Directorul de motorsport Paul Hembery nu exclude ipoteza ca pneurile din 2014 să reziste doar cinci sau şase tururi, ceea ce ar determina o scurtare a curselor din cauza numărului scăzut de seturi de cauciucuri pe care le au piloţii la dispoziţie.
"Poate exista o cursă în care parcurgi doar cinci sau şase tururi cu un set de pneuri pentru că am subestimat total impactul noului regulament.
Nu cred că vom avea o problemă cu integritatea structurală, dar am putea greşi complet compoziţiile pentru un anumit circuit sau din cauza influenţei noului tren de rulare asupra pneurilor. Există campionate mai puţin vizibile decât F1 care au trecut prin aşa ceva şi care au renunţat la ultimele 10 tururi ale unei curse", a declarat britanicul pentru agenţia de presă Reuters. Hembery susţine că acest scenariu este plauzibil din cauza faptului că Pirelli nu are nicio şansă să efectueze teste cu un monopost echipat cu noul motor V6 de 1.6 litri. În prezent, producătorul italian mizează pe un monopost Renault din sezonul 2010, care este deja cu cinci secunde pe tur mai lent decât monoposturile actuale."Nu avem niciun test în timpul sezonului, nu avem acces la monoposturile actuale şi trebuie să utilizăm un monopost din 2010.
Nu avem instrumentele necesare pentru a face o treabă precisă. Dacă anul viitor tot ce vom avea la dispoziţie va fi un monopost din 2011, asta nu ne va ajuta cu nimic din moment ce trenul de rulare este complet diferit. Cred că echipele trebuie să revină asupra interzicerii testelor. Nu cred că Ferrari şi alte echipe vor renunţa. Sper să putem avea un compromis prin care să existe teste limitate în timpul sezonului", a adăugat el.Echipele au respins recent o propunere a Scuderiei Ferrari de a permite efectuarea de teste în timpul sezonului.
Via Reuters
si sa reduca durata consursurilor ar fi srupid
hai sa fim sinceri, ce tehnologie exista acuma pot sa fac pneuri cum vor p... lor
daca vor fac pneuri care rezista 30 de ture, dc vor fac sa reziste 2 ture
intrebarea este cine le dicteaza cum sa fie ...
P.S. cei care mai tineti minte sezoanele 88-97 inainte sa se introduca pneurile brazdate, si atunci erau solicitate pneurile dar GoodYear a facut fata
ar trebui sa revina GoodYear cu Bridgestone si cu Michellin ...
Deja este prea mult. Pe vremea bridgestone & co nu erau aceste probleme. Cred ca este ok sa ai un cuvant mare de spus in f1 dar deja pentru niste producatori de gume este prea mult.
- supersoft - sa tina 1 tur
- soft - sa tina 2 tururi
- medium - sa tina 3 tururi
- hard - sa tina 4 tururi
Am rugamintea de la Bernie Ecclestone sa faca urmatoarea modificare in programul de curse:
- antrenamente libere: o jumatate de ora si doar o sesiune
- calificari: echivalentul sesiunii q3 de 10 minute si doar monoposturile care au numerele de la 1-10 inscrise ca numar de concurs; restul sa porneasca de pe locurile de 11 - 23 tot in ordinea numarului de pe tricou - de altfel, daca tot nu exista nr. 13, locul pe grila sa fie lasat liber;
- cursa: maxim 6 tururi cu 2 opriri obligatorii la pit. plecarea sa se faca cu pneurile de ploaie, indiferent de anotimp.
Tot de la Bernie EclerDePiatra am rugamintea sa creeze circuite pe insule special amenajate de maxim 500 de metri, astfel incat un tur pe circuit sa dureze 45 de secunde maxim, in cazul in care pilotii o iau pe aratura.
Viteza maxima la pit sa fie de 5 km pe ora, iar pilotii, in dreptul liniei de acces la pit sa se dea jos din monoposturi si sa impinga masinile pana la boxa.
Echipele sa nu aibe voie sa puna decat un motor (pe apa daca se poate) in intreg sezonul de Formula 1 - cine il sparge, sa se retraga din sezon si sa dea faliment (da-l naibii ca oricum nu conteaza). Cutiile de viteze sa se transforme in cutii de chibrituri, iar schimbul de viteza sa se faca prin vocalize, nu prin padele.
Ah da... si inca o chestie... pe trasee trebuie sa existe diversi maimutori care, daca sunt calcati, sa activeze sistemul DRS si KERS - actionarea manuala sa fie interzisa.
Daca monoposturile se ciocnesc si se distrug, echipele nu au voie sa puna eleroane noi (sa zboare, da-le dracu').
Zici ca formula 1 se transforma in Wacky Wheels...
Cum ar fi ca Messi si Cristiano Ronaldo sa pregateasca loviturile libere pe Xbox? Si sa le fie interzis accesul pe terenul de fotbal in timpul saptamanii, inainte de meci. Cum ar fi ca un pugilist sa-si pregateasca miscarile jucandu-se pe Wii? Cum ar fi ca un cal de la hipodrom sa se antreneze alergand pe o roata ca un hamster?
Groaznic, nu?
Formula 1 e un sport, iar sporturile ar trebui sa aiba parte de antrenamente, si nu pe calculatoare, ci acolo unde au loc cursele, pe circuit, pe terenul de fotbal, in sala de box, la hipodrom etc.
Sau probabil ca Formula 1 e un joc de strategie pentru cativa miliardari care joaca sah cu monoposturile...