Pilotii ar putea fi impartiti in doua grupe in calificarile de la Monaco
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mai multi piloti sunt ingrijorati de perspectiva celor 24 de monoposturi care vor lua startul in prima sesiune de calificari din cadrul Marelui Premiu al statului Monaco, care va avea loc la finalul saptamnii viitoare.
Din cauza pistei inguste si a sanselor inexistente de depasire de pe circuitul stradal de la Monte Carlo, pilotii de top ar putea intampina probleme serioase de trafic, din cauza diferentelor de pana la 10 secunde pe tur dintre ei si pilotii noilor echipe.
Din acest motiv, mai multi piloti au dezvaluit ca vor propune forului mondial ca pilotii echipelor de top sa fie promovati automat in a doua parte a calificarilor, pentru a minimaliza pericolul unor accidente.
Informatiile au fost dezvaluite chiar de doi dintre pilotii noilor echipe, Bruno Senna si Jarno Trulli.
“Ideea de a imparti plutonul nu este rea. Daca luam 6 sau 8 monoposturi din grupul celor mai rapide monoposturi, iar ceilalati baieti participa intr-o sesiune diferita de calificari, probabil va fi o idee buna pentru ambele parti.
Nu vrem ca cineva mai rapid decat noi sa ne depaseasca, iar ei nu vor sa ajunga din urma un pilot lent”, a explicat Senna.Ideea este sprijinita si de Jarno Trulli , care spera ca echipele vor fi de acord cu aceasta propunere inedita.
“Cred ca FIA ar trebui sa ne desparta, pentru ca va fi foarte dificil cu 24 de monoposturi pe circuit. Nu depinde de mine, dar daca echipele cad de acord, e bine. Altfel vom incepe sa ne plangem”, a explicat italianul.
In cazul in care o astfel de propunere va fi acceptata de toate echipele, este foarte posibil ca pilotii echipelor Ferrari, McLaren, Red Bull si Mercedes GP sa fie promovati automat in a doua parte a calificarilor de la Monaco, ceea ce inseamna ca numai 16 piloti vor fi pe pista in Q1, dintre care 7 vor fi eliminati.
Alegerea finala se va face, cel mai probabil, in functie de clasamentul general al constructorilor de dupa cursa din Spania si ar urma sa fie valabila doar pentru Marele Premiu al statului Monaco.
Via | Autosport
Cred ca mai bine ar lungi putin Q1 cu conditia ca pe circuit sa fie maxim X monoposturi (preferabil de performate asemanatoare).
PS: stiu ca este tot un fel de separare , insa mi se pare mai fair-play pentru toata lumea. Spre exmplu , Force India a mers bine (pana acum) si ar trebui sa se bata in Q1 cu monoposturi mai slabe, in timp ce McLaren ajunge automat in Q2.
http://atdhe.net/index.html