Pirelli propune pneuri cu degradări diferite pentru sezonul 2017

de Daniel Popescu
Marti, 13.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cursele cu o singură oprire la boxe ar putea alterna cu cele în care pneurile se degradează rapid şi necesită mai multe pitstop-uri, potrivit unui plan conceput de Pirelli pentru sezonul 2017.

Esential 2017 este anul in care ar putea fi introduse noile strategii pentru pneuri
Sezonul 2015 a fost marcat de numeroase curse cu strategii previzibile pentru intrările la boxe, în special în cazul etapelor cu o singură trecere pe la standuri.

La numai două zile după ce a confirmat câştigarea contractului pentru perioada 2017-2019, Pirelli se gândeşte deja la un plan prin care să aducă mai mult spectacol pe circuit din acest punct de vedere.

Una dintre opţiuni este diversificarea radicală a strategiilor pe parcursul sezonului, prin introducerea unor pneuri cu degradări diferite: unele curse vor necesita o singură oprire la boxe, în timp ce în altele cauciucurile vor fi schimbate chiar şi de trei ori.

"Poate putem veni cu o varietate de soluţii, cu unele curse în care poţi forţa cu o degradare minimă şi apoi ceva asemănător cu ce am văzut în primii ani. Este o situaţie dificilă, pentru că, dacă vorbeşti cu fanii, cu toţii au apreciat cursele iniţiale şi creşterea depăşirilor.

Şi ca spectacol era interesant, dar pentru piloţi era o schimbare atât de mare încât era dificil să gestionezi asta", a declarat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.

Prin această strategie, care ar urma să fie aplicată în 2017, Pirelli vrea ca ulterior să aleagă soluţia optimă pentru sezoanele viitoare.

"Poate că ar trebui să avem în 2017 unele curse cu această abordare. Să vedem asta pe circuit. Prin urmare, unele curse în care ai pneuri care se degradează rapid, unele în care poţi să forţezi, şi apoi vedem care dintre ele produc cel mai bun spectacol", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (6)

  • O ideie destul de buna
    5 5
  • Alta procarie marca Pirelli. Inca x ani cu mesaje radio "consva pneurile".

    Ar trebui sa se renunte la compozitia mai dura pe feicare circuit si la limita de pneuri disponibile/ weekend. In acest mod o sa trebuie sa opreasca minim de 2-3 ori si o sa aiba la dispozitie si destule seturi. In plus in acest mod dupa un timp, si cu doar 3 compoziti (hard ar disparea) masinile a ajunge la un echilibru legat de "degradarea pneurilor" si ingineri ar putea lucra la dezvolarea spre viteza/tur
    7 1
  • Ha,ha,ha...
    Nu ar fii mai simplu sa faca pneuri foarte performante si rezistente,si sa-i oblige sa faca 2-3 sau chiar 4 schimburi pe cursa,fiecare dupa cum considera si dupa cum isi vor face strategia?!
    Asa s-ar concura la maxim tot timpul si am avea si opriri pentru eventualele "depasiri la boxe" !
    10 1
  • mobius
    Cred ca cel mai spectaculos ar fi ca aceasta firma, pe care am rspectat-o pina acum, sa propuna un sistem gen ruleta rusesca, adica sa faca niste pneuri de KK pe care sa le distribuie prin tragere la sorti unei echipe fara a se sti cui, pentru ca surpriza sa fie totala. La ce bun motoare, aerodinamica si altele.
    5 2
  • cei care va amintiti cursa castigata de Schumi la Hungaroring in 1998 stiti ca se pot face strategii castigatoare cu diferite numar de opriri, chiar si extreme

    cel mai OK ar fi sa duca la fiecare cursa pneurile cele mia rapide soft si supersoft, iar acolo unde asfaltul e foarte dur eventul cel medium

    Forza Ferrari!!!
    0 0
  • Pentru ca Pirelli face apel la parerea fanilor, iat-o pe a mea:
    Faceti domnilor Pirelli pneuri rezistente si aderente (asa cum stiu sa faca Michelin sau Bridgestone), care sa nu le dea batai de cap pilotilor si care sa necesite MAXIM o schimbare/cursa!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru