Piloţii depăşiţi cu un tur vor putea ajusta aripa spate în curse

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 17.03.2011
FIA a confirmat că piloţii care sunt depăşiţi cu un tur vor putea utiliza ajustarea aripii spate pentru a-i depăşi pe piloţii din fruntea cursei.

Noul regulament care prevede ajustarea aripii spate în scop ofensiv în momentul în care pilotul se află la mai puţin de o secundă în spatele unui rival a ridicat numeroase semne de întrebare privind situaţia piloţilor depăşiţi cu un tur.

FIA a clarificat însă aceste amănunte prin vocea directorului de curse Charlie Whiting, care a confirmat că piloţii depăşiţi cu un tur din urmă vor avea posibilitatea să utilizeze aripa spate ajustabilă, dacă sunt îndeplinite condiţiile regulamentului.

"Orice maşină depăşită aflată la maxim o secundă în spatele unei maşini care este cu un tur în fata va avea în continuare oportunitatea de a ajusta aripa spate în partea relevantă a circuitului, întrucât sistemul de detectare nu va lua în calcul numărul de tururi parcurs de fiecare monopost. Există două motive pentru asta: monopostul depăşit cu un tur poate fi în realitate un monopost mai rapid care a avut o problemă, iar dacă monopostul este cu un tur în urmă din cauza slabei performante oricum este improbabil să fie capabil să depăşească.

Din cauza primului motiv trebuie să acceptăm şi al doilea motiv", a explicat britanicul pentru blogul britanic F1Fanatic.

În cazul puţin probabil în care un pilot depăşit cu un tur ar reuşi să depăşească liderului cursei, acesta din urmă se va confrunta cu un nou obstacol, ceea ce ar putea afecta lupta pentru victorie.

Via | F1Fanatic

Comentarii (1)

  • acest "obstacol" aparut in fata liderului , nu va intra sub incidenta steagurilor albastre ?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru