Exploziile de pneuri suferite de Nico Rosberg şi Sebastian Vettel au readus în discuţie varianta reintroducerii unor cauciucuri cu o durată de viaţă mai mare, pentru a evita astfel de situaţii şi pentru a permite piloţilor să concureze la capacitate maximă, fără a mai menaja pneurile.
Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, consideră că trebuie să existe o discuţie clară pe marginea acestui subiect, întrucât echipele sunt cele care au solicitat pneuri care să se degradeze mai rapid.
"Nu are niciun sens dacă unii piloţi vor ceva, sportul altceva, iar publicul cu totul altceva. Trebuie să existe o discuţie deschisă în care să stabilim ce se va întâmpla în 2017", a declarat britanicul.
Hembery susţine însă ca trecerea la pneuri durabile ar avea un efect negativ asupra curselor: chiar dacă piloţii vor putea forţa mai mult, numărul depăşirilor va scădea, întrucât diferenţele dintre piloţi vor fi mai mici fără menajarea cauciucurilor."Dacă revenim la ceea ce făceam înainte, cum ar fi sesiuni de calificări în timpul curselor şi opriri la boxe pentru realimentare, pneurile ar dura 15 tururi la capacitate maximă.
Putem să facem pneuri cu care să facem 15 tururi, să le schimba şi să facem alte 15 tururi. Dar apoi vom avea comentarii ca a fost cel mai plictisitor sezon, cu numai două depăşiri pe cursă", a adăugat el.Via BBC Sport
Si luand ideea in continuare, acum, cu aceste cauciucuri foarte performante, chiar avem multe depasiri. Uite de exemplu Vettel de pe 2 a ajuns pe ultimul loc in 1 tura. Toti pilotii au avut cate o depasire intr-un singur tur !
Adica, nu sunt vinovati de nimic, dar imediat dupa asta vor sa faca modificari... mie mi se pare cam treaba italieneasca...
La urma urmei toti folosesc aceleasi pneuri,insa diferenta de performanta nu o poti recupera schimband doar compozitia acestora,crezand ca astfel vor depasii mai mult...sa fim seriosi,daca pui cele mai bune cauciucuri pe un Logan din 2015 si te astepti sa depasesti in performanta un Audi din acelasi an echipat cu cauciucuri ieftine...inseamna ca esti optimist incurabil,probabil vor fii diferente,dar Loganul nu poate egala sau depasii performanta Audi doar pentru ca are pneuri mai...performante !
P.S. scuze pentru exemplu,nu vreau sa ofensez pe nimeni.
Nu pun nici un cauciuc uzat pana la "sarma" pe nici un circuit total acoperit cu gheata,nu asta era ideea !
Cine vrea sa inteleaga ceea ce am scris mai sus,bine,cine vrea sa fabuleze cu gheata sau alte situatii ce nu au legatura cu ceea ce am expus eu...asta e !