Porsche: "Am vrut să intrăm în F1, dar nu există nicio relevanţă pentru industria auto"

de Daniel Popescu
Marti, 23.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a dezvăluit că a analizat o participare în Formula 1, însă a renunţat la idee deoarece competiţia nu are nicio relevanţă pentru industria auto.

Porsche va reveni la clasa de prototipuri LMP1 din cadrul Le Mans Series începând din sezonul 2014, la câţiva ani după ce presa internaţională a speculat insistent că germanii intenţionau să concureze în Formula 1.

Wolfgang Hatz, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare din cadrul Porsche, a confirmat pentru prima oară aceste informaţii, însă spune că germanii au refuzat Formula 1 din cauza lipsei de relevanţă a sportului pentru industria auto şi a accentului pus pe pneuri.

"Porsche a trăit întotdeauna pentru transferul de tehnologie de pe maşinile de curse pe cele de serie. Din acest motiv, era clar de doi-trei ani că trebuie să fim la cel mai înalt nivel al sporturilor cu motor şi a trebuit să alegem între sportscar şi Formula 1. Dar decizia finală a fost una logică."

"F1 a fost o alternativă, dar nu există relevanţă pentru maşinile de stradă. De asemenea, există multă publicitate în jurul politicii şi a pneurilor, dar nu atât de multă în privinţa motoarelor şi şasiului.

Aerodinamica este incredibilă, dar este atât de extremă încât nu poate ajuta în dezvoltarea unor maşini de serie", a declarat el.

Via ESPNF1

Comentarii (11)

  • chipicao
    just
    10 2
  • Ma tem sa nu ajunga in curand si Mercedes la aceasta concluzie.
    8 3
  • De cativa ani chiar ca nu mai au ce tehnologie folosii din F1 si ind auto...ce sa aplice,efectul Coanda si alte gaselnitze usor hilare pentru interesul lor?Vedeai-as ! :)))
    5 3
  • Pt. Porche nu e relevant (ei sunt ocupati sa scoata Suv-uri diesel si panarame = a se citi Panamera).Tot respectul pentru Ferrari de la un fan al altei echipe.
    11 7
  • @Alex
    uiti ca industria auto se bazeaza in primul rand pe profit la fel ca orice alta afacere
    scopul este acela de a scoate bani nu acela de a multumi "fani" care nu vor ajunge vreodata sa puna mana pe o masina de-a lor
    13 3
  • @Azmodan Deci astia de la Ferrari sau Mercedes sunt pe minus sau prosti?
    5 5
  • @Alex, astia isi permit sa mearga pe principiul "invata sa pierzi o lupta ca sa castigi un razboi" si astfel investesc sume serioase in F1 pentru a-si face publicitate incercand sa le transmita oamenilor mesaje de genul "veniti de cumparati la noi cei ce producem si masini de curse F1". Daca Ferrari nu ar fi asa de renumita in F1 iti garantez eu ca putini s-ar mai fi incumetat sa dea atatia bani pe niste motoare ce maine poimaine le poti zari in flacari, mai bine cumparau un Lamborghini(orice model), sau un Mercedes slk sau sls amg s.a.
    8 6
  • au spus un lucru foarte adevarat si asa va fi si in continuare F1 este si trebuie sa ramana ceva f extrem si unic de acea ii spune f1
    7 2
  • Ady 1671
    Pe vremuri F1 insemna testarea anumitor tehnologii( suspensie activa,efect de sol,cutie de viteze automata sau semiautomata,motoare supraalimentate,turbo sau aspirate,echilibru aerodinamic si multe alte chesti care in timp au avut aplicatii pe masinile de serie mai ales sistemele electronice tip ESP,aprindere electronica BOSCH,injectie directa pe benzina monopunct sau multipunct etc,etc), azi insa aerodinamica dusa la extrem si "strategia" cauciucurilor,sistemul DRS si alte chestii de genul asta nu au aplicatie in industria auto; o industrie care se vrea cat mai economa in aceasta perioada de criza care pe viitor se va repeta si care ne va impune gasirea si folosirea unor resurse neconventionale de energie astfel F1 urmand sa ajunga un "dinozaur" si ca toti dinozaurii isi va da obstescul sfarsit. Consider ca alegerea Porsche sau Audi (care conform unor spaeculatii trebuia sa intre in F1 in 2005-2006) au fost si sunt corecte si in ziua de azi. Cat despre Ferarri sa nu uitam ca acestia au o istorie in F1 si ei isi pot permite sa ramana in F1 deoarece automobilele lor de "strada" sunt de fapt niste masini supersport fabricate in editie limitata (intre 150-250 de bucati pe an dintr-un anumit model) cea ce inseamna investitii reduse la un profit maxim asta pe langa ca Fiat care e firma mama a celor de la Ferarri profita de absolut toate invovatiile Ferarri (si Fiat se vinde peste tot in lume si se vinde foarte bine).Cat despre Mercedes eu cred
    ca lumea F1 e prea dura pentru ei si probabil vor calca pe urmele celor de la Toyota sau BMW care dupa cativa ani de investitii la greu s-au retras din F1.Oricum Porsche au mai fost in F1 alaturi de McLaren si Alain Prost (au castigat 2 titluri impreuna) astfel ca indoiala lor in privinta F1 contemporana probabil ca este intemeiata si sincer sa fiu cred ca F1 incet incet se ingroapa singura;Le Mans Series fiind probabil viitorul curselor auto,desi pentru noi cei de rand va fi foarte greu sa urmarim aceste curse (care dureaza intre 12 si 24 de ore) si probabil foarte frustrant uneori sa atribuim victoria unei echipe compusa din 3 sau 4 piloti care piloteaza masina in schimburi pe toata durata cursei.Asta e parerea mea si nu obig pe nimeni sa creada sau sa tina cont de ea dar va pun tuturor o intrebare: CE SE VA INTAMPLA CU SAU IN FORMULA 1 DUPA RETRAGEREA SAU DISPARITIA LUI BERNIE ECLESTONE ????
    7 1
  • Desi s-a dorit o declaratie tehnica, cred ca a fost mai de graba una de imagine. In primul rand ar fi greu de recuperat decalajul tehnologic dintre ei si Ferrari, Mercedes etc. Doi a fi in formula 1 inseamna publicitate la cel mai inalt nivel ( dar trebuie sa muncesti mult sa invigi echipele consacrate). Trei, echipele de top au profit bun (deci nu poti zice ca e o afacere proasta). Patru, formula 1 este un laborator de cercetare, si mai devreme sau mai tarziu cunoasterea dobandita ajuta la dezvoltarea masinilor de strada. Desi este firma puternica si construiesc masini de top, esecul altor giganti (BMW, Honda), cred ca a influntat mult decizia.
    5 0
  • Totusi sa nu uitam ca sistemul kers a fost dezvoltat in Formula 1, iar acum incepe sa apara si pe masini de serie
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru