Presa explică dominaţia Red Bull prin setările pentru motor

de Daniel Popescu
Marti, 01.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull foloseşte setări pentru motor care copiază comportamentul sistemului de evacuare interzis de FIA în sezonul 2011, potrivit prsei italiene.

A fost un circuit pe care setările monopostului au funcţionat foarte bine.

Christian Horner
Sef Red Bull Racing
Dominaţia autoritară a lui Sebastian Vettel din Marele Premiu al statului Singapore, în care germanul a fost cu 2-3 secunde pe tur mai rapid decât rivalii săi, a ridicat numeroase semne de întrebare.

După ce fostul şef de echipă Giancarlo Minardi a venit cu ipoteza că monopostul Red Bull utilizează tracţiunea controlată, tehnologie interzisă de mai mulţi ani, publicaţia italiană Autosprint vine cu o ipoteză mai realistă.

Citând "surse confidenţiale", Autosprint susţine că monopostul RB9 utilizează setări pentru motor care copiază practic efectul sistemului de evacuare care a fost interzis de FIA în cursul sezonului 2011. În sprijinul afirmaţiilor, publicaţia a prezentat şi un clip video în care este evidenţiat sunetul motorului Renault în mijlocul virajelor circuitului din Singapore.

În cazul în care informaţiile publicate de Autosprint sunt corecte, Red Bull Racing ar putea domina într-o manieră similară şi ultimele şase curse ale sezonului.

Şeful Christian Horner nu crede însă că va fi vorba despre aşa ceva şi susţine că dominaţia din Singapore reprezintă un caz unic.

"Au fost momente când Vettel era cu două secunde mai rapid decât restul plutonului, dar cred că au existat circumstanţe unice. A fost un circuit pe care setările monopostului au funcţionat foarte bine. Un om şi o maşină au lucrat la capacitate maximă", a precizat el.

Via Autosprint, Autosport

Comentarii (9)

  • orice ar avea 2-3 secunde pe tur este o diferenta pe care nu o pote realiza un pilot este cefa fenomenal bravo lor sunt fan ferrari dara apreciez aceasta echipa cel mai bun sa castige
    30 8
  • Astia incalca regulamentul tehnic de la debutul in F1.
    22 26
  • Indiferent de ceea ce fac, este meritul lor. Pentru verificarea respectarii regulamentului exista deja un alt for in masura sa verifice asta. Atat timp cat acestia nu depisteaza incalcari ale regulamentului, cine sunt eu sa acuz de frauda o echipa de ingineri care fac un produs pe care nici nu sunt in stare sa il inteleg... Bravo RBR si sper ca anul viitor sa ma bucur alaturi de echipa mea favorita, Ferrari.
    28 5
  • Intr-adevar, socanta prestatia Red Bull la Singapore. Socanta si demoralizanta pentru concurenta, competitie si spectacol.
    Oricum, lui Seb i s-a dat liber sa mearga cat poate de tare si a facut-o! Cred totusi ca (la Singapore) au atins acel "varf" de forma, de setari si de optim, in care totul a mers perfect.
    M-am uitat si la clipul de pe site-ul extern si in afara de o filmare cu camera intr-o curba, nu este nimic interesant. Insa, autorii articolului se pricep mai bine la F1 si mai au si sursele confidentiale...
    As vrea sa vad acel ritm de cursa al lui Seb si la ceilalti fara frica de a ramane fara gume, combustibil, Kers, supraincalziri, etc. Poate anul viitor?
    13 0
  • am mai spus , mai spun:
    -la start, toate din acest sezon, ferrari zboara 10 metri, mercedes minin 4, fata de renault.
    -la singapore vetel avea cauciucuri si benzina sa mearga in asa fel ,incat sa schimbe cauciucuri si sa revina inaintea celui de-al doile pilot de pe pista(a schimbat ultimul)
    Daca au inghitit pastila asta, ceilalti strategi , sa plece acasa, altfel nu vom mai avea spectacol pe pista ci doar circ (marele)
    6 0
  • @octav71 - asculta atent cand trece Vettel (0.05) si cand trece Webber (0.13), ai sa auzi un sunet dinstictiv care se apropie de cel pe care il auzeam cand utilizau engine mapping ca sa aiba apasare aerodinamica in curbe. pentru o mai buna comparatie: http://youtu.be/xOrk-VEOD0E

    Acum, daca ei folosesc ceva care e ilegal.. si nu au fost prinsi... hotul ne prins e negustor cinstit; pe de alta parte, daca sunt prinsi, stiu ce riscuri sunt si eu cred ca le-au luat in calcul.. daca sunt prinsi risca descalificarea.... si stim cu totii unde duce: - nexam bani.

    numai bine!
    2 5
  • O sa fie Red Bull descalificata cand o sa ne vedem noi ceafa. Oricat de ilegali ar fi, tot nu vor pati asa ceva. Pentru ca apoi nexam bani Bernie, Todt si multi altii.
    Eu nu inteleg monoposturile de F1 asa cum o fac inginerii. Dar macar ca mai exista presa de calitate cand vine vorba de motorsport, chiar daca nu in Romania. Ma bucur ca jurnalistii cerceteaza, ridica probleme si despica firul in patru. Dar in cazul in care Red Bull ar fi avut intr-adevar ceva ilegal, oare cei de la Ferrari sa fie atat de incompetenti incat sa nu-si dea seama? Sau au preferat sa se abtina? Sau cum? Sau cei de la Mercedes, Lotus etc. Dar Ferrari e de mult in coma profunda, debusolati, lipsiti de speranta de prin 2009, cu o conducere de-a dreptul incompetenta(Domenicali).
    6 2
  • Ce nu au vazut expertii, au vazut spectatorii. Din pacate Vettel a crescut intr-q atmosfera prea focalizata pe victorie, nu are constiinta si fairplay. La banii care ii ia poate nici eu nu as avea pentru un an doi , dar dupa aia nu m-as baga intr-o tocatoare in care sa sfarsesc ca Lance armstrong.. Sincer el nu risca ce a riscat ciclistul pt ca F 1 nu e sport olimpic si mai exact nu e nici macar sport, e circ. Mercedes incalca regulamentul cu testele si... Anul trecut RBR isi incalca angajamentul asumat cu privire la buget cheltuind dublu si.... Ferrari nu face scandal ca ei oriunde termina au o prima fixa plus banii cuveniti dupa clasamentul constructorilor.
    4 2
  • Singaporezul
    Pana acum am auzit si citit ca "Domne , Vettel a mers prea tare!" Ar trebui sa mearga mai incet.Pai cine e Vettel ?!! Sa vina dovezile ca au trisat si dupa aia sa vorbeasca toata lumea.Stiti voi , ca la SINGAPORE 2008.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru