Mai mulţi piloţi s-au plâns însă că această penalizare este prea dură, mai ales în contextul în care nu au nicio vină că mecanicii nu au montat pneurile în mod corespunzător, dar şi pentru că există deja penalizarea de cinci secunde.
▶ Ghidul schimbărilor de regulament pentru sezonul 2014
Oficialii echipelor au fost de acord cu argumentele piloţilor şi, în cazul unui vot unanim al acestora, Consiliul Mondial al FIA va putea vota eliminarea penalizării de 10 poziţii pe grila pentru următorul Mare Premiu. Schimbarea ar putea intra în vigoare chiar de la Marele Premiu al Belgiei de la sfârşitul lunii august, mai ales că va exista o pauză de vară de trei săptămâni.
"Un obiectiv realist pentru o schimbare ar fi Marele Premiu al Belgiei", a declarat un purtător de cuvânt al FIA pentru publicaţia Autosport.Primele victime: Ricciardo şi Gutierrez
Până în prezent, Daniel Ricciardo şi Esteban Gutierrez au fost penalizaţi cu 10 poziţii pe grila de start pentru astfel de incidente. Pilotul echipei Sauber sprijină această idee după ce o astfel de problemă în Marele Premiu al Austriei.
"Cred că este prea dur, pentru că în cazul nostru pneul nici măcar nu s-a desprins de monopost. Am simţit imediat şi am oprit repede, am reacţionat bine la problemă. Oricum pierzi timp pentru că trebuie să revii la boxe pentru penalizarea de cinci secunde, iar apoi eşti cu 10 poziţii în spate la următoarea cursă. Este mult prea mult", a precizat mexicanul.
Via Autosport
Penalizarea unei actiuni are ca scop preintampinarea repetarii sau a efectuarii unor manevre periculoase, nesportive, sau orice altele care nu sunt pentru desfasurarea corecta si in siguranta a unei curse
Daca luam in calcul de ce se poate intampla o asemenea problema, nu exista nicio explicatie logica pentru care deliberat sa fie eliberat monospostul inainte de a fi fixate toate rotile corespunzator, poate fi vorba strict despre o eroare absolut nedorita. Astfel o penitenta dura care sa distruga 2 curse nu isi are rostul.