Introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri începând din sezonul viitor a fost criticată vehement de Bernie Ecclestone din cauza posibilului sunet mai modest al acestora.
Totuşi, britanicul ar trebui să se teamă mai mult de performanţele reale decât de sunetul motoarelor, întrucât publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că monoposturile vor fi cu aproximativ cinci secunde pe tur mai lente decât în 2012.
Sursa citată susţine că a ajuns la această concluzie nu prin prisma performanţelor motoarelor, ci în urma regulamentului tehnic care limitează curgerea carburantului la numai 100 kg pe oră (n.r - în Formula 1, cantitatea de benzină se calculează în kilograme pentru că volumul său se modifică în funcţie de temperatură).
Această limitare drastică a curgerii carburantului face ca motoarele să funcţioneze la numai 12.000 de rotaţii pe minut, deşi regulamentul permite până la 15.000 de rotaţii pe minut. O soluţie simplă ar fi ca FIA să modifice regulamentul în regim de urgenţă pentru o limită maximă a mai mare a curgerii combustibilului, însă acest lucru nu este posibil din cauza faptului că producătorii de motoare au dezvoltat deja unităţile pentru o limitarea de 100 kg/oră.Informaţiile vin la două luni după ce publicaţia Autosport a dezvăluit că sistemul ERS, care va înlocui anul viitor actuala tehnologie KERS, va avea un impact major asupra performanţelor.
La vremea respectivă, publicaţia a calculat că un monopost care nu poate utiliza sistemul ERS în cursă va fi cu circa 15 secunde pe tur mai lent.
Cred ca in urmatorii 50 ani, vom putea concura si noi cu masinile noastre in Formula nustiu care , la cat scad performantele . In fiecare an au scazut cam cu o secunda toate monoposturile de ceva ani incoace, din cauza regulamentului ... E trist ce se intampla.