În 24 iunie, 1910, lua ființă la Milano producătorul de automobile Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Mai târziu avea să fie cunoscut sub denumirea Alfa Romeo.
Anul acesta, fix la aniversarea celor 112 ani de la înființare, italienii au marcat momentul printr-o plimbare inedită cu Valtteri Bottas și monopostul de Formula 1 prin cele mai importante puncte turistice din Milano.
Totul s-a întâmplat în dimineața zilei de 24 iunie, la ora 5:30. Finlandezul a pornit din Piața Domului, a trecut prin Piața San Babila, Porta Nuova, pe lângă Gara Centrală din Milano, iar ca destinație a avut Gattamelata.
În urmă cu 112 ani, aici era Portello, prima fabrică Alfa Romeo. În prezent, aici se află primul showroom Alfa Romeo "decorat" cu noua identitate a mărcii italiene.
Valtteri Bottas a venit la începutul acestui sezon la Alfa Romeo. Până acum a strâns 46 de puncte și este al 8-lea în clasamentul general al piloților.
via Alfa Romeo
Luând în considerare caracteristicile circuitului britanic și punctele forte ale echipelor, avem, cel puțin pe hârtie, un favorit. Chiar dacă Adrian Newey a hotărât creșterea ușoară a gărzii la sol spate pentru a atenua comportamentul subvirator al monopostului Red Bull, Ferrari pleacă cu prima șansă la Silverstone, inclusiv în opinia rivalilor din Milton-Keynes.
Monopostul Scuderiei are un balans neutru, eficiența aero a crescut semnificativ, iar management-ul pneurilor nu mai este o problemă. La Barcelona, pe o pistă cu un asfalt similar și multe viraje de același tip, F1-75 a fost clar mașina cea mai rapidă.
Totuși, nu sunt așteptate upgrade-uri importante la Ferrari și Red Bull. La Mercedes însă, va fi adus un pachet care să aducă o scădere în greutate. În plus, echipa campioană mondială încearcă să crească fereastra de set-up.
Cu o gardă mai mica la sol spate, dat fiind faptul că nu sunt multe denivelări, Mercedes va încerca aici cam ce a încercat la Barcelona. În teorie, echipa din Brackley ar trebui să fie mai aproape la Silverstone de rivali.
Caracteristici ale circuitului Silverstone
Circuitul din Northamptonshire are o lungime de 5,891 km, având în componență 18 viraje (10 la dreapta și 8 la stânga). Duminică se vor parcurge 52 de tururi, însumând 306,332 km.
Este front-limited, deci o punte față promptă este esenţială
Avem viraje care sunt luate la blană, în unele forțele laterale ating 6G, iar viteza de intrare este grevată de viteza atinsă la capătul liniei drepte ce precede virajul
Există 8 astfel de viraje, prin 6 dintre ele viteza de trecere fiind de peste 250 km/h
Și cel mai modest monopost din punctul de vedere al apăsării generează suficient downforce pentru a-i permite trecerea prin aceste viraje cu pedala la podea
7 viraje sunt grevate de nivelul de downforce, iar în acestea se câștigă mai mult timp decât în cele luate la blană
Distanță pole – virajul 1: 239 m
Ce face diferența la Silverstone
Cele mai importante aspecte: eficiența aero, downforce-ul utilizabil, tracțiunea, forța PU-ului
Power Unit-ul este una dintre componentele cele mai solicitate la Silverstone. Mai mult de 70% dintr-un tur de pistă se stă cu pedala de accelerație la podea, motiv pentru care traseul britanic este unul power sensistive.
În 2021, un plus de 10CP a adus pe pistă un avans de 0.22s pe tur. Iar dacă ne raportăm la kilograme, un minus de 10kg duce la un câștig de 0,28s.
Combustibilul este variabila care poate afecta cel mai vizibil performanțele monopostului. În 2021 am avut un consum de 2,1km/tur, dar în acest sezon va fi unul clar mai mare
Sistemul ERS joacă un rol esențial, fiind responsabil cu un câștig de 3 secunde pe tur și aproape 15 km/h la top speed. Per total, sistemul ERS recuperează aproape 4,2 MJ de energie. MGU-K trimite o cantitate de 755 kj spre ES, iar MGU-H, grație perioadelor în care ICE-ul stă în full throttle, recuperează aproape 3,5 MJ.
Alegerea Pirelli
Având în vedere faptul că asfaltul oferă un nivel de aderență crescut cu un grad de abrazivitate mediu spre mare, iar accelerațiile laterale ating și 6G, furnizorul italian vine cu cele mai dure compoziții: C1, C2, C3. Limitările impuse de Pirelii sunt cele mai mari din sezon: 26 psi presiune minimă pentru trenul față și 23 psi presiune minimă pentru trenul spate.
Statistici
Record tur: calificări – 1:24.303 (Hamilton, 2020), cursă – 1:27.097 (Verstappen 2020)
Record top speed: 346,8 km/h (Raikkonen, 2018)
Lewis Hamilton este cel mai titrat pilot pe circuitul de la Silverstone, britanicul a câștigat aici de 8 ori și a plecat din pole position în 7 rânduri
Doar alți 3 piloți din actuala grilă au mai câștigat cel puțin o cursă pe circuitul de la Silverstone: Sebastian Vettel (2009, 2018), Fernando Alonso (2006, 2011) și Max Verstappen (2020, Anniversary Grand Prix)"
- consum 2.1 KG/tur;
-vmax la Silverstone, Sainz in 2021- 356 km/h
https://youtu.be/9-d1hAhH3Hw?t=78
Fara doar si poate cunoastem ca acest articol este scris de Raducan care scrie numai despre ei, si ce puternici sunt am vazut pana acum, sper ca Red Bull sa castige din nou.
PS: Costel are dreptate cu datele pe care le-a spus.
Regulamentul pentru următorul campionat prevede o reducere a greutății minime a monoposturilor. Pentru 2022, limita a fost stabilită inițial la 795 kg, apoi crescută la 798 kg pentru a permite instalarea de tiranți pe partea inferioară și rigidizarea sub caroserie pentru a contracara marsuina/ țopăitul. Din 2023, pe de altă parte, greutatea minimă va fi coborâtă la 796 kg , profitând de munca progresivă de uşurare a monoposturilor desfăşurată de echipe în cadrul actualului campionat. Ușurând mașinile, va crește viteza, dar și manevrabilitatea. Ar fi mai bine dacă, cei din Consiliul FIA, ar calcula lățimea medie a pistelor și ar aplica, în funcție de asta, cât de late să fie monosposturile. Ar ajuta asta la depășiri mai ușoare asupra unor piloți obstrucționiști, ce conduc la limită, pe anumite piste.
Acesta este un obiectiv anunțat de ceva timp și atins prin intermediul unor etape intermediare(de ex: 2022 a înregistrat o reducere a temperaturii păturilor electrice frontale de la 100 la 70 ° C).
Totuși, secțiunea dedicată modificărilor viitoare ale actualei reglementări precizează că din 2024 „„ sistemele de încălzire a anvelopelor vor fi interzise . Orice alt instrument, sistem sau procedură (cu excepția conducerii unui autovehicul) cu scopul sau efectul de a transfera căldură anvelopelor, butucilor sau frânelor peste temperatura ambiantă, sau de a menține temperatura acestora atunci când este deja fierbinte, va fi interzisă””.
Aceasta este o schimbare notabilă pentru F1, care a fost folosită pentru încălzirea anvelopelor de ceva ani.
Vor forța toate acestea pe cei de la Pirelli să-și adapteze produsul pentru 2024?
Dar să schimbăm subiectul cu astfel de personaje și să revenim la cursa de azi! "Spectacol" numesc cursa asta! Bravo Sainz! Frumos final de cursă, cum la un interval de ani de zile mai vezi așa ceva (primi 6 piloți pe grilă a 6 echipe diferite). Păcat de strategia greșită a lui Leclerc, totuși apreciez pentru cât a muncit cu acele harduri uzate în fața unor piloți cu softuri proaspete (fapt văzut și-n luptele spectaculoase cu rivalii).
Dumnezeule, parcă toată incompetența din lume și-a găsit culcuș in pitul Ferrari ! Rueda ăla îi face praf din 2016 parcă, și tot acolo îl țin ! Incredibil !
Plec de la premiza ca esti fan ferrari, ceea ce nu e rau pt mine ci pt tine. Cred ca esti mai suparat ca a castigat Sainz si nu Leclerc, cum era si Raducan sa vazut din comentariu.
Sa-ti spun un lucru: Sainz are sange in instalatie, si la Monaco a avut si a terminat inaintea coechipierului, acum la Silverstone dupa SC stii ce iau transmis de la boxe si iarasi nu a fost de acord si a castigat primului GP, e de inteles.
Si acum la final sa-ti mai soptesc ceva: daca nu se intampla ceva cu masina lui MAX ar fi castigat 100%
PS: scrieti si tu un nickname si nu mai visa colibri si cleopatre.
Vad ca acum visezi popi si partide cu logica mai greu.