Presă: Mercedes vrea să furnizeze un sistem ERS unic începând din 2016

de Daniel Popescu
Marti, 16.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes este interesată să furnizeze un sistem ERS unic în Formula 1 începând din sezonul 2016 pentru a pune capăt conflictului cu privire regulamentul pentru motoare.

Esential 2016 este sezonul in care regulamentul motoarelor ar putea fi schimbat
Mercedes este pe punctul de a propune o soluţie de compromis cu scopul de a evita un conflict major în privinţa regulamentului motoarelor pentru sezonul 2016.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia germană Sport Bild, constructorul de la Stuttgart intenţionează să propună să furnizeze unui sistem ERS unic în Formula 1 începând din sezonul 2016.

Sistemul ERS, alcătuit în principal din energia obţinută la frânare (MGU-K) şi din căldura degajată de de evacuare (MGU-H), are un aport de circa 160 de cai putere la puterea totală a unităţii de propulsie.

▶ Ghidul schimbărilor de regulament pentru sezonul 2014

Mercedes ar urma să facă această propunere în cadrul întâlnirii Grupului de Strategie al Formulei 1, care se va reuni joi cu scopul de a discuta o serie de măsuri prinvind regulamentul tehnic al motoarelor.

Conform statutului Formulei 1, regulamentul poate fi schimbat pentru sezonul 2016 cu o majoritate simplă de voturi în cadrul Grupului de Strategie, în care Mercedes are în prezent doar trei voturi din 18 prin intermediul Lotus şi Williams, echipe ce folosesc motoarele germane.

Putem pune toţi banii la un loc şi să facem pariu că Mercedes va câştiga titlul anul viitor, ceea ce nu prea vrem să se întâmple.

Bernie Ecclestone
În schimb, Ferrari şi Renault au doar două voturi, dar îi pot atrage într-o alianţă pe cei de la McLaren Honda şi se bucură şi de cele 6 voturi ale lui Bernie Ecclestone în calitate de reprezentat al deţinătorului drepturilor comerciale, astfel că ar ajunge la un total de nouă voturi din 18.
Celelalte şase voturi aparţin FIA, care doreşte de asemenea o soluţie pentru reducerea costurilor pentru motoare.

Mercedes a gândit această soluţie de compromis de teama că Ferrari şi Renault vor obţine o majoritate de voturi pentru revenirea la motoare aspirate, o propunere făcută inclusiv de Ecclestone.

Înaintea şedinţei Grupului de Strategie, Ecclestone a avertizat că va face tot posibilul pentru a împiedica Mercedes să domine şi sezonul următor. "Putem pune toţi banii la un loc şi să facem pariu că Mercedes va câştiga titlul anul viitor, ceea ce nu prea vrem să se întâmple", a precizat el.

Via Motorsport

Comentarii (5)

  • Ha,ha,ha...
    Ar face o a doua prostie ceilanti,prima fiind inghetarea motoareler,daca vor accepta "resturile aruncate " de Mercedes! F1 inseamna dezvoltare,inovatie,chiar daca nu le iese tuturor.Chiar daca nu vor schimba motoarele,sa le lase liber la dezvoltare,nu suntem obligati sa ne uitam la curse plictisitoare doar pentru ca Mercedes trebuie sa castige,altfel...se retrag?!? Poi drum bun,se poate si fara ei !!!
    11 3
  • mare adevar graiesti ha ha ha :))
    7 0
  • @ ha ha ha

    nu cred ca acesta e motivatia
    mai degraba vor sa faca 2 lucuri in acelasi timp:
    - sa ia bani de pe celalate echipe
    - sa controleze tehnologia ERS si aplicabilitatea acestuia in industria de automotive de consum

    in orimul caz vb de cateva zeci de milioane de eur, in al doilea caz vb de de sute de miliarde de eur
    5 2
  • Ba baieti ... daca un motor atmosferic , turbo prin compresie samd poate fi limitat prin cantitatea de aer introdusa (pentru dezvoltarea numarului limitat de cai putere- asa zisele limitatoare) pe partea electrica nu o poti face . Daca vor face prostia sa ia sisteme ERS de la Merz , este clar ca toti vor primi variante stock de 160 cp , nu si posibilitati de boost 180 sau poate 200 (sa nu zicem mai mult) pentru ca alimentarea pe 48V a unitatilor poate genera putere foarte foarte mare , bineinteles cu un consum sporit de baterie . Eu cred ca cei de la Mercedes anul asta pe langa unitatea V6 care a fost fenomenal mai puternica decat a concurentei a avut si un ERS puternic (mai puternic de 160cp)
    1 1
  • Ha,ha,ha...
    @Soxy

    Indiferent de motivatie,pare ca totul este politica...se schimba "castigatorul" din cand in cand,dar defapt castiga aproape toti,cei mari sigur! Iar noi,niste idealisti incurabili,visam cu ochii deschisi la competitie adevarata...! In ziua de azi,totul este aranjat,programat acolo unde sumele de bani sunt imense...cine mai crede ca e lasat totul in voia sortii si a hazardului,se inseala amarnic.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru