Plimbare aniversară: Valtteri Bottas și monopostul Alfa Romeo F1 pe străzile din Milano

de Alexandru Monenciu
Luni, 27.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pentru a marca cei 112 ani împliniți de la fondarea Alfa Romeo, italienii l-au scos pe Valtteri Bottas și monopostul de Formula 1 la o plimbare prin Milano. Totul s-a întâmplat în dimineața zilei de 24 iunie, la ora 5:30.

În 24 iunie, 1910, lua ființă la Milano producătorul de automobile Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Mai târziu avea să fie cunoscut sub denumirea Alfa Romeo.

Anul acesta, fix la aniversarea celor 112 ani de la înființare, italienii au marcat momentul printr-o plimbare inedită cu Valtteri Bottas și monopostul de Formula 1 prin cele mai importante puncte turistice din Milano.

Totul s-a întâmplat în dimineața zilei de 24 iunie, la ora 5:30. Finlandezul a pornit din Piața Domului, a trecut prin Piața San Babila, Porta Nuova, pe lângă Gara Centrală din Milano, iar ca destinație a avut Gattamelata.

În urmă cu 112 ani, aici era Portello, prima fabrică Alfa Romeo. În prezent, aici se află primul showroom Alfa Romeo "decorat" cu noua identitate a mărcii italiene.

Valtteri Bottas a venit la începutul acestui sezon la Alfa Romeo. Până acum a strâns 46 de puncte și este al 8-lea în clasamentul general al piloților.

via Alfa Romeo

Comentarii (17)

  • Ce vechitura de monopost e ala?
    0 5
  • Chevyrolet
    Care este monopostul? E un Sauber din 2013?
    4 3
  • A plecat pe gume soft sau medium ? :))
    5 3
  • bobita
    "Cine este favorit la Silverstone?
    Luând în considerare caracteristicile circuitului britanic și punctele forte ale echipelor, avem, cel puțin pe hârtie, un favorit. Chiar dacă Adrian Newey a hotărât creșterea ușoară a gărzii la sol spate pentru a atenua comportamentul subvirator al monopostului Red Bull, Ferrari pleacă cu prima șansă la Silverstone, inclusiv în opinia rivalilor din Milton-Keynes.

    Monopostul Scuderiei are un balans neutru, eficiența aero a crescut semnificativ, iar management-ul pneurilor nu mai este o problemă. La Barcelona, pe o pistă cu un asfalt similar și multe viraje de același tip, F1-75 a fost clar mașina cea mai rapidă.

    Totuși, nu sunt așteptate upgrade-uri importante la Ferrari și Red Bull. La Mercedes însă, va fi adus un pachet care să aducă o scădere în greutate. În plus, echipa campioană mondială încearcă să crească fereastra de set-up.

    Cu o gardă mai mica la sol spate, dat fiind faptul că nu sunt multe denivelări, Mercedes va încerca aici cam ce a încercat la Barcelona. În teorie, echipa din Brackley ar trebui să fie mai aproape la Silverstone de rivali.


    Caracteristici ale circuitului Silverstone
    Circuitul din Northamptonshire are o lungime de 5,891 km, având în componență 18 viraje (10 la dreapta și 8 la stânga). Duminică se vor parcurge 52 de tururi, însumând 306,332 km.
    Este front-limited, deci o punte față promptă este esenţială
    Avem viraje care sunt luate la blană, în unele forțele laterale ating 6G, iar viteza de intrare este grevată de viteza atinsă la capătul liniei drepte ce precede virajul
    Există 8 astfel de viraje, prin 6 dintre ele viteza de trecere fiind de peste 250 km/h
    Și cel mai modest monopost din punctul de vedere al apăsării generează suficient downforce pentru a-i permite trecerea prin aceste viraje cu pedala la podea
    7 viraje sunt grevate de nivelul de downforce, iar în acestea se câștigă mai mult timp decât în cele luate la blană
    Distanță pole – virajul 1: 239 m

    Ce face diferența la Silverstone
    Cele mai importante aspecte: eficiența aero, downforce-ul utilizabil, tracțiunea, forța PU-ului
    Power Unit-ul este una dintre componentele cele mai solicitate la Silverstone. Mai mult de 70% dintr-un tur de pistă se stă cu pedala de accelerație la podea, motiv pentru care traseul britanic este unul power sensistive.
    În 2021, un plus de 10CP a adus pe pistă un avans de 0.22s pe tur. Iar dacă ne raportăm la kilograme, un minus de 10kg duce la un câștig de 0,28s.
    Combustibilul este variabila care poate afecta cel mai vizibil performanțele monopostului. În 2021 am avut un consum de 2,1km/tur, dar în acest sezon va fi unul clar mai mare
    Sistemul ERS joacă un rol esențial, fiind responsabil cu un câștig de 3 secunde pe tur și aproape 15 km/h la top speed. Per total, sistemul ERS recuperează aproape 4,2 MJ de energie. MGU-K trimite o cantitate de 755 kj spre ES, iar MGU-H, grație perioadelor în care ICE-ul stă în full throttle, recuperează aproape 3,5 MJ.

    Alegerea Pirelli
    Având în vedere faptul că asfaltul oferă un nivel de aderență crescut cu un grad de abrazivitate mediu spre mare, iar accelerațiile laterale ating și 6G, furnizorul italian vine cu cele mai dure compoziții: C1, C2, C3. Limitările impuse de Pirelii sunt cele mai mari din sezon: 26 psi presiune minimă pentru trenul față și 23 psi presiune minimă pentru trenul spate.

    Statistici
    Record tur: calificări – 1:24.303 (Hamilton, 2020), cursă – 1:27.097 (Verstappen 2020)
    Record top speed: 346,8 km/h (Raikkonen, 2018)
    Lewis Hamilton este cel mai titrat pilot pe circuitul de la Silverstone, britanicul a câștigat aici de 8 ori și a plecat din pole position în 7 rânduri
    Doar alți 3 piloți din actuala grilă au mai câștigat cel puțin o cursă pe circuitul de la Silverstone: Sebastian Vettel (2009, 2018), Fernando Alonso (2006, 2011) și Max Verstappen (2020, Anniversary Grand Prix)"
    5 4
  • Costel
    @bobita,
    - consum 2.1 KG/tur;
    -vmax la Silverstone, Sainz in 2021- 356 km/h

    https://youtu.be/9-d1hAhH3Hw?t=78
    4 2
  • Neutru
    Greu de ghicit cine va câștiga chiar și după antrenamente. Dar va începe circul și ne vom distra, bucura sau supăra și mai ales comenta. Datele cursei diferă anul acesta și cu toată bunăvoința oficialilor, NU va câștiga Hamilton. Câte cupe va primi învingătorul, că Hamilton primea câte două? Va primi și Hamilton una?
    6 8
  • Ave Cezar
    Ce-ai facut @bobita nu ne spui si cine a scris acest minunat articol, ca doar nu te-a dus pe tn capul sa scrii despre ferrari asa frumos.
    Fara doar si poate cunoastem ca acest articol este scris de Raducan care scrie numai despre ei, si ce puternici sunt am vazut pana acum, sper ca Red Bull sa castige din nou.
    PS: Costel are dreptate cu datele pe care le-a spus.
    7 0
  • BLACK FLAG
    Ultimul World Motorsport Council a ratificat modificările la regulamentul tehnic din 2022. Dintre noile caracteristici se remarcă diferitele proceduri de verificare a rigidității aripilor spate. Un alt punct cheie a fost rescrierea legislației care reglementează temperatura minimă a combustibilului, oferind astfel claritate după dificultățile de interpretare apărute în sezonul curent. Cu toate acestea, FIA a aprobat și măsurile în vederea sezoanelor următoare , în special în ceea ce privește 2023 și 2024.
    Regulamentul pentru următorul campionat prevede o reducere a greutății minime a monoposturilor. Pentru 2022, limita a fost stabilită inițial la 795 kg, apoi crescută la 798 kg pentru a permite instalarea de tiranți pe partea inferioară și rigidizarea sub caroserie pentru a contracara marsuina/ țopăitul. Din 2023, pe de altă parte, greutatea minimă va fi coborâtă la 796 kg , profitând de munca progresivă de uşurare a monoposturilor desfăşurată de echipe în cadrul actualului campionat. Ușurând mașinile, va crește viteza, dar și manevrabilitatea. Ar fi mai bine dacă, cei din Consiliul FIA, ar calcula lățimea medie a pistelor și ar aplica, în funcție de asta, cât de late să fie monosposturile. Ar ajuta asta la depășiri mai ușoare asupra unor piloți obstrucționiști, ce conduc la limită, pe anumite piste.
    4 3
  • BLACK FLAG
    Consiliul Mondial FIA a confirmat și intenția de a desființa încălzitoarele de anvelope începând din 2024.
    Acesta este un obiectiv anunțat de ceva timp și atins prin intermediul unor etape intermediare(de ex: 2022 a înregistrat o reducere a temperaturii păturilor electrice frontale de la 100 la 70 ° C).
    Totuși, secțiunea dedicată modificărilor viitoare ale actualei reglementări precizează că din 2024 „„ sistemele de încălzire a anvelopelor vor fi interzise . Orice alt instrument, sistem sau procedură (cu excepția conducerii unui autovehicul) cu scopul sau efectul de a transfera căldură anvelopelor, butucilor sau frânelor peste temperatura ambiantă, sau de a menține temperatura acestora atunci când este deja fierbinte, va fi interzisă””.
    Aceasta este o schimbare notabilă pentru F1, care a fost folosită pentru încălzirea anvelopelor de ceva ani.
    Vor forța toate acestea pe cei de la Pirelli să-și adapteze produsul pentru 2024?
    4 2
  • @Ave Cezar
    O fi scris el ce zice Răducan dar văd că tu gândești cu mintea furată de Colibri-a vreunei Cleopatre.
    Dar să schimbăm subiectul cu astfel de personaje și să revenim la cursa de azi! "Spectacol" numesc cursa asta! Bravo Sainz! Frumos final de cursă, cum la un interval de ani de zile mai vezi așa ceva (primi 6 piloți pe grilă a 6 echipe diferite). Păcat de strategia greșită a lui Leclerc, totuși apreciez pentru cât a muncit cu acele harduri uzate în fața unor piloți cu softuri proaspete (fapt văzut și-n luptele spectaculoase cu rivalii).
    6 1
  • Du-te Leclerc tată, du-te unde vezi cu ochii, du-te la Williams, du-te la Sauber, sau du-te la Aston, cu ăștia poate mai ai vreo șansă la vreun titlu ! Scapă de Ferrari că ăștia îți mănâncă și viața și supertalentul pe care-l ai !
    Dumnezeule, parcă toată incompetența din lume și-a găsit culcuș in pitul Ferrari ! Rueda ăla îi face praf din 2016 parcă, și tot acolo îl țin ! Incredibil !
    6 5
  • Ave Cezar
    @ave cezar: sa-mi fie cu iertare finule cunoscator al acestui minunat sport.
    Plec de la premiza ca esti fan ferrari, ceea ce nu e rau pt mine ci pt tine. Cred ca esti mai suparat ca a castigat Sainz si nu Leclerc, cum era si Raducan sa vazut din comentariu.
    Sa-ti spun un lucru: Sainz are sange in instalatie, si la Monaco a avut si a terminat inaintea coechipierului, acum la Silverstone dupa SC stii ce iau transmis de la boxe si iarasi nu a fost de acord si a castigat primului GP, e de inteles.
    Si acum la final sa-ti mai soptesc ceva: daca nu se intampla ceva cu masina lui MAX ar fi castigat 100%
    PS: scrieti si tu un nickname si nu mai visa colibri si cleopatre.
    2 5
  • @Ave Cezar
    Când spuneți că Sainz are talent, când apreciați capacitățile lui Leclerc... De v-ar asculta un popă sub patrafir v-ar întreba "din ce partid faceți parte?". :)) Sigur câștiga Verstappen în timp ce Leclerc până la intrarea SC-ului scotea aproape tur după tur cel mai bun timp pe harduri. Vai de cântarul tău neuronal la cum cântărești lucrurile!
    7 1
  • Tocmai ce a avut loc unul dintre cele mai frumoase GP-uri din ultimii ani, dar Automarket încă se plimbă aniversar ...
    2 1
  • Neutru
    1. Stați liniștiți, nu poate părăsi Ferrari, are contract multianual. A câștigat Sainz, bravo lui, a fost norocos. Că de noroc a depins toată cursa(sau de lipsa norocului).De la spaniolul câștigător, la chinezul zburător peste gard și de la ambiția lui Ocon de a depăși forțând motorul peste limitele fiabilității la empatia lui Russell care a părăsit mașina să se ducă să vadă ce-i cu chinezul. I-au ridicat mașina și nu a mai luat startul deși a insistat. Totul a depins de noroc sau ghinion, dar așa-i „marele circ”. 2. La Ferrari au câștigat curse toți cei care au concurat în secolul 21, dar campion a fost Unul singur(și unul de conjunctură). Pentru că avea decizia de partea lui, probabil prin contract. Și Hamilton a schimbat inginerul de cursă când a greșit și așa a reușit să fie ascultat altfel nu se poate. Știți cumva, a fost deranjat cu ceva „maestrul” deciziilor de cursă care l-a coordonat pe Leclerc? Că pilotul nu are monitor în față să urmărească cursa în totalitate să poată decide strategic. El e cu tactica pilotajului și în afară de startul ratat Leclerc n-a greșit. 3. Cine a fost „pilotul cursei” sau nu s-a mai votat?
    3 2
  • Neutru
    Nu vreau să credeți că am ceva cu „pilotul de conjunctură” Kimi. Dar el nu avea multe de spus în padoc. Era cel mai bun, dar echipa avea alte priorități și a câștigat de pe locul trei cu noroc. Avea mare caracter, probabil de aceea n-a fost „multiplu campion”. Cu onoare și conștiință nu reușești mai ales la Ferrari.
    4 1
  • Ave Cezar
    Bai neuron zero, cum faci tu comparatia Leclerc-Max cand masina lui era foarte avariata, in timp ce a lui Leclerc pierdea doar o zecime pe tur.
    Vad ca acum visezi popi si partide cu logica mai greu.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru