Prima parte a sezonului precedent a fost presărată cu numeroase surprize în contextul în care echipele nu înţelegeau exact modul în care funcţionează noile pneuri.
Chiar dacă Pirelli va modifica şi în acest an compoziţiile şi structura cauciucurilor, Pirelli nu crede că aceste probleme se vor repeta, în primul rând datorită stabilităţii regulamentului tehnic înainte de schimbările majore prevăzute pentru 2014.
"Întrucât pneurile sunt relativ stabile, echipele pleacă de la o platformă solidă pentru a înţelege cu ce lucrează. Schimbăm structura pneurilor, cele patru compoziţii şi suntem mai agresivi şi probabil că asta va duce la apariţia unor provocări. Dar nu prevedem problemele pe care echipele le-au avut anul trecut, când schimbările monoposturilor au fost atât de dramatice", a declarat Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli, pentru publicaţia Autosport.
Pirelli a furnizat o primă versiune a noilor specificaţii de pneuri cu ocazia Marelui Premiu al Braziliei, iar aceasta a fost singură oportunitate pentru echipe să evalueze noile cauciucuri. Hembery afirmă că specificaţiile respective vor fi menţinute atât pentru testele din această iarnă, cât şi pentru prima parte a sezonului."Nu, nu vor exista schimbări. În Brazilia am utilizat structura pneurilor de anul trecut, dar feedbacvk-ul primit în privinţa structurii a fost mai mult sau mai puţin în concordanţă cu ceea ce am testat, iar acest lucru este pozitiv", a adăugat el.
Via Autosport
Bine, tinand cont c-a si plouat in sesiunea aia, si ca testau pe masinile din 2012, mare lucru oricum nu aveau ce sa lamureasca. Cat o fi de stabil regulamentul din 2012, tot o sa dispara DDRS, se mai lucreaza la greutatea si distributia fata-spate a masinii, mai apare o niscaiva inovatie (imposibil sa nu apara chiar nimic odata cu lansarile astea din februarie) - toate avand impact asupra pneurilor. Testele din Jerez o sa fie primul loc in care cat-de-cat se va-ncepe intelegerea pneurilor.