Pirelli: "Echipele nu vor schimbarea regulamentului pentru calificări"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Regulamentul tehnic prevede că piloţii care ajung în ultima parte a calificărilor sunt obligaţi să înceapă cursa cu exact acelaşi set de pneuri cu care au stabilit timpul de referinţă în Q3.
Din acest motiv, piloţii parcurg foarte puţine tururi rapide în Q3, iar unii aleg chiar să nu mai iasă pe circuit, lucru care dăunează spectacolului şi interesului pentru fani.
Pirelli, unicul furnizor de pneuri din Formula 1, se află de mai mult timp sub presiune, compania italiană fiind considerată de fani drept principala vinovată de această situaţie.
Totuşi, Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, insistă că toate propunerile pentru introducerea unor pneuri speciale pentru calificări au fost resprinse categoric de echipe.
"Am putea face asta imediat. Putem veni cu o componentă specifică sau le putem menţine pe cele actuale. Dar echipele spun că formatul este în regulă aşa cum este şi că publicul se bucură de strategiile pentru pneuri. Dar dacă un fan din tribune nu vede multă acţiune în Q3, atunci dă vina pe Pirelli considerând că noi nu vrem să cheltuim mai mulţi bani pentru a furniza mai multe pneuri", a explicat britanicul pentru publicaţia Autosprint.
Critici la adresa pneurilor există şi în privinţa curselor, în primul rând ca urmare a faptului că temperatura optimă de operare a cauciucurilor este foarte îngustă.
Hembery susţine însă ca această impresie a fost generată şi de alte schimbări ale regulamentului tehnic, printre care se numără şi configuraţia sistemului de evacuare."Nu sunt de acord că limita de funcţionare a pneurilor este prea îngustă. Temperaturile sunt în concordanţă cu valorile estimate. Ceea ce s-a schimbat este modul în care aceste pneuri sunt utilizate în acest an. Există mai mult caracter supravirator pe circuit. De asemenea, auzim piloţi care se plâng de lipsa tracţiunii, dar în opinia mea problema nu există. Schimbarea evacuărilor a făcut monoposturile mai puţin stabile, ceea ce provoacă derapaje, aşa că este logic să nu poţi folosi pneurile. Un alt punct este că performanţele monoposturile sunt mult mai apropiate. Anul trecut era o secundă intre Red Bull şi McLaren, dar în Spania am avut 16 monoposturi în aceeaşi secundă în Q2", a mai precizat el.
Via | Autosport
Anul acesta cel putin, nu stiu ce sa zic. La Ferrari avem acelasi manager care saracul este paralel si dupa x ani in sfarsit pare ca poate mai multe acuma si mai bine, iar Massa... nu-i nimic de bine de zic sincer. In fiecare cursa parca merge mai prost si nu ca Alonso ca-i pacat de comparatie, ci mai prost decat pilotii HRT care saracii sunt pe nicaieri. Dar nu pneurile sunt de vina ci pregatirea si mai ales concentrarea pilotilor. Alonso sta bine, echipa tehnica si manageriala as zice ca nu sta foarte bine ci prost pentru moment, dar, vine un mare dar aici, pentru moment, lucrurile incep sa arate ca se poate mult mult mai bine.
De restul echipelor nu stiu ce sa zic pentru ca desi imi plac multe echipe, prefer sa ma concentrez doar pentru cea de suflet.
Problema este ca anumiti piloti nu se descurca cu aceste pneuri, si de aici apar frustrari si alte probleme, as spune simplu: shit happens. Dar tine minte ceva, echipele au dorit aceste pneuri, nu neaparat pilotii, iar pilotii concureaza pentru acele echipe. Sper sa te obisnuiesti cu idea si eh sa treci peste. Plus... sunt mai multe necunoscute acuma :)