După ce fostul şef de echipă Giancarlo Minardi a venit cu ipoteza că monopostul Red Bull utilizează tracţiunea controlată, tehnologie interzisă de mai mulţi ani, publicaţia italiană Autosprint vine cu o ipoteză mai realistă.
Citând "surse confidenţiale", Autosprint susţine că monopostul RB9 utilizează setări pentru motor care copiază practic efectul sistemului de evacuare care a fost interzis de FIA în cursul sezonului 2011. În sprijinul afirmaţiilor, publicaţia a prezentat şi un clip video în care este evidenţiat sunetul motorului Renault în mijlocul virajelor circuitului din Singapore.
În cazul în care informaţiile publicate de Autosprint sunt corecte, Red Bull Racing ar putea domina într-o manieră similară şi ultimele şase curse ale sezonului.
Şeful Christian Horner nu crede însă că va fi vorba despre aşa ceva şi susţine că dominaţia din Singapore reprezintă un caz unic."Au fost momente când Vettel era cu două secunde mai rapid decât restul plutonului, dar cred că au existat circumstanţe unice. A fost un circuit pe care setările monopostului au funcţionat foarte bine. Un om şi o maşină au lucrat la capacitate maximă", a precizat el.
Via Autosprint, Autosport
Oricum, lui Seb i s-a dat liber sa mearga cat poate de tare si a facut-o! Cred totusi ca (la Singapore) au atins acel "varf" de forma, de setari si de optim, in care totul a mers perfect.
M-am uitat si la clipul de pe site-ul extern si in afara de o filmare cu camera intr-o curba, nu este nimic interesant. Insa, autorii articolului se pricep mai bine la F1 si mai au si sursele confidentiale...
As vrea sa vad acel ritm de cursa al lui Seb si la ceilalti fara frica de a ramane fara gume, combustibil, Kers, supraincalziri, etc. Poate anul viitor?
-la start, toate din acest sezon, ferrari zboara 10 metri, mercedes minin 4, fata de renault.
-la singapore vetel avea cauciucuri si benzina sa mearga in asa fel ,incat sa schimbe cauciucuri si sa revina inaintea celui de-al doile pilot de pe pista(a schimbat ultimul)
Daca au inghitit pastila asta, ceilalti strategi , sa plece acasa, altfel nu vom mai avea spectacol pe pista ci doar circ (marele)
Acum, daca ei folosesc ceva care e ilegal.. si nu au fost prinsi... hotul ne prins e negustor cinstit; pe de alta parte, daca sunt prinsi, stiu ce riscuri sunt si eu cred ca le-au luat in calcul.. daca sunt prinsi risca descalificarea.... si stim cu totii unde duce: - nexam bani.
numai bine!
Eu nu inteleg monoposturile de F1 asa cum o fac inginerii. Dar macar ca mai exista presa de calitate cand vine vorba de motorsport, chiar daca nu in Romania. Ma bucur ca jurnalistii cerceteaza, ridica probleme si despica firul in patru. Dar in cazul in care Red Bull ar fi avut intr-adevar ceva ilegal, oare cei de la Ferrari sa fie atat de incompetenti incat sa nu-si dea seama? Sau au preferat sa se abtina? Sau cum? Sau cei de la Mercedes, Lotus etc. Dar Ferrari e de mult in coma profunda, debusolati, lipsiti de speranta de prin 2009, cu o conducere de-a dreptul incompetenta(Domenicali).