Pilotul de rezervă al celor de la Lotus a efectuat numai 14 tururi şi a fost nevoit să respecte câteva restricţii din cauza faptului că pneurile erau în stadiul de concept: viteza maximă pe liniile drepte a fost limitată, iar accesul pe bordurile din viraje a fost interzis.
Producătorul italian s-a declarat mulţumit de aspectul vizual şi de performanţele pneurilor, însă Pic afirmă că monopostul Lotus a avut de suferit din punct de vedere al aerodinamicii.
"Este adevărat că sunt mai 'nervoase'. Pierzi mult la aerodinamică, foarte mult. Nu este ca şi cum ai concura în configuraţia pentru Monza, este mai puţin, din cauza aerodinamicii pierdute pe acest tip de pneu.
Din cauza acestei combinaţii am fost cu cinci-şase secunde mai lent, iar manevrabilitatea nu este foarte bună, dar nu asta a fost scopul testului", a declarat el. În acest context, Pic avertizează că utilizarea unor astfel de pneuri în Formula 1 ar reprezenta o provocare pentru piloţi, dar şi o reconfigurare radicală a monoposturilor."Va fi o provocare mare dacă vom merge cu astfel de pneuri într-o zi. În primul rând pentru echipe, pentru că ar trebui să construiască un monopost complet nou în jurul acestor pneuri. Filosofia este complet diferită şi ar trebui să construieşti un nou monopost. Cred că va fi o provocare şi pentru pilot, pentru că pneurile sunt complet diferite. Din punct de vedere vizual cu siguranţă este diferit, unii oameni vor aprecia, iar alţii nu", a adăugat el.
Echipele analizează posibilitatea de a introduce pneurile cu jante de 18" începând din sezonul 2017.
▶ Opinie: În curând în Formula 1: pneuri cu jante de 18″
Via ESPNF1
Hai ca va ajut eu: cel care a testat pt Lotus a fost Charles Pic, insa asa cum din pacate automarket ne-a obisnuit in ultima perioada, exista si numeroase greseli in articole.
Daca va uitati la declaratiile din stanga o sa vedeti trecut: "Max Chilton Pilot de rezerva Lotus ", ceea ce evident este gresit.
Poate Dani isi face timp si corecteaza, desi nu prea cred :(