Presă: Massa rămâne la Ferrari în 2013, dar va fi înlocuit de Vettel în 2014

de Daniel Popescu
Luni, 15.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Felipe Massa a semnat prelungirea contractului cu Ferrari pentru 2013, însă va fi înlocuit de Sebastian Vettel un an mai târziu dacă echipa va obţine anumite rezultate anul viitor, potrivit BBC.

Foarte curând veţi şti care este poziţia noastră în această privinţă.

Stefano Domenicali
Seful Ferrari
Finalul Marelui Premiu al Coreei de Sud a adus nu numai un nou lider în clasamentul general, ci şi o potenţială clarificare a liniei de piloţi a Scuderiei Ferrari.

Potrivit postului britanic de televiziune BBC, Felipe Massa a semnat deja prelungirea contractului pentru sezonul 2013, decizia fiind luată în urma rezultatelor foarte bune obţinute în ultima perioadă: locul doi la Suzuka şi locul patru în Coreea de Sud, acolo unde a fost chiar mai rapid decât Fernando Alonso.

Stefano Domenicali, şeful Scuderiei, a admis că Massa şi-a demonstrat valoarea şi afirmă că un anunţ oficial pe tema coechipierului lui Alonso în 2013 va fi făcut public în numai câteva zile.

"Calificările şi cursa lui au fost excelente. Dar face o treabă excelentă de câteva curse, iar asta este foarte promiţător pentru finalul sezonului. Şi ca să anticipez ceea ce sunt sigur că cineva va întreba, foarte curând veţi şti care este poziţia noastră în această privinţă.

Credem că Massa este un pilot foarte puternic, altfel am fi luat deja o altă decizie", a declarat italianul.

Esential 8 sezoane ar aduna Massa in calitate de pilot Ferrari daca ar semna contractul pentru 2013
Surse din cadrul Ferrari au dezvăluit pentru BBC că noul contract pentru Massa este valabil doar pentru sezonul 2013 şi că Sebastian Vettel a semnat deja un precontract cu echipa italiană.

Înţelegerea dintre Ferrari şi dublul campion mondial va fi activată doar dacă Ferrari va ocupa o anumită poziţie în clasament la un moment dat pe parcursul sezonului 2013, însă aceasta clasare nu a fost dezvăluită de sursa celor de la BBC.

Potrivit surselor, Alonso şi-a dat acordul de a-l avea coechipier pe Vettel din 2014, ceea ce ar crea fără îndoială cea mai puternică linie de piloţi din Formula 1. Principalul contra-argument al acestor speculaţii este însă că Ferrari ar trebui să renunţe la politica de favorizare directă a unuia dintre piloţi, întrucât este greu de crezut că Vettel ar accepta să fie locotenentul lui Alonso.

Via BBC Sport

Comentarii (27)

  • Posibile scenarii:
    1. Urmeaza o prima parte de sezon 2013 ratata pentru Ferrari.
    2. Ferrari merge ok in 2013, dar Massa ramane si in 2014.
    3. Alonso rateaza mutarea la Red Bull unde merge Kimi.
    2 16
  • GrosJan
    nu ramane Alonso cu Vettel la ferrari sau in alta parte nici 5 minute. Daca Ferrari au luat decizia sa-l aduca pe Vettel inseamna ca au inceput sa aiba indoieli in ce priveste competentele lui Alonso. Adica ... scenariul pe care il tot cant p'acilisea de prin 2010 (la inceput).
    3 5
  • lorand
    eu nu il vad pe vettel in echipa cu alonso, si dak o sa se intample asta nu va sta mai mult de un sezon, alonso are echipa de partea lui si vettel va devenii persona non grata.
    1 0
  • adidor77
    daca vine vettel din 2014 inseamna ca pleaca aloso ??? Pentru ca eu nu cred ca alonso vrea sa faca echipa cu vettel.
    A.....si inca ceva, daca alonso merge la 110% din cat poate monopostul ferrari inseamna ca massa in cursa de duminica a mers la 120% din potentialul masinii ?? :))))
    15 8
  • GrosJan
    @adidor77: Massa a fost mai rapid ca Alonso cateva ture, si exact la momentul nepotrivit, cand Alonso a inceput sa creasca ritmul, Massa avea deja pneurile terminate, asta pentru ca n-a fost atent la ritmul cursei. Plus pe final cand Alonso castiga teren comparativ cu Webber, desi un pic prea tarziu, Massa incepuse sa piarda teren fata de amandoi. Poate pe viitor ar ajuta daca Massa ar fi atent la stretegie.

    Poate n-ar fi rau daca te-ai gandit mai mult inainte de a posta prostii. Sau poti sa citesti mai atent articolele?
    12 13
  • Abia astept sa vad acest cuplu de piloti. Sa nu mai mai existe discutii.
    2 2
  • GrosJan
    poate ca in anumite momente ale cursei o masina sa fie mai rapida decat alta din cauza pneurilor. Conteaza totusi totalul cumulat per cursa. Astfel, Massa l-a prins pe Alonso si a fost obligat sa pastreze distanta. Daca nu era nevoie, nu mai auzea sta in casti. In cursa de la Monza, Massa a fost nevoit sa incetineasca, sa se lase prins de Alonso. Apoi la Suzuka unde Massa a fost lasat liber, a mers excelent. Cand au masini egale, Alonso merge cu "obisnuitul 120%" pe cand Massa cu doar 120%. E incredibil ce pot face pilotii astia extraterestrii. La ei kilometrul are doar 900 metri, asta venind tot din depasirea limitelor. Nici secunda nu mai e secunda. E ... intangibil pentru noi muritorii....
    1 2
  • GrosJan
    Daca masina are limita X, alonso o conduce cu X+1. Prin urmare, limita masinii nu mai e X ci, cel putin, X+1. Ma uit de nspe ori si ma intreb uimit: cat de prost sa fie un om sa creada ca limita, care inseamna tocmai ceva ce nu poate fi depasit, sa fie depasita .... si totusi, oamenii astia stiu sa scrie. Atat de prosti dar au reusit sa scrie.
    0 2
  • adidor77
    @GrosJan, prietene, nu ai inteles nimic din ce am scris ! In primul rand este o supozitie a presei faptul ca alonso si-a dat acordul sa-l aiba coechipier pe vettel asadar nu-i nimic oficial, ceea ce imi da dreptul sa am anumite rezerve vis-a-vis de acest cuplu de piloti. Acum fiecare cu parerea lui, dar daca tu consideri ca cineva care nu-ti impartaseste opinia scrie prosti ...
    Cat priveste partea a II-a, era o ironie a faptului ca alonso se tot plangea ca el merge mai mult decat poate monopostul si ca masina ferrari este prastie ceea ce inseamna ca rezultatele de pana acum sunt doar meritul lui.
    5 2
  • @adidor77 cred ca GrosJan s-a uitat ieri la fotbal,tenis sau Dumnezeu stie ce ca daca se uita la Formula 1 era sa vada cite recorduri de tur a avut Massa si cite a avut Alonso.Poate se gindeste mai bine si isi aduce aminte si conversatiile dintre Massa si echipa unde i se dadeau ordine clare sa mearga mai incet deoarece se apropia prea mult de Alonso
    5 4
  • adidor77 unde s-a "plins" Alonso si a spus despre monopostul lui Ferrari ca este "prastie" ?
    Intotdeauna a vorbit despre efortul echipei de a imbunatati masina, despre cat de bine merge acum fata de inceputul anului, etc. In primele doua curse Ferrari era la peste 1 secunda de prmul loc !
    Uita-te si tu un pic peste calificari. Anul asta Fernando are doua pole position, ambele castigate in conditii de ploaie. Un loc doi, un loc trei ,restul ... slab de tot. Ti se pare ca e chiar asa de buna masina Ferrari ?
    Ca sa te convingi uite aici clasificarile lui Alonso in cursele de pana acum: http://www.formula1.com/results/driver/2012/30.html
    Ca si comparatie uite si pe ale lui Felipe:
    http://www.formula1.com/results/driver/2012/18.html
    Ironia e utila atunci cand are fundamente. Ce ai scris tu mai sus e o rautate gratuita.
    Da, se comporta bine spre foarte bine monoposturile Ferrari in concurs. Dar nu au fost niciodata cei mai rapizi si aici au o problema mare.
    5 2
  • Daca vor fi coeechipieri Vettel se va transforma dintr-un vis urat intr-un cosmar pt. Alonso(si nu numai).Macar asa nu vom mai auzi ordine de echipa la Ferrari cel putin si vom vedea dueluri adevarate,nu "STRETEGII"de cursa cum il pasioneaza pe JAN de cateva zile,el fiind conectat la ritmul cursei lui Massa.CIAO
    4 2
  • dar ce tine de teorema lui GrosJan prin care afirma ca Massa a distrus pneurile si a inceput sa piarda teren este o timpenie.Massa este unul dintre cei mai buni piloti la capitolul "pastrarea pneurilor"....Daca echipa ii permitea Alonso era sa fie depasit foarte repede si poate il prindea si pe Webber ca nu era departe
    5 4
  • adidor77
    @pablo256r trebuie sa recunosti ca au fost mai multe declaratii ale lui alonso referitoare la cat este de slab monopostul. Nu de mult chiar, imi aduc aminte de o declaratie in care spunea ca nu s-au facut up-date-uri la masina fiind imediat contrazis de echipa. Sunt deacord cu tine cand spui ca masina a fost lenta in calificari dar in ritm de cursa a fost ok. Eu vroiam sa subliniez ca nu-i chiar atat de rea masina pe cat doreste alonso sa se creada.
    2 2
  • GrosJan
    poi da, ce faci cand sunt performante sub pretentii? Spui ca masina e proasta.
    0 1
  • GrosJan
    @all
    e unu' bolnav rau care nu admite ca Alonso poate fi mai lent ca altu'. Daca ii zdrangane evidenta in cap ca nu e cum crede el devine cretino-agresiv. Deci nuuuu, imposibil ca Massa sa fi fost mai bun ca Alonso, nici macar o secunda dupe capu; m'neasale. Deci nu va mai pierdeti vremea cu el..
    0 2
  • GrosJan
    @andrei_11: Vad ca te uiti des la meciurile de fotbal dar cand vine de Formula 1 nu urmaresti cursele. Ori esti prea prost incat sa urmaresti o curse de la cap la coada, ori te plictisesti cand nu inteleg ce este ecran. Massa pastreaza bine pneurile, si face o treaba buna dar nu este atent la strategie. In cursa de ieri, i-a fost transmis un mesaj gen: Fernando is pushing, you should do the same", pe care probabil nu l-am inteles, si nu ma stresez in a-ti traduce. Nu stiu daca Massa il prindea pe Webber dar nici conteaza asta, pentru ca nu ajuta pe nimeni, plus ii facea o favoare lui Vettel. Din pacate nu ai inteligenta necesara in a purta o discutie sau de a aduce niste argumente credibile, n-ar fi rau daca ai ramane la acele meciuri de fotbal de care tot vorbesti, probabil scuipatul semnitelor este sportul tau preferat.

    Masinile Ferrari stau bine in cursa, dar in calificari nu prea. Nu tine nici de pilot si nici de cum folosesc pneurile ci de cum au fost proiectate. Ca dovada ca Ferrari nu are nici un abandon tehnic pana acuma, chiar daca in unele curse au mers mai prost, sau au fost scosi din cursa de diferiti, dar nu au nici un abandon tehnic.

    Masina este rea pe cat spune Alonso pentru ca nu s-au batut pentru prima pozitie decat in 2 curse pe ploaie si asta spune totul. In principal o masina rapida se bate pentru pole, chiar daca in cursa este posibil sa nu mai fie la fel de rapida (deh are mult combusibil la bord :P).

    @Adidor77: Sa inteleg ca daca lui Massa ii merge bine masina 2 curse, este un pilot de geniu nu-i asa? Sau esti tu prea frustrat ca cu aceasi masina Alonso are rezultate net superioare? Pai mi se pare normal, in 2010 Massa a fost pe aratura, in 2011 si mai rar, imi este greu de crezut ca masina aia a fost atat de proasta, desi in 2011... cred ca Hamilton era stresat rau de tot pe Massa :P.

    Plus Massa desi se intelege bine cu pneurile, nu le-a inteles comportamentul in cursa si de aici numeroase probleme, plus oricat ar vrea cei de la Ferrari sa aiba 1000 de tehnicieni pentru a dezvolta ambele monoposturi dupa nevoile fiecarui pilot in parte, nu se poate si nu este posibil asa ceva. Alonso a adus rezultate, a venit cu motivatia si cu vointa de a lupta, s-au mulat pe el. Shit happens.

    Dar este posibil ca in 2013, Alonso si Massa sa fie apropiate, plus comparativ cu alte echipe, Massa a fost ajutat sa inteleaga ce nu merge, si uite incep sa apara rezultate. Nu-i nimic rau in asta, bravo echipe si pilotilor.
    6 2
  • bbrunes
    Daca nu ma insel, Ferrari a adoptat politica cu un pilot nr. 1 de ceva timp si slabe sanse sa renunte la ea. In fond, si la RBR de ex exista 2 piloti capabili sa se bata pentru titlu, insa Webber se va afla mereu in umbra lui Vettel..La britanici lucrurile au stat diferit, insa la ei..fie castiga amandoi, fie se afla si Hm si Button pe la mijlocul clasamentului.
    Alonso..exista slabe sanse sa isi schimbe stilul, avand in vedere ca din 2005-2006 se bate pentru victorii. In ciuda perioadelor in care nu a iesit in evidenta, e greu de crezut ca va decadea in perioada urmatoare...in ceea ce il priveste pe Vettel, nu cred ca va reusi sa obtina recorduri cu masina Ferrari si Alonso va avea statut de pilot nr 1 in continuare, cel putin asta cred...nu se stie ce se va intampla in viitor..
    3 0
  • GrosJan
    inger ingerasul meu
    Alonso mi-e Dumnezeu
    3 4
  • pt.marius_kji
    Intodeauna au fost si vor fi ordine de echipa. Este absolut normal, se investec bani multi, munca multa si se vrea intotdeauna maximizarea investitiei.
    pt.andrei_11
    Citeste ce am scris inaintea ta referitor la ce a declarat Felipe dupa cursa. Nu ajuta pe nimeni cu nimic daca-l depasea pe Fernando. Poate obtinea un loc pe podium dar lua puncte tocmai de la colegul lui de echipa. Puncte care la sfarsitul anului ar putea decisive.
    pt.adidor77
    Fernando nu a spus niciodata despe monopostul Ferrari ca e "slab". A spus doar ca nu e cel mia rapid. Si da, asta este adevarat. Ce nu a spus nimeni de la Ferrari este ca monoposturile Ferrari sint cele mai fiabile dintre toate masinile din acest an. Nu au anul acesta in 16 curse nici un abandon datorat defectiunilor de orice fel ale masinii. Singura data (poate mai e si alta dar eu nu stiu) cand au avut probleme cu masina a fost in calificari la Monza, la masina lui Fernando. Acolo a fost ghinion urias, puteau obtine pole Ferrari si poate locurile 1 si 2.
    Poate sa fie si asta o explicatie de ce nu e cea mai rapida. Au cosntruit-o sa fie fiabila si printre cele mai rapide dar nu cea mai.
    3 0
  • GrosJan perfect de acord cu postul tau de la 15.10.2012, 15:47
    As mai completa ca cel mai rapid tur efectuat ieri de Fernando a fost in turul 52. Deci pare plauzibil ca Fernando si-a menajat pneurile intre turul 35-45.
    Nu numai Felipe a avut probleme in intelegerea functionarii pneurilor anul acesta. Revedeti evolutia (de fapt involutia) lui Button din acest an. Si Jenson si Felipe au apelat la setarile colegilor pe care le-au adaptat stilului lor de condus si de aici a inceput revenirea lor.
    1 0
  • GrosJan
    Alonso a inceput sa fortzeze. Fortezeaza shi tu. A pierdut Massa secunde bune in spatele lui Alonso pana i s-a permis sa forteze ... Nu asa se abordeaza o cursa normala in care fiecare secunda pierduta conteaza.
    Massa nu a fost mai rapid decat Alonso un tur - doua. A venit mult din spate, a recuperat si .... degeaba, a trebuit sa stea dupa Alonso. Pacat de cariera lui, dar cum isi asterne asa doarme. Sa-i fie de bine!
    1 4
  • pablo256r
    GrosJan perfect de acord cu postul tau de la 15.10.2012, 15:47
    ca tot eu am scris

    al catelea cont p'acilea vericule?
    0 1
  • Pt. pablo256r:Daca tie ti se par "absolut normale" ordinele de echipa,adica "las-o mai moale,daca vrei sa-ti prelungim contractul" atunci somn usor si multa sanatate.
    1 4
  • Huh ?
    Ce e cu postul asta ?
    pablo256r
    la 15.10.2012, 16:51
    GrosJan perfect de acord cu postul tau de la 15.10.2012, 15:47
    ca tot eu am scris

    al catelea cont p'acilea vericule?


    Asta nu imi apartine mie !
    Cum e posibil asa ceva ?

    pt.marius_kji
    Si daca Felipe il depasea pe Fernando in turul 40 iar in turul 52 Fernando incerca o recucerire a locului 3 si Felipe in scotea in decor era mai bine ?
    Alonso a facut cel mai rapid tur a lui in Corea in turul 52. Unde era Massa atunci ? La cate secunde in spatele lui Alonso ?
    Massa e la 5 victorii diferenta de colegul sau in clasamentul pilotilor, daca el nu e in stare sa judece de buna voie ce e mai bine pentru echipa e neces sa i se spuna pe tema radio sa stie toata lumea.
    Nu cred ca era cazul nici azi si nici la Monza sa i se spuna lui Felipe ce sa faca cand e in preajma lui Fernando. Asta trebuia discutat inainte de cursa..
    Repet: ordine de echipa au fost si vor fi tot timpul. Probabil cateodata te mai ia valul cand esti in spatele volanului. Echipa insa intotdeauna isi va urma interesele!
    PS: daca situatia era inversa, Massa pe locul doi in clasamentul pilotilor si Alonso la 128 de puncte de el, lui Alonso crezi ca nu i se spunea sa o lase usor si sa isi ajute colegul ? Sincer ma indoiesc.
    2 2
  • GrosJan
    e mai greu sa ajunga Alonso in situatia sa-l ajute pe Massa atat timp cat Massa e sabotat prima jumatate de sezon, asa ca sa nu mai emita pretentii. Cu un mare sponsor, un pilot de pluton precum Alonso ajunge pilot nambar oan, dar deh, cand e si o concurenta pe acolo rezultatele raman ce mult de podium.
    2 1
  • GrosJan
    al catelea cont p'acilea vericule? Bishuc, Simona & co.
    Responsabilu' cu imaginea lu' alfonzo pe automarket.
    Ce ti-o fi pasand asa tare de imaginea lui ...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru