Publicaţia germană Speed Week susţine că cvadrupla campioana mondială a reuşit să-l convingă pe directorul de aerodinamică Peter Prodromou (foto, stânga) să rămână la echipă şi după expirarea actualului contract la sfârşitul anului 2014, în ciuda faptului că a semnat deja un acord cu McLaren.
Prodromou urma să revină la McLaren în 2015 după ce anterior lucrase la Woking şi între 1991-2006 ca parte a unui amplu program de restructurare a departamentului tehnic iniţiat concomitent cu sosirea constructorului japonez Honda ca furnizor de motoare.
De altfel, McLaren anunţase înţelegerea încă din luna octombrie a anului trecut şi a dezvăluit la lansarea noului monopost pentru 2014 că a recrutat peste 12 ingineri de top de la echipele rivale, printre care şi Prodromou.McLaren, prinsă pe picior greşit
Pentru Red Bull Racing, păstrarea lui Prodromou se poate dovedi una esenţială în perspectiva anului viitor. Echipa nu anunţase încă un înlocuitor pentru britanic tocmai în speranţa că va reuşi să-l convingă să revină asupra deciziei.
În plus, echipa traversează o perioadă mai puţin fasta înaintea noului sezon, în contextul în care monopostul RB 10 trebuie modificat pentru a integra mai eficient motorul Renault. Astfel, prin păstrarea lui Prodromou, Red Bull s-ar putea ocupa mai eficient de îmbunătăţirea monopostului pe parcursul sezonului concomitent cu munca de dezvoltare pentru monopostul de anul viitor, care ar trebui să înceapă în luna iunie.
În schimb, McLaren ar fi prinsă pe picior greşit, mai ales că propriul său director de aerodinamică, Marcin Budkowski, a părăsit deja echipa la sfârşitul lunii ianuarie tocmai pentru a-i face loc lui Prodromou.
Întrucât Prodromou a semnat deja contractul cu McLaren, este posibil ca echipa britanică să solicite o compensaţie financiară în cazul în care şeful departamentului de aerodinamică va renunţa la acord pentru a rămâne la Red Bull, însă este puţin probabil că acest caz să ajungă la tribunal.
Via SpeedWeek
Comentarii (3)