În contextul în care negocierile au intrat în impas din acest motiv, postul britanic de televiziune SkySports susţine că în cele din urmă Ferrari a decis să nu furnizeze celor de la Red Bull nici măcar motoarele de specificaţie 2015 propuse iniţial. Motivul? Scuderia se teme că Red Bull ar putea fi prea puternică chiar şi cu motoare vechi de un an.
"Red Bull nu are motor. Cred că este absolut clar că Ferrari nu vrea şi nu poate să le furnizeze motoare de specificaţie 2016", a precizat Martin Brundle, unul dintre comentatorii postului de televiziune SkySports.
Între timp, publicaţia germană Auto Motor und Sport relatează că Ferrari era dispusă să ofere motoare doar pentru Toro Rosso, informaţie dezvăluită anterior şi de presă olandeză.
Renault, unica opţiune pentru Red Bull?
În condiţiile în care Red Bull a fost refuzată de Ferrari, Honda nu intenţionează să furnizeze motoare pentru o altă echipă şi nici nu are o unitate competitivă, iar Mercedes a respins o nouă încercare de negociere din partea austriecilor, singura opţiune rămâne o împăcare temporară cu actualii parteneri de la Renault.Contractul dintre cele două părţi expiră abia la sfârşitul sezonului 2017 şi nu au fost încă reziliat în mod public, astfel că există o şansă teoretică ca cele două părţi să continue colaborarea. Totuşi, Renault este aproape de achiziţionarea celor de la Lotus şi a exclus varianta de a rămâne în Formula 1 ca simplu furnizor de motoare pentru echipe independente.
Oficialii Red Bull au negat informaţiile dezvăluite de SkySport şi Auto Motor und Sport. "Sunt multe negocieri. Nu s-a stabilit nimic", a precizat şeful Christian Horner.
O retragere ar costa Red Bull 500 de milioane de dolari
Red Bull a avertizat de mai multe ori că se va retrage din Formula 1 dacă nu poate obţine un motor competitiv de la Ferrari, însă a semnat în 2010 un contract cu Bernie Ecclestone prin care garantează prezenţa în sport până în 2020.Totuşi, potrivit unor informaţii neoficiale, echipa se poate retrage prematur din Formula 1 dacă plăteşte o clauză de reziliere.
Ecclestone a stabilit clauză de reziliere iniţială la 1 miliard de dolari, însă aceasta scade cu 100 de milioane de dolari pentru fiecare sezon petrecut în Formula 1 începând din 2010. Astfel, dacă se va retrage din Formula 1 la sfârşitul sezonului 2015, Red Bull ar trebui să-i plătească lui Ecclestone 500 de milioane de dolari.
Dar ca business man, jos palaria.
Eu zic ca Redbull se retrage cu ambele echipe, Renault cumpara Lotus, Bernie primeste 500 de milioane, iar pana la sfarsitul anului se anunta un nou patron al F1. In 2016 apare Haas, iar in sezonul 2017 sunt convins ca o sa mai vina inca o echipa
Resursele Merc + Ferrari = dezvoltare motor + sasiu
Resursele RB = dezvoltare sasiu
Si cu toate restrictiile ii un avantaj major...