Pirelli: "Cursele din 2014 ar putea fi scurtate din cauza degradării pneurilor"

de Daniel Popescu
Miercuri, 15.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli avertizează asupra riscului ca Marile Premii de anul viitor să fie scurtate din cauza degradării pneurilor, întrucât italienii nu pot dezvolta cauciucuri pe un monopost cu noul motor V6 de 1.6 litri.

Esential 4 este numarul de intrari la boxe efectuate de cei mai multi piloti in cursa de la Barcelona
5 este numarul maxim de intrari la boxe posibil intr-o cursa, intrucat un pilot are sase seturi de pneuri pentru caliifcari si cursa
La mai puţin de 24 de de ore după ce a a anunţat o schimbare în structura pneurilor care să permită o reducere a numărului de intrări la boxe, Pirelli susţine că există riscul ca situaţia de la Marele Premiu al Spaniei să se accentueze anul viitor după introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri.

Directorul de motorsport Paul Hembery nu exclude ipoteza ca pneurile din 2014 să reziste doar cinci sau şase tururi, ceea ce ar determina o scurtare a curselor din cauza numărului scăzut de seturi de cauciucuri pe care le au piloţii la dispoziţie.

"Poate exista o cursă în care parcurgi doar cinci sau şase tururi cu un set de pneuri pentru că am subestimat total impactul noului regulament.

Nu cred că vom avea o problemă cu integritatea structurală, dar am putea greşi complet compoziţiile pentru un anumit circuit sau din cauza influenţei noului tren de rulare asupra pneurilor. Există campionate mai puţin vizibile decât F1 care au trecut prin aşa ceva şi care au renunţat la ultimele 10 tururi ale unei curse", a declarat britanicul pentru agenţia de presă Reuters.

Poate exista o cursă în care parcurgi doar cinci sau şase tururi cu un set de pneuri pentru că am subestimat total impactul noului regulament.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
Hembery susţine că acest scenariu este plauzibil din cauza faptului că Pirelli nu are nicio şansă să efectueze teste cu un monopost echipat cu noul motor V6 de 1.6 litri. În prezent, producătorul italian mizează pe un monopost Renault din sezonul 2010, care este deja cu cinci secunde pe tur mai lent decât monoposturile actuale.

"Nu avem niciun test în timpul sezonului, nu avem acces la monoposturile actuale şi trebuie să utilizăm un monopost din 2010.

Nu avem instrumentele necesare pentru a face o treabă precisă. Dacă anul viitor tot ce vom avea la dispoziţie va fi un monopost din 2011, asta nu ne va ajuta cu nimic din moment ce trenul de rulare este complet diferit. Cred că echipele trebuie să revină asupra interzicerii testelor. Nu cred că Ferrari şi alte echipe vor renunţa. Sper să putem avea un compromis prin care să existe teste limitate în timpul sezonului", a adăugat el.

Echipele au respins recent o propunere a Scuderiei Ferrari de a permite efectuarea de teste în timpul sezonului.

Via Reuters

Comentarii (16)

  • ciuruitu
    cu tot riscul sa-mi fie scos comentariul , dar toata treaba asta cu pneurile in F1 devine un mare kkt
    45 2
  • andrey_1293
    Usor usor se duce dracu' Formula 1. Ar putea mai bine sa incalte masinile cu radiere, pana si alea rezista mai mult decat gumelea astea de mestecat de acum. Pana nu moare babacu' asta de Bernie, F1 o ia in jos rau de tot
    19 2
  • claudiu
    Asta cum ca monoposturile din 2010 erau cu 5 secunde mai lente decat cele de acum mi se pare o exagerare. Tinand cont ca aproape toate circuitele inca pastreaza recordurile de tur din calificari si din cursa de acum 4-5 ani, cand se foloseau aceleasi motoare, dar pneuri bridgstone si michelin cu santuri, nu slick-uri. De exemplu, cel mai bun timp in cursa de masina renault in 2010 pe circuitul din Barcelona a fost cu 1 secunda mai bun decat cel mai bun tur de anul acesta.
    17 2
  • De ce nu vor oare unele echipe sa se poata face teste in timpul anului ? De ce le este frica ? O sa mearga pe circuit cu monoposturi care doar in tunelul de vant le-au testat ?
    9 2
  • Asta e o prostie
    6 0
  • Eu zic sa nu se mai tina cursele deloc pentru ca nu o tina pnerile celor de la Pirelli.
    12 0
  • @lev04: De fapt, asta e o idee geniala - daca nu alearga nimeni in curse nimeni nu va suferi de degradarea pneurilor, asta conferindu-le celor de la Pirelli posibilitatea de a continua sa faca pneuri pe care monoposturile de F1 sa nu alerge ani buni la rand!
    10 0
  • eu_ferrari
    nu cred ca Pirelli nu va avea ocazia sa testeze cu masininile noi ... ar fi stupid
    si sa reduca durata consursurilor ar fi srupid
    hai sa fim sinceri, ce tehnologie exista acuma pot sa fac pneuri cum vor p... lor
    daca vor fac pneuri care rezista 30 de ture, dc vor fac sa reziste 2 ture
    intrebarea este cine le dicteaza cum sa fie ...

    P.S. cei care mai tineti minte sezoanele 88-97 inainte sa se introduca pneurile brazdate, si atunci erau solicitate pneurile dar GoodYear a facut fata
    ar trebui sa revina GoodYear cu Bridgestone si cu Michellin ...
    7 0
  • ..... niciodata nu o sa-mi iau pneuri pirelli, doar daca mi le da cineva gratis.
    9 0
  • Haideti sa renuntam la roti.....sa le dam visle la piloti .....sau vreo pinza de corabie......sau cine stii ,ca in fred si barney.... le taiem podeaua sa poate fugi cu monopostul in mana......si le dam voie sa aiba incaltamintea soft si hard .....dar numai 2-3 perechi pe cursa ....sa scadem cheltuielile in F1.....totul se transforma intr-un rahat.
    7 0
  • Teoretic motoarele vor fi mai putin puternice... care este problema?!?
    Deja este prea mult. Pe vremea bridgestone & co nu erau aceste probleme. Cred ca este ok sa ai un cuvant mare de spus in f1 dar deja pentru niste producatori de gume este prea mult.
    6 0
  • As fi incantat de s-ar face un studiu pe tema "cat de satisfacuti sunt fanii F1 de imaginea acestui sport?", iar rezultatele analizei sa fie publicata la tv si radio astfel incat Bernie sa simta intr-un mod mai direct efectul negativ pe care-l au aceste pneuri si acest regulament asupra sportului si mai ales asupra clientelei. De ar iesi la iveala nemultumirea fanilor atunci ar constientiza ca risca sa piarda din sponsori si poate chiar din echipe iar afacerea lui construita pana azi s-ar duce de rapa.
    3 0
  • JugaruGabi
    Am rugamintea de la Pirelli sa faca urmatoarele pneuri:
    - supersoft - sa tina 1 tur
    - soft - sa tina 2 tururi
    - medium - sa tina 3 tururi
    - hard - sa tina 4 tururi

    Am rugamintea de la Bernie Ecclestone sa faca urmatoarea modificare in programul de curse:
    - antrenamente libere: o jumatate de ora si doar o sesiune
    - calificari: echivalentul sesiunii q3 de 10 minute si doar monoposturile care au numerele de la 1-10 inscrise ca numar de concurs; restul sa porneasca de pe locurile de 11 - 23 tot in ordinea numarului de pe tricou - de altfel, daca tot nu exista nr. 13, locul pe grila sa fie lasat liber;
    - cursa: maxim 6 tururi cu 2 opriri obligatorii la pit. plecarea sa se faca cu pneurile de ploaie, indiferent de anotimp.

    Tot de la Bernie EclerDePiatra am rugamintea sa creeze circuite pe insule special amenajate de maxim 500 de metri, astfel incat un tur pe circuit sa dureze 45 de secunde maxim, in cazul in care pilotii o iau pe aratura.

    Viteza maxima la pit sa fie de 5 km pe ora, iar pilotii, in dreptul liniei de acces la pit sa se dea jos din monoposturi si sa impinga masinile pana la boxa.

    Echipele sa nu aibe voie sa puna decat un motor (pe apa daca se poate) in intreg sezonul de Formula 1 - cine il sparge, sa se retraga din sezon si sa dea faliment (da-l naibii ca oricum nu conteaza). Cutiile de viteze sa se transforme in cutii de chibrituri, iar schimbul de viteza sa se faca prin vocalize, nu prin padele.

    Ah da... si inca o chestie... pe trasee trebuie sa existe diversi maimutori care, daca sunt calcati, sa activeze sistemul DRS si KERS - actionarea manuala sa fie interzisa.

    Daca monoposturile se ciocnesc si se distrug, echipele nu au voie sa puna eleroane noi (sa zboare, da-le dracu').

    Zici ca formula 1 se transforma in Wacky Wheels...
    12 0
  • Mai taie din ele,da-le draq !
    Astia sunt ca in poveste lui Pacala cu drobul de sare!Poi daca stiu ce se va intampla,de ce nu gasesc o metoda,formula,pentru a tine pasul?Aaaa,ei au nevoie de teste,pai atunci sa permita teste pentru echipe asa cum e normal,si asa sa-si "regleze" si ei pneurile!Dar se pare ca cei ce decid F1,si nu numai,au pierdut simtul realitatii....
    3 0
  • Iar au respins astia antrenamentele?
    Cum ar fi ca Messi si Cristiano Ronaldo sa pregateasca loviturile libere pe Xbox? Si sa le fie interzis accesul pe terenul de fotbal in timpul saptamanii, inainte de meci. Cum ar fi ca un pugilist sa-si pregateasca miscarile jucandu-se pe Wii? Cum ar fi ca un cal de la hipodrom sa se antreneze alergand pe o roata ca un hamster?

    Groaznic, nu?

    Formula 1 e un sport, iar sporturile ar trebui sa aiba parte de antrenamente, si nu pe calculatoare, ci acolo unde au loc cursele, pe circuit, pe terenul de fotbal, in sala de box, la hipodrom etc.

    Sau probabil ca Formula 1 e un joc de strategie pentru cativa miliardari care joaca sah cu monoposturile...
    5 0
  • fan F1
    Hai ca asta-i prea de tot !!!!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru