Pirelli vrea să introducă opt compoziţii de pneuri slick în 2014

de Daniel Popescu
Joi, 01.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli a dezvăluit că vrea să dubleze numărul de tipuri de pneuri slick furnizate în Formula 1 cu scopul de a oferi curse mai imprevizibile din punct de vedere al strategiilor.

Regulamentul actual pentru pneuri prevede furnizarea a două tipuri de specificaţii slick pentru fiecare Mare Premiu dintre cele patru specificaţii anunţate la începutul anului, însă această strategie limitează posibilităţile celor de la Pirelli de a oferi o varietate largă de compoziţii.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, consideră că Formula 1 ar avea nevoie de nu mai puţin de opt specificaţii de pneuri slick pentru ca acestea să acopere întreaga gamă de configuraţii şi temperaturi pentru circuite. Scopul final este apariţia curselor cu trei opriri la boxe pentru creşterea spectacolului, în condiţiile în care în prezent piloţii reuşesc să efectueze uneori o singură oprire la boxe pe parcursul unui Mare Premiu.

Urmareste Automarket
"Am dori să avem o mai mare varietate de compoziţii pentru a avea o gamă mai mare de soluţii pentru fiecare circuit, cu scopul de a garanta o strategie cu două sau trei opriri la boxe.
Cu cele patru soluţii prezente întotdeauna trebuie să faci un compromis. Putem avea minimim opt compoziţii, cu specificaţii pentru temperaturi scăzute şi ridicate pentru toate cele patru nivele pe care le avem acum (n.r - supersoft, soft, medium şi hard)"
, a declarat britanicul pentru publicaţia Autosport.

O asemenea schimbare de regulament va avea însă nevoie de acordul echipelor şi va fi implementată cel mai devreme în sezonul 2014, în cazul în care Pirelli va prelungi contractul pentru furnizarea pneurilor care urmează să expire la finalul anului 2013.

Via Autosport

Comentarii (5)

  • Spectacol datorat intrarilor la boxe... dap.... suna super interesant.
    Sunt convins ca pana la urma echipele vor utiliza in proportie de 90% aceleasi compozitii...
    4 1
  • Dumnezeule!!! Astia-s nebuni!
    6 1
  • tare. noroc cu indy car de la americani, caci incet, incet nu o sa ma mai intereseze f1
    4 4
  • Nu cu pneurile se imbunatateste spectacolul in F1.Probabil vor reusi sa imbunatateasca ceva,dar ar trebui totusi sa nu mai limiteze motoarele.Sa lase F1 cum era in urma cu 10-20 de ani si atunci sigur vor avea spectacol.
    2 1
  • Daca-i lasa sa faca F1 cum era acu' 20 de ani, fara limitari de cost/investitii/R&D/engine cap, nu stiu cate echipe mai reusesc sa termine campionatul. Atunci se aruncau bani cu nemiluita, si defectiunile tehnice erau ceva absolut normal, ba chiar asteptat. Rar cand terminau cursa 3/5 din piloti.
    Acuma, sa ai abandon tehnic a ajuns aproape o rusine. S-a facut atata tam-tam pe alternatoarele RedBull Renault de parca mama-mama...acum 20 de ani se termina cursa cu motoare-n flacari si nimeni nu mai arata cu degetul producatorul.
    Inapoi la ideea Pirelli...de ce nu? da, pana la urma de ce nu? scuza oficiala pentru care nu se ofera decat 2 tipuri de pneuri e logistica infernala a transportarii setului de pneuri. Dar hai sa punem problema altfel: pe parcursul unui weekend de curse, un pilot are dreptul la 11 seturi de cauciucuri dry. Din astea 11 seturi, hai sa aducem un set configuratia 1, doua seturi configuratia 2, doua seturi configuratia 3...si tot asa pana la al 8-lea tip de cauciuc, in total tot 11 seturi sa ramana - deci logistica tot aia sa fie. E treaba pilotului ce si cum foloseste in calificari, ce si cum foloseste in cursa...cum si le pritoceste, etc. De ce nu?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru