După ce iniţial presa internaţională a relatat că japonezii nu au decis încă dacă vor furniza noile motoare V6 de 1.6 litri din 2014 sau 2015, publicaţia britanică Autosport susţine că Honda va reveni în Formula 1 în 2015 prin intermediul unui nou parteneriat cu McLaren.
În prezent, McLaren utilizează motoare Mercedes pe baza unui contract care expiră la sfârşitul sezonului 2013, însă echipa britanică are opţiune de prelungire pentru 2014 şi 2015.
Întrebat dacă McLaren va activa opţiunile atât pentru 2014, cât şi pentru 2015, Martin Whitmarsh, şeful echipei britanice, a lăsat să se înţeleagă că partneriatul cu Mercedes va fi valabil şi anul viitor, dar nu şi în 2015.
"Pot să spun că suntem cu Mercedes de ceva timp, avem un contract şi vorbim despre asta de ceva timp.
În acest moment nu avem nimic de anunţat. Nu pot să intru în mai multe detalii. Avem un contract care acoperă următoarele trei sezoane (n.r - 2013-2015) şi în acest moment este sigur că vom colabora cu Mercedes-Benz şi anul viitor. Avem un parteneriat lung şi plin de succes cu ei", a declarat el.McLaren a mai utilizat motoare Honda şi în perioada 1988-1992, interval de timp în care a obţinut patru titlu mondiale la piloţi şi patru titluri mondiale la constructori.
Via Autosport
In rest: nivelul site-ului a scazut simtitor din cauza si unora ca tine care au vazut la TVR F1 in 1990-92 si tin ei minte ca motorul Renault avea cu 30 de cai mai mult.Pacat...
Vrei sa stii ce varsta am?3 ani!M-am nascut in 2010 pe 29 februarie:P
Aerodinamica incepea sa se dezvolte prin anii '80 cand nivelul acceleratiei transversale a crescut la 2,7 G si pilotii incepeau sa se panicheze pentru ca le fugea capul datorita fortei centrifuge si aveau nevoie de o forta mai mare in picioare ca sa acctioneze pedalele in viraje.
"Totodata,constructorii au inceput sa acorde atentie chiar si celor mai mici detalii in dorinta de a imbunatati aerodinamica monoposturilor.Spre exemplu,inginerul Patrick Head a fost primul care a mutat pompa de injectie a Cosworth spre o zona din partea posterioara a masinii pentru a o feri de curentul de aer si de turbulentele nedorite." - citat dintr-un articol despre F1 care trateaza evolutia sportului intre anii 1980-1989.
Alt citat din aceeasi revista spune:"Versiunea de antrenament a motorului BMW cu patru cilindri,care l-a dus pe Nelson Piquet spre titlu,ajungea la 1250 CP,in timp ce optimistii vorbeau chiar de 1300-1400 CP!".Din acest citat trag doua concluzii:1)Nu se stia exact cati cai putere dezvolta un monopost,mai ales datorita acelor "optimisti" care iti dai seama cat de obiectici puteau sa fie.2)La peste 1200 CP,30 CP in plus sau in minus nu reprezinta chiar un handicap major daca este compensat de alte inovatii tehnice.
Spre sfarsitul aniilor '80,"din cauza reducerii presiunii de admisie,puterea nu a mai fost preocuparea principala pentru Shell.In acele vremuri,motoarele dezvoltau in jur de 700 CP in timpul curselor.Riscul de a nu incheia intrecerea din cauza limitei de 150 de litri de benzina era enorm.Ceea ce Shell a reusit sa evite.Tinand cont de dificultatile termice din camera de combustie,carburantul fara plumb asigura un consum bun si un nivel mai mare al puterii.Totodata,reducerea frecarii din motoarele Honda a fost o alta provocare majora.Din acest motiv,Shell s-a concentrat asupra uleiului,pentru a face imposibilul posibil.Alaturi de Shell si de ceilalti parteneri,McLaren Honda avea sa scrie un capitol important in istoria F1In 1988,Senna si Prost au castigat 15 din cele 16 curse ale sezonului.Singurul rateu existent nu a fost din motive tehnice.Un moment de neatentie din partea lui Senna la efectuarea unei depasiri a facut ca triumful sa nu fie total. " (citat din acelasi articol)
Sper ca esti mai inteligent decat un individ nascut pe 29 februarie 2010 si iti dai seama ca McLaren nu era asa dezavantajata cum sustii tu!Nu doar Senna si Prost au salvat McLaren,ci inovatiile tehnice.