În replică, Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli, afirmă că producătorul italian a propus o astfel de soluţie pentru acest sezon, care a fost însă refuzată de echipe.
"A fost unul dintre lucrurile pe care le-am discutat anul trecut când am văzut noul regulament, să avem o forţă de apăsare aerodinamică mai scăzută şi pneuri mai late.
La momentul respectiv, echipele nu au simţit că asta este necesar şi au vrut să păstrăm dimensiunile la fel, aşa că nu am putut impune asta. Dar vom face orice va dori sportul. Dacă sportul vrea să mergem pe principiul vechi al pneurilor super-late, vom face asta: 15", 20", doar să ne spună ce vrea şi o vom face", a declarat britanicul.În prezent, pneurile de pe puntea faţă au o lăţime de 12" (304.8 mm) şi de 13.7" (348 mm) pe puntea spate, cu o eroare maximă admisă de 0.5 mm. O creştere a lăţimii la 15" ar genera o lăţime de 381 mm, cu 76.2 mm mai mult pe puntea faţă şi cu 31 mm mai mult pe puntea spate decât în prezent.
Cel mai probabil, echipele au refuzat propunerea Pirelli în contextul în care regulamentul a inclus numeroase schimbări de natură tehnică.
În plus, Hembery consideră că cele patru compoziţii în acest sezon asigură un grad scăzut de predicţie pentru curse, în ciuda criticilor ca noile cauciucuri sunt prea dure.
"Din perspectiva pneurilor, există patru compoziţii.
În unele situaţii există compromisuri (n.r - la algerea celor două variante pentru un Mare Premii), iar în altele ai parte de soluţia ideală. Dar probabil că variaţia contribuie la gradul de imprevizibilitate al curselor", a adăugat el.Via Autosport
Comentarii (0)