Regulamentul actual pentru pneuri prevede furnizarea a două tipuri de specificaţii slick pentru fiecare Mare Premiu dintre cele patru specificaţii anunţate la începutul anului, însă această strategie limitează posibilităţile celor de la Pirelli de a oferi o varietate largă de compoziţii.
Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, consideră că Formula 1 ar avea nevoie de nu mai puţin de opt specificaţii de pneuri slick pentru ca acestea să acopere întreaga gamă de configuraţii şi temperaturi pentru circuite. Scopul final este apariţia curselor cu trei opriri la boxe pentru creşterea spectacolului, în condiţiile în care în prezent piloţii reuşesc să efectueze uneori o singură oprire la boxe pe parcursul unui Mare Premiu.
"Am dori să avem o mai mare varietate de compoziţii pentru a avea o gamă mai mare de soluţii pentru fiecare circuit, cu scopul de a garanta o strategie cu două sau trei opriri la boxe. Cu cele patru soluţii prezente întotdeauna trebuie să faci un compromis. Putem avea minimim opt compoziţii, cu specificaţii pentru temperaturi scăzute şi ridicate pentru toate cele patru nivele pe care le avem acum (n.r - supersoft, soft, medium şi hard)", a declarat britanicul pentru publicaţia Autosport.O asemenea schimbare de regulament va avea însă nevoie de acordul echipelor şi va fi implementată cel mai devreme în sezonul 2014, în cazul în care Pirelli va prelungi contractul pentru furnizarea pneurilor care urmează să expire la finalul anului 2013.
Via Autosport
Sunt convins ca pana la urma echipele vor utiliza in proportie de 90% aceleasi compozitii...
Acuma, sa ai abandon tehnic a ajuns aproape o rusine. S-a facut atata tam-tam pe alternatoarele RedBull Renault de parca mama-mama...acum 20 de ani se termina cursa cu motoare-n flacari si nimeni nu mai arata cu degetul producatorul.
Inapoi la ideea Pirelli...de ce nu? da, pana la urma de ce nu? scuza oficiala pentru care nu se ofera decat 2 tipuri de pneuri e logistica infernala a transportarii setului de pneuri. Dar hai sa punem problema altfel: pe parcursul unui weekend de curse, un pilot are dreptul la 11 seturi de cauciucuri dry. Din astea 11 seturi, hai sa aducem un set configuratia 1, doua seturi configuratia 2, doua seturi configuratia 3...si tot asa pana la al 8-lea tip de cauciuc, in total tot 11 seturi sa ramana - deci logistica tot aia sa fie. E treaba pilotului ce si cum foloseste in calificari, ce si cum foloseste in cursa...cum si le pritoceste, etc. De ce nu?