Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia germană Sport Bild, constructorul de la Stuttgart intenţionează să propună să furnizeze unui sistem ERS unic în Formula 1 începând din sezonul 2016.
Sistemul ERS, alcătuit în principal din energia obţinută la frânare (MGU-K) şi din căldura degajată de de evacuare (MGU-H), are un aport de circa 160 de cai putere la puterea totală a unităţii de propulsie.
▶ Ghidul schimbărilor de regulament pentru sezonul 2014
Mercedes ar urma să facă această propunere în cadrul întâlnirii Grupului de Strategie al Formulei 1, care se va reuni joi cu scopul de a discuta o serie de măsuri prinvind regulamentul tehnic al motoarelor.
Conform statutului Formulei 1, regulamentul poate fi schimbat pentru sezonul 2016 cu o majoritate simplă de voturi în cadrul Grupului de Strategie, în care Mercedes are în prezent doar trei voturi din 18 prin intermediul Lotus şi Williams, echipe ce folosesc motoarele germane.
În schimb, Ferrari şi Renault au doar două voturi, dar îi pot atrage într-o alianţă pe cei de la McLaren Honda şi se bucură şi de cele 6 voturi ale lui Bernie Ecclestone în calitate de reprezentat al deţinătorului drepturilor comerciale, astfel că ar ajunge la un total de nouă voturi din 18. Celelalte şase voturi aparţin FIA, care doreşte de asemenea o soluţie pentru reducerea costurilor pentru motoare.Mercedes a gândit această soluţie de compromis de teama că Ferrari şi Renault vor obţine o majoritate de voturi pentru revenirea la motoare aspirate, o propunere făcută inclusiv de Ecclestone.
Înaintea şedinţei Grupului de Strategie, Ecclestone a avertizat că va face tot posibilul pentru a împiedica Mercedes să domine şi sezonul următor. "Putem pune toţi banii la un loc şi să facem pariu că Mercedes va câştiga titlul anul viitor, ceea ce nu prea vrem să se întâmple", a precizat el.
Via Motorsport
nu cred ca acesta e motivatia
mai degraba vor sa faca 2 lucuri in acelasi timp:
- sa ia bani de pe celalate echipe
- sa controleze tehnologia ERS si aplicabilitatea acestuia in industria de automotive de consum
in orimul caz vb de cateva zeci de milioane de eur, in al doilea caz vb de de sute de miliarde de eur
Indiferent de motivatie,pare ca totul este politica...se schimba "castigatorul" din cand in cand,dar defapt castiga aproape toti,cei mari sigur! Iar noi,niste idealisti incurabili,visam cu ochii deschisi la competitie adevarata...! In ziua de azi,totul este aranjat,programat acolo unde sumele de bani sunt imense...cine mai crede ca e lasat totul in voia sortii si a hazardului,se inseala amarnic.