Anterior, Pirelli s-a opus vehement acestei propuneri din motive de securitate, însă în cele din urmă va accepta o astfel de regulă. Singura condiţie este ca producătorul italian să aibă dreptul de a alege pneurile pentru cursele unde există riscuri de securitate în cazul nominalizării unor cauciucuri nepotrivite, cum ar fi cele de pe circuitul de la Monza.
"Ideea este să avem anumite evenimente de tip wild-card (n.r - în care echipele să alega pneurile) şi anumite evenimente blocate unde sistemul nu ar fi benefic din motive de securitate. Nu avem încă situaţia finală, dar ne apropiem de soluţia pe care o doresc echipele pentru a oferi sportului ceea ce are nevoie şi pentru a menţine un nivel de securitate", a declarat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, pentru publicaţia Motorsport.
Pneuri super supersoft pentru Monaco
Pirelli a anunţat de asemenea intenţia de a introduce o a cincea compoziţie în gama de pneuri pentru sezonul următor. Este vorba despre un pneu de compoziţie mai moale decât cel supersoft care va fi botezat ultra supersoft sau super supersoft şi care va fi utilizat pe circuite precum Monaco şi Singapore."Anul viitor, un pas mic înainte ar putea fi un pneu super supersoft. Din punct de vedere tehnic este un pneu supersoft pentru Monaco şi poate şi pentru Singapore care merge cu un pas înainte faţă de ce avem în prezent", a adăugat el.
Decizia a fost luată ca urmare a faptului că pneurile supersoft utilizate în cursele de la Monaco şi din Singapore au o durată de viaţă foarte mare, element care generează strategii similare cu o singură oprire la boxe pentru piloţi.
Via Motorsport
Comentarii (0)