Pirelli speră ca piloţii să efectueze câte două opriri la boxe în 2011

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 18.01.2011
Pirelli a confirmat că încearcă să contribuie la îmbunătăţirea spectacolului în F1 prin realizarea unor pneuri mai puţin durabile, care să necesite câte două opriri la boxe pe cursă.

Interzicerea realimentărilor cu carburant şi obligativitatea unei singure opriri la boxe au schimbat radical strategiile de cursă în sezonul precedent al Formulei 1, în special din cauza faptului că pneurile Bridgestone erau suficient de durabile pentru a rezista chiar şi pe parcursul unei curse.

Acest lucru a condus însă la scăderea accentuată a spectacolului, iar echipele au făcut presiuni pentru ca pneurile pe care Pirelli le va furniza în Formula 1 începând din acest an să fie mai puţin durabile. Producătorul italian a confirmat că va furniza pneuri suficient de puţin rezistente pentru ca piloţii să oprească de două ori la boxe pe timpul unei curse, însă nu a garantat că această strategie va deveni o regulă pentru toate Marile Premii.

"Sperăm să avem cel puţin două schimburi de pneuri la fiecare cursă. Vrem să încercăm să realizăm mai mult spectacol. Vom încerca să ne jucăm rolul pentru a crea cât mai mult interes posibil pentru sport, dar trebuie să fim realişti.

Acesta este primul nostru an în Formula 1 (n.r - după o pauză de 20 de ani), iar pe unele circuite nu putem testa, cum ar fi circuitele stradale sau circuitele noi", a declarat Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli, pentru publicaţia Autosport.

Dezvoltarea unor pneuri mai puţin durabile nu este o operaţiune foarte dificilă pentru un producător de cauciucuri, însă poate avea consecinţe negative din punct de vedere al imaginii. Astfel, oficialii Pirelli au adus anterior în discuţie că, dacă piloţii ar critica vehement pneurile pentru durabilitatea precară, imaginea producătorului italian ar avea de sufierit, motiv pentru care realizarea unor astfel de pneuri trebuie înţeleasă în mod corespunzător de aceştia, fiind dedicată exclusiv pentru sporirea spectacolului.

Pe de altă parte, Pirelli speră să testeze noi tipuri de pneuri în cadrul primei sesiuni de antrenamente de la Marile Premii, însă acest lucru nu a fost stabilit decât verbal cu echipele din Formula 1.

Via | Autosport

Taguri: Pirelli, pneuri

Comentarii (22)

  • Schumy fan 4 ever
    Vrem depasiri pe pista, NU la boxe.
    Asta este spectacol!
    16 16
  • Mavric
    @Schumy fan 4 ever
    Sunt de acord cu tine dar nu uita ca la sfarsitul campionatului se da premii atat pilotului cat si echipei cu cele mai multe puncte. Asa ca in orice cursa trebuie sa intervina si echipa care e nevoita sa aleaga strategia cea mai buna(cand trebuie oprit la boxe si ce tip de pneuri sa aleaga). Si-ti mai spun ceva: iti aduci aminte de acele vremuri cand se faceau si 3 opriri dar altii mai destepti puteau pastra pneurile de la start pana la sf.cursei datorita stilului lor de a pilota monopostul?
    17 12
  • Mavric
    @Schumy fan 4 ever
    Ti-e frica ca Schumy nu va mai putea face asta din cauza batranetii?
    14 17
  • @mavric
    Crezi ca echipa nu are contributie decat daca schimba de 2 ori pneurile in timpul cursei? Cine face masina, cine o pregateste pentru calificari si pentru cursa? Eu zic ca fiecare echipa isi merita punctele castigate chiar daca nu se fac opriri in timpul cursei.

    P.S.: apropo de ce spui tu, sincer mi-ar placea sa nu fie obligatoriu nici macar un schimb de anvelope. Unii piloti (precum Button de ex.) sunt in stare sa castige curse pe aceleasi pneuri. Nu ar fi oare spectacol mai mare daca (de exemplu) Hamilton ar fi nevoit sa schimbe anvelopele datorita uzurii iar Button ar rula linistit pana la sfarsit pe aceleasi anvelope?
    13 15
  • Mavric
    Cum se face că de câte ori este vorba de Schumi se bagă Mavric...
    Din unele "discuții" ale lui vedem că este zmeu, puternic, dar mai ales lipsit de educație.

    @Mavric
    Dacă tot ești viteaz (am văzut că ai tot provocat oamenii)... eu stau în Cluj, Hașdeu, Camin 14. Sunt masterand la istorie și filosofie, dar ptr tine urc din nou în copac ptr o păruială. Adică renunț la rațiunea aristotelică și încerc să privesc lumea ca voință și direție în a te maltrata. Ptr tine, dragă fetiță, uit de educație, bună creștere.
    Salve să fi iubită. :)
    13 16
  • Mavric
    @vw-tr
    Vrei sa spui ca Christian Horner(Red Bull), Martin Whitmarsh (McLaren), Stefano Domenicali(Ferrari), Ross Brawn (Mercedes) s.a.m.d. fac atatea lucruri cate spui tu? :)) Bea o cafea si mai trezeste-te! Vei observa ca au mai mult rolul de a sta in fata acelor monitoare si atat, dar daca numarul intrarilor la boxe ar creste ei ar mai primi si rolul de a alege pe care din cei doi piloti sa-i trimita la boxe, in care tur si ce tip de pneuri sa foloseasca(cu toate ca-n majoritatea cazurilor pilotii hotarasc asta). Toate astea se rezuma la strategie (nu stiu daca ai auzit de ea) aleasa de de cei mentionati mai sus s.a.m.d.
    13 12
  • Mavric
    All
    Va rog sa ma scuzati c-am folosit verbul sa singular ;))
    8 12
  • Mavric
    ordinele de echipa vor deveni "STRATEGIE"??
    5 18
  • Mavric
    @danoe
    Cand enumeri anumite lucruri, inaintea ultimului "ceva" enumerat se pune "si"... Cunosti limba romana? E o regula pe care am respectat-o "...si rolul de a alege pe care din cei doi piloti sa-i trimita la boxe...".Bun! Acum citeste tot textul ala pana la "si" si daca-mi arati c-am scris chestia aia mentionata de tine(ordinele de echipa fac parte din strategie) iti promit ca am sa mi-o tai, daca nu te rog sa ti-o tai tu inclusiv limba ;)
    14 12
  • exista team-uri cu ordine de echipa SI strategie,altele cu ordine de echipa=strategie
    4 15
  • depasiri inclusiv la boxe
    "Depasirea" are un continut mai amplu in F1 decat in alte sporturi cu motor, Nascar spre ex.Are o anumita pretiozitate si complexitate data de felul in care echipa si pilotii colaboreaza/reactioneaza. Trebuie sa repet, pentru unii care nu au privit cu atentie cursele lui Michael, sau nu le-au vazut pe toate, ca, in perioada in care acesta evolua la Ferrari strategia opririlor la boxe a fost dusa la perfectiune. Au fost multe curse gandite si castigate in acest fel. Deci titluri. Ca sa se poata depasi la boxe e nevoie de un pilot care sa nu atace prea repede, si sa reactioneze cand strategia i-o cere. Adica inteligent si rapid.Si nu in ultimul rand e nevoie de sincronul echipei de la boxe.In fotbal se dau mai putine goluri asta nu inseamna ca sunt mai putin spectaculoase decat cele din handbal.Cu 2 opriri la boxe lucrurile se complica iar noul regulament s-ar putea sa schimbe fundamental strategiile echipelor.
    10 7
  • @Mavric
    TE ROG CITESTE RAR, CA SA POTI INTELEGE!
    "@Schumy fan 4 ever
    Sunt de acord cu tine dar nu uita ca la sfarsitul campionatului se da premii atat pilotului cat si echipei cu cele mai multe puncte. [...]"

    Mai sus vezi primul tau comentariu la acest articol. Ai zis ca se "da" (corect ar fi fost se dau) premii atat pilotului cat si ECHIPEI. Cand ai zis de premiul pentru echipa, nu ai zis de premiul pentru MANAGERUL ECHIPEI. Tu chiar nu tii minte ce ai scris mai sus???? Ma repet: eu cred ca echipa merita in primul rand premiul pentru ca au construit un monopost competitiv pentru ambii piloti. Da, e adevarat ca si strategiile sunt importante, insa pana la strategie, trebuie intai sa faci o masina buna, ca daca esti de talia Hispania... strategia si doar strategia nu te duce pe podium.
    8 12
  • @coman_norbert
    Putem foarte bine sa-l votam cu rosu si sa-l ignoram total...
    8 13
  • Mavric
    @vw-tr
    Sa inteleg ca tu consideri managerul ca nefacand parte din echipa si ca rolul lui seamana mai mult cu al unui caine de paza...@diesel08 facea referire la fotbal... situatiile sunt foarte asemanatoare: la fotbal degeaba iti formezi echipa din cei mai buni jucatori daca nu stii cum sa-i asezi pe teren si ce rol sa aiba fiecare, iar in F1, degeaba ai cel mai bun monopost si cei mai buni piloti daca hotarasti sa-i chemi pe fiecare la boxe in acelasi timp unul din ei fiind obligat sa astepte la rand pana cand colegul de echipa schimba pneurile(in felul asta pierzand timp pretios).
    9 6
  • Mavric
    All
    Am sa va spun ceva sincer: sunt un cineva pe care-l cunoasteti de mult timp, care la randul meu sunt si eu fan Schumacher... Doar ca sunt putin mai realist decat voi. Voi de fiecare data cand se discuta despre Schumy si-un adversar de-al lui faceti din tantar armasar: greseala de "o tona" facuta de Schumy voi o vedeti ca pe una de un gram iar adevarul de o tona spus de adversari il vedeti ca pe unul de gram... Asta se observa in special la Schumy fan 4 ever care de fiecare daca cand il vad comportandu-se asa capata o imagine morala similara cu a genului de om ce incepe cu "g" si se termina cu "y". Sper sa nu fie toti fanii Schumy la fel ca voi ca atunci mi s-ar face rusine ca sunt si eu un fan de-al sau!
    11 7
  • Nu am fost fan Schumacher niciodata, dimpotriva, mi-a displacut total ca si caracter, ca om, sa nu mai vorbesc de ceea ce a facut cateodata in curse. Vad ca in ultim vreme apar fani de-ai lui, unii care erau la cresa cand Schumacher incepea sa castige in F1.Ciudat, cei care vin si acuza ordinele de echipa sunt asazisii fani ai celui care a beneficiat grosolan de ele.@mavric, eu zic ca te bati cu morile de vant, unii tin neaparat sa iasa cumva in evidenta( si devin extrem de galagiosi pe site.Lasa-i poate ca au nevoile lor de satisfacut. O sa inceapa campionatul si vom vedea ai cui fani sunt cu adevarat..
    11 7
  • N-ai cu cine
    De unde si pana unde vad unii in acest material o sustinere pt. Schumacher, nu pot sa va spun...
    Cu cine sa porti un dialog?
    Cu Mavric, cel care vorbeste despre echipa dupa care se suceste si vorbeste despre manageri? (on-topic: Mavric, echipa de F1 e formata din sute de oameni, nu numai de cei care ii vezi tu la TV si toti au meritul lor, indiferent daca pilotii schimba anvelopele sau nu in cursa).
    Cu Mika, cel care vede sustinere pt. Schumacher? @Mika: esti off-topic. Tu si Mavric sunteti cei care il invocati pe Schumacher in comentariile de mai sus. Voi sunteti cei care vreti sa iesiti in fata cu orice pret!
    7 8
  • Mavric
    @vw-tr
    Ok, daca nu va duce capul atunci va doresc "Salve să mi-o iubiti!"
    8 7
  • @vw-tr
    Eu ii adresam un comentariu lui @mavric, in niciun caz nu cred ca m-am adresat tie.Invata sa respecti opinia altuia chiar daca nu-ti convine.Nu esti tu in masura sa-mi spui mie ca am fost sau nu off-topic.Vezi-ti de postarile tale.
    6 7
  • @Mika
    Ii adresai mesajul lui Mavric dar vorbeai despre fanii lui Schumacher printre care ma aflu si eu. Iti promit ca iti voi respecta opiniile atunci cand opiniile tale vor merita acest lucru. Si da, esti off-topic. Citeste articolul de mai sus, citeste ce ai comentat tu si spune-mi ce anume ai comentat la subiect.
    8 4
  • Schumy fan 4 ever
    @vw-tr Nu te mai obosi. Eu prefer sa ignor asemenea gunoaie. Conider ca nu merita efortul!
    9 6
  • Mavric
    @Schumy fan 4 ever
    Eeee, de data asta spui adevarul: cunosti f bine ca nu te vom lua de sotie, dar ramanand in asa hal fan Schumy ai puterea de a spera ca intr-o zi va venii la tine si te va cere... sa-mi spui cand e ziua ta sa-ti dau cadou un ruj, ca pana atunci sigur ti se va termina asta ;)
    4 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru