Pirelli modifică presiunea minimă în pneuri după exploziile de cauciucuri de la Spa

de Daniel Popescu
Vineri, 04.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli a decis să crească presiunea minimă a pneurilor pentru Marele Premiu al Italiei, însă nu într-o măsură atât de mare precum s-au temut iniţial piloţii.

Pirelli a anunţat încă din ziua de joi că urmează să mărească presiunea minimă a pneurilor pentru Marele Premiu al Italiei cu 5 psi (pound per square inch, echivalentul a 0.34 bari).

Măsura urma să fie luată ca urmare a exploziilor de cauciucuri suferite de Sebastian Vettel şi Nico Rosberg la Spa-Francorchamps, chiar dacă acestea au fost creditate unor contacte cu materiale de pe circuit.

Mai mulţi piloţi şi-au exprimat însă îngrijorarea cu privire la creşterea presiunii minime de la 18 psi (1.24 bari) la 23 psi (1.58 bari), iar cel mai vocal dintre ei a fost Lewis Hamilton.

"Nu cred că vreunul dintre noi a încercat 5 psi în plus în aceste pneuri, pentru că nu sunt construite să aibă cu 5 psi mai mult. Lucrăm într-o anumită variaţie optimă, aşa că vom ieşi din zona de variaţie optimă. Asta inseamnă că vom folosi o altă parte a pneului, ceea ce înseamnă mai multă uzură şi mai puţină aderenţă. Va fi un dezastru", a declarat britanicul.

Urmareste Automarket
Ulterior, Pirelli a revenit asupra deciziei şi, la capătul unei analize suplimentare a datelor, a decis să crească presiunea minimă a pneurilor cu numai 1 psi (0.07 bari) comparativ cu cursa de la Spa, la 21 psi (1.48 bari) pentru pneurile de pe puntea faţă şi 19.5 psi (1.34 bari) pentru cele de pe puntea spate.
Comparativ cu cursa de la Monza de anul trecut, presiunea minimă este cu 3 psi (0.2 bari) şi, respectiv, 1.5 psi (0.5 bari) mai mare.

Nu este însă exclus ca Pirelli să schimbe din nou presiunea minimă în pneuri după a doua sesiune de antrenamente de la Monza.

Via Pirelli

Comentarii (3)

  • Acu sincer, Pirelli stie ce face? Sau incearca variante pe spinarea securitatii pilotilor?
    Pe de alta parte Hamilton daca se considera campion, nu ar trebui sa vocifereze isteric in conditiile schimbate unitar pentru toti pilotii, intrucat nu este expert in cauciucuri. Sa testeze noile conditii si apoi poate acceptam un punct de vedere de la el.
    5 6
  • Stie tiganul niste insight-uri date de echipa ... fiti fara grija , ca presiunea superioara in anvelope ii micsoreaza suprafata de contact , iar aderenta va suferi , cea mai afectata fiind masina cu cea mai mare putere din grila (in speta Mercedes) . De asta ii este frica . Totusi nu inteleg cum presiunea scazuta a dus la explozie ?! Probabil s-au uzat excesiv , dar in mod normal se intampla la fiecare cursa
    2 1
  • Cred ca nu a-ti ""vazut" momentul exploziei cauciucului lui vetel.
    A atins vopseaua de pe margine cu un cauciuc ce venea foarte cald si deci ultra incalzit
    Cresterea presiunii in pneu va duce la uzura mare si deci alte strategii, pierdere aderenta la accelerare si deci dezavantaj putere mare.... NU a tipat degeaba ferrari ci cu scop
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru