Iniţial, Pirelli s-a opus acestui plan, însă ulterior a acceptat ca, in anumite Mari Premii selectate, echipele vor avea posibilitatea de a alege singure compoziţiile de pneuri, cu excepţia circuitelor unde acest lucru nu va fi posibil din motive de siguranţă.
Paul Hembery, directorul de motorsport al producătorului italian, a explicat însă pentru publicaţia italiană Omnicorse că regulamentul în această privinţă va fi foarte strict chiar şi pentru cursele în care echipele îşi vor putea alege propriile cauciucuri.
"Nu vrem să riscăm securitatea pentru spectacol.
Avem câteva idei pe masă, dar credem că echipele vor putea să-şi aleagă pneurile dintr-o anumită gamă de cauciucuri pe care le considerăm acceptabile pentru circuite individuale. Ca simplu exemplu, suntem foarte clari: la Silverstone, Spa-Francorchamps sau Suzuka nu veţi vedea niciodată pneuri supersoft", a declarat britanicul.Prin urmare, este foarte posibil ca la astfel de curse echipele să poată alege cele două tipuri de pneuri din celelalte trei compoziţii disponibile. În plus, Pirelli pregăteşte un pneu de tip super supersoft care va fi utilizat numai pe circuitele de la Monaco şi din Singapore, cu scopul de a creşte numărul intrărilor la boxe.
Via GMM
In afara de "siguranta" care... sa fim seriosi, e o gluma. Daca ar vrea mai multa siguranta, nu le-ar face atat de usor uzabile.
Deh, asta-i economia, cum spunea si Max Amsterdam: "comertul este arta de a scoate bani din buzunarul cuiva fara a recurge la violenta".