Pregătirea echipelor pentru noul circuit din Coreea de Sud

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 19.10.2010
Renault explică modul în care echipa şi piloţii se pregătesc pentru cursa inaugurală din Coreea de Sud din acest weekend.

Introducerea unui nou circuit în calendarul competiţional al Formulei 1 reprezintă o provocare suplimentară pentru echipe, ca urmare a faptului că acestea nu dispun de date exacte privind particularităţile acestuia.

Din acest motiv, pregătirea începe cu câteva luni înainte de data cursei şi se realizează exclusiv prin intermediul tehnologiilor computerizate, care oferă o bună bază de plecare pentru primele sesiuni de antrnamente libere. Alan Permane, directorul inginerilor de cursă al Renault F1 Team, explică modul în care echipa franceză şi-a făcut temele pentru ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Coreei de Sud.

"Pregătirea noastră iniţială a început cu multe luni în urmă când FIA a oferit tuturor echipelor o hartă detaliată a circuitului. De aici, am fost capabili să efectuăm o reprezentare digitală a circuitului şi apoi le-am cerut piloţilor să adauge ceea ce ei au crezut că este traiectoria ideală", a declarat oficialul Renault.

Pe baza hartii circuitului şi a traiectoriilor ideale, Renault a simulat un tur virtual de pistă, prin intermediul căruia a identificat cele mai adecvate setări pentru monopostul R30.

"Simulările ne permit să identificăm cele mai bune nivele aerodinamice, setările pentru suspensii şi chiar sensibilitatea la cantitatea de combustibil.

Există multe necunoscute, precum aderenta asfaltului, denivelările sau curbura drumului, dar totuşi avem o idee bună despre setările de care vom avea nevoie înainte de a ajunge pe circuit", a adăugat Permane.

Circuitul Yeongam din Correa de Sud este unul dintre puţinele pe care se concurează în sens contrar acelor de ceasornic, iar cele trei sectoare ale sale sunt fundamental diferite. Primul sector include trei linii drepte foarte lungi, dintre care una este cea mai lungă din calendarul Formulei 1 la cei 1.2 km ai săi, în timp ce al doilea sector este alcătuit preponderent din viraje de mare viteză. În schimb, ultimul sector este format preponderent din viraje mai lente, în special cele premergătoare liniei de start-sosire.

În urma numeroaselor simulări virtuale, Renault a extras principalele caracteristici ale circuitului, acestea fiind reprezentate în tabelul de mai jos:

 Timp pe tur
 1:44.000
 Acceleratie maxima
 55% din tur
 Franare  20% din tur
 Viteza medie
 195 km/h
 Viteza maxima
 315 km/h
 Cel mai rapid viraj
 virajul 8, 235 km/h
 Cel mai lent viraj
 virajul 3, 65 km/h

 

Datele din acest tabel au o valoare pur orientativa şi se pot modifica în urma informaţiilor obţinute direct pe circuit în primele sesiuni de antrenamente libere de vineri.

Via | Renault F1 Team

Comentarii (1)

  • Pole position Felipe Massa!
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru