante.Si marele merit il au inginerii de geniu ai RBR care au compensat slabiciunea motorului cu artificiile lor aerodinamice la limita regulamentului.Si tot au avut probleme cu motoarele in acei ani... daca rbr aveau atunci motor Mercedes sau Ferrari ar fi dominat F1 mai categoric decat o face Mercedes acum...Trebuie sa te contrazic si raman la parerea ca motorul renault v8 a fost cel mai prost motor al vremii...
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru