Poveştile motorsportului: copiii care calcă pe urmele gloriilor din Formula 1 - Schumacher, Newey, Fittipaldi şi Alesi

de Daniel Popescu
Miercuri, 29.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mick Schumacher, Harrison Newey, Pietro Fittipaldi şi Giuliano Alesi sunt patru tineri piloţi de numai 15-18 ani care au debutat cu dreptul în Formula 4 şi calcă pe urmele mult mai celebrilor lor taţi.

De cele mai multe ori, piloţii de Formula 1 insuflă pasiunea pentru sporturile cu motor şi copiilor lor, care ajung astfel să concureze în karting de la vârste fragede.

Datorită experienţei acumulate de părinţi în motorsport şi a resurselor financiare solide ale familiei, aceşti puşti au toate condiţiile necesare pentru a progresa, iar câţiva dintre ei au talent şi reuşesc să ajungă ulterior în cursele de monoposturi.

Sezonul 2015 marchează apariţia în cursele de monoposturi a nu mai puţin de trei tineri piloţi care provin din familii care au scris istorie în Formula 1: Mick Schumacher, Harrison Newey, Pietro Fittipaldi şi Giuliano Alesi.

Mick Schumacher, fiul lui Michael Schumacher

Începutul a fost timid, însă rezultatele au început să se vadă câţiva ani mai târziu.


Născut în 22 martie 1999, Mick Schumacher a crescut în localitatea elveţiană Vufflens-le-Chateau, înainte de a se muta la Gland în 2008, la "castelul" deţinut de familia Schumacher pe malul Lacului Geneva. În acelaşi an şi-a început cariera în karting sub pseudonimul Mick Betsch, după numele de fată al mamei sale, pentru a evita orice formă de atenţie din partea presei.

Începutul a fost timid, însă rezultatele au început să se vadă câţiva ani mai târziu: în 2011 şi 2012 a ocupat locul 3 în competiţia Euro Wintercup, iar în 2013 a terminat pe aceeaşi poziţie în Campionatul German de Karting de Juniori. 2014 avea însă să fie anul în care tânărul german a început cu adevărat să atragă atenţia. Chiar dacă a folosit pseudonimul Mick Junior, el a început să fie menţionat în presa în special după ce a devenit vicecampion în Campionatul Mondial de Karting, Campionatul European de Karting şi Campionatul German de Karting de Juniori.

Încă de atunci, germanul visa la o carieră în Formula 1 şi încerca să minimalizeze importanţa unui loc doi obţinut în cea mai importantă competiţie de karting a lumii. "Sigur că sunt mândru de un rezultat atât de important, dar este clar că obiectivul meu este să fiu campion mondial. Dar acesta este abia începutul carierei mele", spunea el.

Mick Schumacher (centru), pe podiumul de premiere la debutul in Formula 4

Evident, sunt în extaz. Primul meu weekend de curse nu putea merge mai bine!

Mick Schumacher
Pilot Formula 4
Câteva luni mai târziu, Mick testa în premieră un monopost de Formula 4 pentru Jenzer Motorsport, iar în luna martie a semnat un contract pentru a concura pentru Van Amersfoort Racing în Formula 4 Germania. Mick a debutat oficial în cursele de monoposturi în weekendul 25-26 aprilie, iar fiul lui Michael Schumacher a ocupat locul nouă în prima dintre cele trei curse desfăşurate pe circuitul de la Oschersleben, pentru ca ulterior să termine pe 12 în cursa de duminică dimineaţă.

Conform regulamentului, acest rezultat i-a permis să plece de pe poziţia a doua a grilei de start în cursă a treia, iar germanul a reuşit să câştige în faţa unui alt coechipier de-al său, Joey Mawson.

Germanul l-a depăşit pe start pe Thomas Preining, care a plecat din pole position, iar ulterior a reuşit să reziste unui atac din partea lui Mawson înainte ca Safety Car-ul să-şi facă apariţia pe circuit în ultimele tururi.

"Evident, sunt în extaz. Primul meu weekend de curse nu putea merge mai bine! Am avut un start bun, pentru că pneurile mele erau încă proaspete, iar de acolo totul a mers bine, cu excepţia finalului, când am fost din nou aproape. Nu am fost prea bucuros de apariţia Safety Car-ului. În ansamblu, sunt mulţumit de acest debut de sezon şi aştept cu nerăbdare următoarele curse", a declarat el.

Începutul pare promiţător, însă Mick Schumacher se confruntă la numai 16 ani cu probleme specifice mai degrabă adulţilor: o presiune constantă din partea presei generată de numele pe care îl poartă şi perioada dificilă pe care o traversează tatăl sau după accidentul suferit la schi în decembrie 2013.

Harrison Newey, fiul lui Adrian Newey

Toate circuitele din Formula 4 Germania sunt noi pentru mine, dar există un simulator bun la Van Amersfoort Racing, iar asta mă va ajuta cu siguranţă.

Harrison Newey
Pilot Formula 4
Adrian Newey este considerat unul dintre cei mai buni directori tehnici şi designeri din istoria Formulei 1, iar unul dintre cei patru copii ai săi şi-a început deja cariera în lumea competiţiilor de monoposturi. În vârstă de numai 15 ani, Harrisson Newey a debutat în monoposturi în luna octombrie a anului trecut într-o etapă din Formula 4 Franţa, după care a participat în ediţia de iarnă a competiţiei Formula 4 Marea Britanie.

În acest an, misiunea britanicului este semnificativ mai complicată: el concurează în Formula 4 Marea Britanie şi Formula 4 Germania şi este determinat să-şi continue în paralel şi studiile, în ciuda timpului limitat pe care îl are la dispoziţie. În plus, el este unul dintre coechipierii lui Mick Schumacher în cadrul echipei Van Amersfoort Racing din F4 Germania.

"Toate circuitele din Formula 4 Germania sunt noi pentru mine, dar există un simulator bun la Van Amersfoort Racing, iar asta mă va ajuta cu siguranţă", spune el. În etapa de debut, cel mai bun rezultat obţinut de Harrison Newey a fost un loc 7 în prima dintre cele trei curse.

Harrison Newey primeste sfaturi de la tatal sau

Pietro Fittipaldi, nepotul lui Emerson Fittipaldi

Pietro Fittipaldi este nepotul dublului campion mondial Emerson Fittipaldi şi are dublă cetăţenie: braziliană şi americană. De altfel, el s-a născut la Miami în 1996 şi şi-a început cariera în Statele Unite în 2011 în competiţia NASCAR Whelen All-American Series, înainte de a se dedica curselor de monoposturi din Europa începând din 2013.

Anul trecut, el şi-a trecut în cont titlul în Formula Renault Marea Britanie, iar în 2015 concurează în Formula 3.

În prima etapă, care a avut loc la Silverstone, cel mai bun rezultat al său a fost un loc 8 în a doua cursă.

Giuliano Alesi, fiul lui Jean Alesi

Nu m-am gândit că voi câştiga atât de curând.

Giuliano Alesi
Pilot Formula 4
Jean Alesi are în palmares o singură victorie în Formula 1, însă fiul său pare deja să fie un potenţial succesor cu performanţe mai bune. După două sezoane petrecute în karting, Giuliano a decis să facă pasul în acest an în Formula 4 Franţa şi a obţinut două victorii în cele trei curse ale etapei inagurale desfăşurate pe circuitul de la Ledenon. De altfel, victoria obţinută chiar în prima cursă l-a luat complet pe nepregătite. "A fost greu în primele tururi, pentru că rivalii mei nu m-au lăsat să mă distanţez, dar după ce nu i-am mai văzut în oglindă am început să cred că o pot face. Nu m-am gândit că voi câştiga atât de curând", spunea el.

El a luat startul de pe locul 10 în a doua cursă, întrucât regulament prevede inversare a grilei, şi a fost nevoit să abandoneze după un acroşaj în primul tur. Ulterior, el şi-a demonstrat însă abilităţile în a treia cursă, desfăşurată pe o ploaie torenţială. Francezul a plecat din pole position, şi-a construit un avans şi a rămas lider chiar şi după două greşeli, înainte ca etapa să fie întreruptă prin steag roşu. "Întotdeauna mi s-a părut greu să pilotezi pe ploaie. Am dus lipsa punctelor de referinţă. Chiar dacă am mai pilotat pe ploaie la Le Mans, nu am întâmpinat niciodată astfel de condiţii", spune el.

Giuliano Alesi alaturi de tatal sau

Cei patru tineri piloţi care concurează în acest an în diverse competiţii naţionale de Formula 4 au oportunitatea să-şi demonstreze talentul înainte de a promova spre competiţiile superioare care îi pot duce în cele din urmă în Formula 1.

Chiar dacă provin din familii cu performanţe în motorsport, drumul acestora nu va fi deloc simplu, mai ales că presiunea de a obţine rezultate poate fi mai mare decât în cazul piloţilor care au nevoie de rezultate pentru a atrage sponsori. 

Comentarii (3)

  • "Sezonul 2015 marchează apariţia în cursele de monoposturi a nu mai puţin de trei tineri piloţi care provin din familii care au scris istorie în Formula 1: Mick Schumacher, Harrison Newey, Pietro Fittipaldi şi Giuliano Alesi." - nu mai putin de trei: cei patru :)))
    9 0
  • e corect totusi, in ciuda expresiei

    daca sunt 4, da, sunt nu mai putin de 3 :)
    5 1
  • @Radu : Cei patru evanghelisti au fost trei : Luca si Matei :)
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru