Pirelli testează din nou pneuri cu jante de 18 inch

de Daniel Popescu
Vineri, 15.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli efectuează vineri la Barcelona o sesiune de teste cu un monopost de GP2 echipat cu pneuri de 18 inch, ca parte a unei analize privind implementarea acestora în Formula 1.

Esential 18" este dimensiunea jantelor pentru pneuri testate de Pirelli la Barcelona
Formula 1 analizează posibilitatea de a schimba dimensiunile jantelor pentru pneuri începând cu sezonul 2017, mai ales că Pirelli are contract pentru furnizarea cauciucurilor până la sfârşitul anului viitor.

Una dintre opţiuni este creşterea dimensiunilor pentru jante de la 13 inch la 18 inch, iar Lotus a efectuat anul trecut un test cu pneuri de 18 inch pentru a obţine date.

Pirelli a decis să efectueze vineri un nou test de acest gen pe circuitul de la Barcelona, însă de data aceasta utilizează un monopost de GP2.

Trecerea la pneuri cu jante de 18 inch este şi condiţia impusă de Michelin pentru a participa la viitoarea licitaţie pentru stabilirea furnizorului de pneuri pentru 2017. Totuşi, Bernie Ecclestone se opune acestei idei, care ar presupune şi o creştere a costurilor pentru echipe prin schimbarea designului pentru monoposturi.

De altfel, în cadrul testului, Pirelli vrea să obţină informaţii şi în privinţa oportunităţii de a introduce pneuri cu jante de 18 inch în alte competiţii, inclusiv în GP2.

Via Motorsport

Comentarii (6)

  • jantele de 18 ar putea sa aiba efecte mult prea mari in echilibrul si aerodinamica monoposturilor

    cate kg are o janta de 13 si cat are una de 18?
    6 1
  • Breaking News!

    incepand cu 2017 se revine la realimantarea monoposturilor din timpul curselor

    http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32751118
    6 0
  • nu stiu daca ar creste greutatea rotii complete.
    4 1
  • @Soxy, o fi mai grea janta dar devine mai usor cauciucul.....
    4 1
  • Oricine a folosit roti de dimensiuni diferite la masina stie ca janta mai mare => roata mai grea. Cauciucul devine intr-adevar mai mic dar janta e semnificativ mai grea.
    2 0
  • mobius
    Implicatiile ar fi destul de mari, as zice chiar drastice. Rotile ar fi cu adevarat mai grele, probabil la 18 toli vor fi si mai late, chiar si cauciucul va fi mai greu. Va creste si ecartamentul, toate astea modificand total dinamica monoposturilor si cred eu va fi nevoie practic, de o noua conceptie a acestora. Nu cred ca mai este cazul sa mai vorbim de costuri. O crestere atat de mare si brusca a diametrului rotilor mie mi se pare o utopie.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru