Piquet Jr. explica in detaliu producerea accidentului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Publicatia Autosport a intrat in posesia unei noi declaratii facute de Nelson Piquet Jr. in fata reprezentatilor FIA cu privire la accidentul suferit in Marele Premiu al statului Singapore din sezonul 2008.
In declaratia datata 15 august 2009, Piquet Jr. a explicat cu lux de amanunte modul in care a produs accidentul care a condus la intrarea safety car-ului pe circuit.
"Dupa ce m-am asigurat ca eram in turul corespunzator, am pierdut controlul monopostului in mod deliberat la iesirea din virajul 17. Am facut acest lucru apasand puternic acceleratia mai devreme. In timp ce am constatat ca spatele masini a inceput sa derapeze, am continuat sa apas cu putere pe acceleratie, stiind ca in acest mod monopostul meu se va lovi violent de zidul de pe partea opusa a pistei si, prin urmare, ca voi provoca un accident care va garanta intrarea safety car-ului pe pista".
"Odata ce spatele monopostului a inceput sa derapeze, singurul mod de a recupera controlul si de a evita contactul cu zidul ar fi fost sa iau piciorul de pe pedala de acceleratie.
Totusi, nu am luat piciorul de pe pedala de acceleratie. In schimb, am apasat puternic pedala de acceleratie cand am simtit ca spatele monopostului derapeaza si, intr-adevar, am avut un impact cu zidul", a scris brazilianul in declaratia oferita reprezentatilor FIA.Declaratiile lui Piquet sunt conforme cu datele telemetrice ale monopostului Renault R28 care au intrat deja in posesia forului mondial.
In plus, fostul pilot al echipei Renault a dezvaluit ca, inaintea intalnirii in care a primit instructiuni precise legate de accident, a mai avut o intalnire de 3 minute cu Flavio Briatore in care a discutat pe scurt despre producerea acciedentului, fiind atentionat sa nu discute cu nimeni despre acest caz.
Via | Autosport
In primul rand el a gresit ca a "respectat " deciziile de la centru, el e primul vinovat.
Am inteles ca lui Piquet jr, i s-a dat de inteles ca alege : un contract pe 2009 daca e de acord sa faca aceea manevra sau concedierea daca nu "executa" ordinul, apoi eu cred, stiti cum e proverbul acela ca Ëdecat putred de bogat si bolnav psihic ca becali, mai bine sarac si sanatos ca mine :))) Ë
Eu presimt ca FIA nu va avea date suficiente pentru a se pronunta ( ce spune familia Piquet este fara valoare daca nu este acoperit de probe ) si in afara de valurile ce le-a facut nu va iesi nimic.
Cum explica el accidentul putea sa povesteasca orice sofer despre manevra de pierdere a curului unei masini cu tractiune spate.
Piquet nu sesizeaza ca imunitatea data de FIA nu acopera si gaura de imagine din randul fanilor.