Pirelli solicită permisiunea de a testa pneuri în timpul sezonului

de Daniel Popescu
Joi, 13.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli este nemulţumită de publicitatea negativă pe care o are în Formula 1 şi solicită permisiunea de a testa în timpul sezonului pentru a putea îmbunătăţi pneurile.

Este foarte greu atunci când eşti criticat: ştii că poţi schimba lucrurile, dar nu ţi se permite asta. Este ceva prin care nu trebuie să mai trecem vreodată.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
Pirelli speră ca procesul în care este implicată alături de Mercedes cu privire la testul efectuat la Barcelona în perioada 15-17 mai să determine echipele şi FIA să schimbe regulamentul pentru sezonul următor.

Producătorul italian de pneuri este nemulţumit de criticile aduse cauciucurilor în acest sezon şi mai ales de faptul că nu are posibilitatea de a schimba compoziţiile din cauza limitărilor impuse de regulament.

"Am fost constrânşi indiferent de direcţia pe care am urmat-o. Este foarte greu atunci când eşti criticat: ştii că poţi schimba lucrurile, dar nu ţi se permite asta. Este ceva prin care nu trebuie să mai trecem vreodată. Din punctul nostru de vedere nu este corect. Suntem aici pentru a ajuta sportul şi vrem să ne asigurăm că fiecare echipă are acelaşi serviciu şi produs şi să ne asigurăm că oferim fanilor ceea ce vor.

Câştigăm fiecare cursă, dar diferenţa este că nu ne interesează cine câştigă. Dar ne pasă de ceea ce se spune despre pneuri", a declarat Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli.

Britanicul afirmă că una dintre cele mai bune soluţii este existenţa unui colectiv în care fiecare echipă să-şi exprime opiniile despre pneuri, pentru ca în acest mod Pirelli beneficiază de cel mai bun feedback.

"Trebuie să ne uităm la procesul de schimbare. primul lucru este reprezentat de teste. Nu ştiu încă detaliile monopostului de anul viitor, avem câteva indicaţii despre trenul de rulare, dar nu vom avea un monopost până în februarie. Era util când aveam un grup dedicat pneurilor, în care fiecare echipă avea un reprezentant şi când ne întâlneam la curse. Era ceva foarte practic", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (7)

  • Steriu
    Publicitate negativa ai in momentul in care esti complice la incalcarea regulamentului!
    3 2
  • Fan F1
    Interesant punctul de vedere Pirelli, si aici inclin sa le dau dreptate. Formula 1 a mizat pana acum cativa ani masiv numai pe aerodinamica, dupa ce au interzis realimentarile, mai mult furnizori de pneuri si evident dezvoltarea motoarelor. Exista cativa constructori care nu s-au descurcat pentru ca deh ei produc si motoarele si cutiile de viteza si trebuie sa lucreze si la aerodinamica. Si prostia este ca exista echipe care primesc motoarele si nu mai trebuie sa aiba echipa care se ocupa de ele. Sau altele care primesc motorul + trenul de rulare si aceasi situatie ca mai sus. Iar asta in seamna ca inginerii lor se pot concentra numai pe un sector, probabil pe aerodinamica. Cam asta-i secretul celor de la Red Bull. Un ziarist celebru, a prezentat o parere foarte corecta despre realitatea din campionat in acest moment. Iar la Red Bull a spus ca Newey a fost lasat sa lucreze, restul echipei practic facand dupa ce zice el, dar lucrand bine impreuna. Comparativ cu alte echipe unde exista o echipa de conducere si evident sunt cateva idei, la Red Bull exista doar o idee. Daca pleaca Newey echipa Red Bull nu mai trece nici ce Q2 doar cu Vettel, si idea de baza este ca celelalte echipe sunt gandite ca mai multe parti (departamente) care impreuna inseamna echipa. Iar la Red Bull exista Newey si restul. Evident sumar spus.

    Acuma vine a doua echipa Red Bull in discutie, cred personal ca tot ce incearca cei de la Toro Rosso, cei de la Red Bull nu incearca, sau preiau deja totul de la echipa mica. Sincer este o idee bestiala, si sper ca Ferrari si Mercedes sa lucreze la o strategie similara, poate cu Sauber si Force India. Idea se poate detalia dar din pct de vede al strategiei este bestiala. Toro Rosso nu conteaza daca ia puncte, nu conteaza daca termina curse, daca fac ceva de fapt in curse, conteaza doar ce testeaza si ce dezvolta si cred ca rezultatele se vad, pentru ca ei sunt pe nicaieri. Dar sora mare are rezultate foarte bune, practic ei nu gresesc cu dezvoltarea niciodata, tot timpul orice idee incearca merge din prima, iar asta este imposibil intr-o lume plina de incertitudini, dar este valabila intr-o situatie unde cineva (oricine acel cineva) a incercat deja anumite idei si se stie deja rezultatul. Din multitudinea de idei, din care unele pot merge si altele nu pot merge, cineva stie deja care sunt cele care nu merg. Evident costa ceva dar rezultatele sunt pe masura, pentru ca in loc de 2 idei, din care una buna si una proasta, cineva merge deja pe idea buna.

    Acuma intervine Pirelli, pe moment si faptul ca ai produc pnenuri zicem noi indiferent de echipa, identice este irelevant pentru ca iarasi Red Bull are deja doua seturi de date. Inainte cred ca aveau chiar 3 dar cei de la Lotus nu cred ca mai sunt interesati de a coopera cu cei de la Red Bull (ma refer la motoare pentru moment).

    Singura solutie este ca Ferrari sa cumpere o echipa, iar Sauber este perfecta pentru acest lucru. Plus sunt talentati baietii dar nu au bani de dezvoltare. Si cred ca primul pas o sa fie facut in aceasta directie, daca nu a fost deja facut. Pana la urma... nu-s primul care vine cu aceasta idee nu-i asa?
    10 4
  • @Fan F1 imi place cum ai pus problema....foarte bine punctat!!!
    6 3
  • O amenda asa de vreo sase cifre ar fi binevenita pentru a descuraja pe viitor incalcarea regulamentului din partea altor echipe.Punct!!!!
    3 0
  • Pai "unele echipe" nu vor teste in timpul sezonului. Nu de Pirelli depinde ci de RBR, Mercedes, Lotus.
    1 0
  • Fan F1...2
    Ai prins putin din ideile scrise de celebrul ziarist Gary Anderson pentru BBC, insa dupa umila mea parere nu tot. Asa ca hai sa-i lasam si pe ceilalti cititori care poate nu acceseaza presa straina sa citeasca articolul cu pricina: http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/22881935......."salve si mii de ture" ca sa citam dintr-un clasic in viata.
    0 0
  • Fan F1
    @Fan F1...2: Nu am prins din ideile scrie de Gary Anderson, i-am citit articolul, si nu pot scrie tot ce a scris el pentru ca-i furt... Eu doar am unit cateva idei :P

    " Un ziarist celebru, a prezentat o parere foarte corecta despre realitatea din campionat in acest moment. ".
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru