Presă: Ferrari a decis să nu furnizeze motoare pentru Red Bull în 2016

de Daniel Popescu
Vineri, 09.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a decis să nu ofere anul viitor rivalilor de la Red Bull nici măcar motoare de specificaţie 2015. Red Bull rămâne astfel fără nicio opţiune concretă pentru sezonul 2016.

Red Bull nu are motor. Cred că este absolut clar că Ferrari nu vrea şi nu poate să le furnizeze motoare de specificaţie 2016.

Martin Brundle
Comentator SkySports
Red Bull încearcă să ajungă la un acord pentru a utiliza motoare Ferrari în sezonul 2016, însă a fost nemulţumită că producătorul italian a oferit doar unităţi de propulsie de specificaţie 2015.

În contextul în care negocierile au intrat în impas din acest motiv, postul britanic de televiziune SkySports susţine că în cele din urmă Ferrari a decis să nu furnizeze celor de la Red Bull nici măcar motoarele de specificaţie 2015 propuse iniţial. Motivul? Scuderia se teme că Red Bull ar putea fi prea puternică chiar şi cu motoare vechi de un an.

"Red Bull nu are motor. Cred că este absolut clar că Ferrari nu vrea şi nu poate să le furnizeze motoare de specificaţie 2016", a precizat  Martin Brundle, unul dintre comentatorii postului de televiziune SkySports.

Între timp, publicaţia germană Auto Motor und Sport relatează că Ferrari era dispusă să ofere motoare doar pentru Toro Rosso, informaţie dezvăluită anterior şi de presă olandeză.

Renault, unica opţiune pentru Red Bull?

Sunt multe negocieri.

Nu s-a stabilit nimic.

Christian Horner
Sef Red Bull
În condiţiile în care Red Bull a fost refuzată de Ferrari, Honda nu intenţionează să furnizeze motoare pentru o altă echipă şi nici nu are o unitate competitivă, iar Mercedes a respins o nouă încercare de negociere din partea austriecilor, singura opţiune rămâne o împăcare temporară cu actualii parteneri de la Renault.

Contractul dintre cele două părţi expiră abia la sfârşitul sezonului 2017 şi nu au fost încă reziliat în mod public, astfel că există o şansă teoretică ca cele două părţi să continue colaborarea. Totuşi, Renault este aproape de achiziţionarea celor de la Lotus şi a exclus varianta de a rămâne în Formula 1 ca simplu furnizor de motoare pentru echipe independente.

Oficialii Red Bull au negat informaţiile dezvăluite de SkySport şi Auto Motor und Sport. "Sunt multe negocieri. Nu s-a stabilit nimic", a precizat şeful Christian Horner.

O retragere ar costa Red Bull 500 de milioane de dolari

Esential 500 de milioane de dolari va trebui sa plateasca Red Bull daca se retrage din Formula 1
Red Bull a avertizat de mai multe ori că se va retrage din Formula 1 dacă nu poate obţine un motor competitiv de la Ferrari, însă a semnat în 2010 un contract cu Bernie Ecclestone prin care garantează prezenţa în sport până în 2020.

Totuşi, potrivit unor informaţii neoficiale, echipa se poate retrage prematur din Formula 1 dacă plăteşte o clauză de reziliere.

Ecclestone a stabilit clauză de reziliere iniţială la 1 miliard de dolari, însă aceasta scade cu 100 de milioane de dolari pentru fiecare sezon petrecut în Formula 1 începând din 2010. Astfel, dacă se va retrage din Formula 1 la sfârşitul sezonului 2015, Red Bull ar trebui să-i plătească lui Ecclestone 500 de milioane de dolari.

Via SkySports, Joe Sward

Comentarii (12)

  • Deci Bernie castiga din nou, cu toate ca situatia in care a ajuns RBR se datoreaza lui. Super...
    16 1
  • Bernie e banca de la Monopoly, nu pierde niciodata! :))
    16 0
  • Nu sunt fan Bernie. Chiar deloc.
    Dar ca business man, jos palaria.

    Eu zic ca Redbull se retrage cu ambele echipe, Renault cumpara Lotus, Bernie primeste 500 de milioane, iar pana la sfarsitul anului se anunta un nou patron al F1. In 2016 apare Haas, iar in sezonul 2017 sunt convins ca o sa mai vina inca o echipa
    9 3
  • Si uite asa a invatat Cristian Horner ca nu e bine sa-ti injuri partenerii daca nu ai cu cine sa-i inlocuiesti.
    17 3
  • poate are VW un plan sa iasa cat de cat cu basma curata din probleme, si atunci varianta cu 2018 rbr audi poate fi o ipoteza viabila, iar pana atunci clienti renault. foarte multe daca, dar.... e o ipoteza.
    7 2
  • Interesant cum clauza a intrat in 2010. Fix cand au inceput sa castige. Asta explica multe; mai ales de ce FIA inchidea ochii la anumite nereguli la ei gen aerodinamica activa (considerata inafara regulamentului) sau ii ajuta; gen: schimbarea de gume in 2013 cand restu recuperase ( ar fi prea mare coincidenta sa castige 11 curse la rand fara "roti" cu dedicatie si restu sa aiba toti probleme dupa ce la inceputul sezonului avem N castigatori diferiti)
    15 0
  • Giuseppe
    Macaronarii se tem pana si de un RedBull cu motor 2015 :))))
    13 15
  • @Giuseppe - Nu se teme nimeni de RB. Problemele is altele. Pe langa ca sunt protejati lui Bernie mai ii partea cu dezvoltarea

    Resursele Merc + Ferrari = dezvoltare motor + sasiu
    Resursele RB = dezvoltare sasiu

    Si cu toate restrictiile ii un avantaj major...
    9 4
  • Perfect.
    1 3
  • sa va zic o schema..
    poate cumpara Red Bull pe TORO ROSSO....la sfirsitul campionatului...cu,contract valabil si semnat cu FERRARI :)))
    7 0
  • Corect.
    5 1
  • GrosJan
    ... as vrea sa-l vad pe Ricciardo la McLaren cu Alonso
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru