Presă: Monoposturile ar putea fi cu cinci secunde mai lente în 2014

de Daniel Popescu
Joi, 18.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Monoposturile de Formula 1 vor fi cu cinci secunde pe tur mai lente în sezonul 2014 din cauza noilor motoare V6 de 1.6 litri, potrivit presei germane.

Introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri începând din sezonul viitor a fost criticată vehement de Bernie Ecclestone din cauza posibilului sunet mai modest al acestora.

Totuşi, britanicul ar trebui să se teamă mai mult de performanţele reale decât de sunetul motoarelor, întrucât publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că monoposturile vor fi cu aproximativ cinci secunde pe tur mai lente decât în 2012.

Sursa citată susţine că a ajuns la această concluzie nu prin prisma performanţelor motoarelor, ci în urma regulamentului tehnic care limitează curgerea carburantului la numai 100 kg pe oră (n.r - în Formula 1, cantitatea de benzină se calculează în kilograme pentru că volumul său se modifică în funcţie de temperatură).

Urmareste Automarket
Această limitare drastică a curgerii carburantului face ca motoarele să funcţioneze la numai 12.000 de rotaţii pe minut, deşi regulamentul permite până la 15.000 de rotaţii pe minut. O soluţie simplă ar fi ca FIA să modifice regulamentul în regim de urgenţă pentru o limită maximă a mai mare a curgerii combustibilului, însă acest lucru nu este posibil din cauza faptului că producătorii de motoare au dezvoltat deja unităţile pentru o limitarea de 100 kg/oră.

Informaţiile vin la două luni după ce publicaţia Autosport a dezvăluit că sistemul ERS, care va înlocui anul viitor actuala tehnologie KERS, va avea un impact major asupra performanţelor.

La vremea respectivă, publicaţia a calculat că un monopost care nu poate utiliza sistemul ERS în cursă va fi cu circa 15 secunde pe tur mai lent.

Via Auto Motor und Sport

Comentarii (6)

  • ce enervanti sunt cei de la FIA. parca vor sa strice tot farmecul formulei 1.de ce motoarele turbo nu pot fi la fel de puternice ca cele din 80'
    25 0
  • Ipocritii !
    Sub masca economiei si a salvarii mediului,isi umplu buzunarele cu bani...hai sa fim seriosi,e din ce in ce o gluma tot mai proasta F1,si nu e Bernie singurul vinovat,banul e placut multora !
    8 0
  • @f1fan, eu de ceva timp ma gandesc ce formula sa ia nastere (cum s-ar numi) astfel incat sa nu mai fie dependenta decat de legile fizicii si a chimiei. O astfel de formula mi-as dori, o formula unde extremul sa fie intalnit la fiecare monopost care sa impresioneze prin forma aerodinamica, sunet, putere, viteza, timpi, s.a. iar pilotul abia sa-i faca fata.
    19 2
  • @mavrick - dar stii ca ce vrei tu implica bani! Ceea ce vad ca este un termen pe cale de disparitie in Formula 1,2,3,4,5,6,7 (cate sunt ).

    Cred ca in urmatorii 50 ani, vom putea concura si noi cu masinile noastre in Formula nustiu care , la cat scad performantele . In fiecare an au scazut cam cu o secunda toate monoposturile de ceva ani incoace, din cauza regulamentului ... E trist ce se intampla.
    4 0
  • as fi vrut sa spun si eu ceva, dar nu pot decat sa asist neputincios la transformarile prin care o sa treaca FORMULA 1. poate ca la un moment dat nu o sa mai pot face diferenta intre formula 1 si alte competitii de monoposturi?
    3 0
  • mirel_f1
    Care 5 secunde astea sunt statistici poate 10 secunde unde va ajunge f1?In urmatori ani mintea sclipitoare a pensionarului va debita motoare electrice in f1 ca asta ne mai lipsea ca,KERS avem,pacat ca sa ajuns aicea dupa parerea mea motoarele v 10 erau cele mai reusite si masinile aveau un design frumos erau si rapide,
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru