De altfel, gestionarea pneurilor este crucială la Monza, iar Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli, consideră că strategiile piloţilor vor decide în mare măsură numele învingătorului.
"Cred că vom vedea o cursă în care strategia va fi de a opri de două ori la boxe. Strategia va fi cheia succesului în acest an, pentru că până acum multe podiumuri au fost decise în ultimul tur şi ne aşteptăm la un scenariu similar şi acum. Cu maşinile accelerând la maximum atât de mult, este greu pentru oricine să obţină un avantaj major şi totul se va decide, cel mai probabil, în funcţie de strategia aleasă", a precizat britanicul în cadrul unui comunicat de presă.
Una dintre cele mai solicitante secţiuni pentru pneuri la Monza este prima şicană, acolo unde piloţii frânează de la 340 km/h la 80 km/h pe o distanţă de numai 150 de metri.
Aproape la fel de solicitante sunt însă şi celebrele viraje Ascari cu schimbările rapide de direcţie, dar şi faimosul viraj Parabolica abordat cu acceleraţia la podea, unde pneurile sunt supuse la acceleraţii laterale puternice.De asemenea, o altă problemă va fi generată de liniile drepte foarte lungi, întrucât pneurile vor ajunge la aproximativ 130 de grade Celsius în momentul în care piloţii vor rula în astfel de zone cu până la 340 km/h.
Via Pirelli
Comentarii (0)