Britanicul Lewis Hamilton nu este tocmai optimist înaintea noului sezon din Formula 1. El este convins că circuitul va fi dominat în continuare de Red Bull, după ce Max Verstappen și-a apărat fără emoții titlul în stagiunea precedentă. Lewis Hamilton a încheiat pe locul 3 în clasamentul mondial al piloților, iar finalul sezonului a fost cu adevărat dificil pentru el. Întrebat care este starea sa de spirit, Hamilton a afirmat că "nu este grozavă" și a dezvăluit că nu are așteptări foarte mari pentru stagiunea următoare, din moment ce Red Bull a dominat copios.
"Red Bull a câștigat ultima cursă cu 17 secunde avans și nu au mai avut probleme cu monopostul din august sau iulie. Deci poți ghici unde vor fi sezonul următor", a afirmat Lewis Hamilton, citat de RacingNews365.com.
Spusele lui Hamilton sunt confirmate și de agențiile de pariuri sportive, care îi oferă lui Max Verstappen o cotă foarte mică să devină din nou campion mondial. Doar 1.26 are pilotul de la Red Bull, în timp ce Lando Norris este perceput ca fiind al doilea favorit (cota 9.25), iar Lewis Hamilton are șansa a treia (cota 13.00). Diferența este mare și în secțiunea constructorilor, cu Red Bull principala favorită.
Cotele pentru câștigarea titlului mondial la constructori:
1. Red Bull - cota 1.36
2. McLaren - cota 6.10
3. Mercedes - cota 6.10
4. Ferrari - cota 7.20
5. Aston Martin - cota 35.00
Nico Rosberg știe cine îl poate opri pe Max Verstappen
Fostul pilot Nico Rosberg, campion mondial în 2016, a vorbit despre lupta pentru titlu din noul sezon.
Îi este greu să creadă că Verstappen poate pierde titlul mondial, dar a afirmat că acesta va avea o concurență importantă în sezonul următor."Dorința mea ar fi ca alte echipe și piloți să reușească să pună puțină presiune pe Red Bull și Max. Îi văd pe piloții de la Mercedes, Lewis Hamilton și George Russell, drept cei mai buni candidați. De asemenea, am mare încredere în McLaren, atât timp cât traseul ascendent continuă. Îi văd pe Lando Norris, George Russell și Charles Leclerc potențiali viitori campioni mondiali", a afirmat Nico Rosberg pentru Motor.es.
În același timp, Rosberg a avut un discurs la superlativ la adresa lui Max Verstappen. "Sper că oamenii apreciază și respectă performanța fenomenală pe care Max Verstappen a reușit-o anul acesta. Per total, a fost unul dintre cele mai bune sezoane din istorie pentru un pilot de Formula 1. Pentru mine, Max este deja unul dintre cei mai buni piloți din istorie. Pentru mine, este foarte important să nu vorbim doar despre dominația unei echipe, ci despre dominația unui pilot. Tot ce trebuie să faci este să te uiți unde se află Sergio Perez în același monopost", a explicat Rosberg.
Echipele pentru sezonul 2024:
• Red Bull: Max Verstappen, Sergio Perez
• Mercedes: Lewis Hamilton, George Russell
• Ferrari: Charles Leclerc, Carlos Sainz
• Aston Martin: Lance Stroll, Fernando Alonso
• Alpine: Pierre Gasly, Esteban Ocon
• McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri
• Haas: Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg
• Williams: Alexander Albon, Logan Sargeant
• Alfa Romeo: Valtteri Bottas, Zhou Guanyu
• Alpine: Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo
29 februarie este data de start pentru noul sezon
Sezonul 2024 din Formula 1 va avea un număr record de curse.
În noul sezon, startul se va da în weekendul 29 februarie - 2 martie, cu Marele Premiu al Bahrainului. Ultima cursă este programată în Abu Dhabi, între 6 și 8 decembrie. În sezonul precedent a fost organizată pentru prima dată, după o pauză de 38 de ani, o cursă într-o zi de sâmbătă, în Las Vegas. Părerea generală a fost pozitivă, astfel că în 2024 vor fi organizate trei Mari Premii sâmbăta. Pe lângă cel din Las Vegas, și cele din Bahrain și Arabia Saudită vor avea cursele în această zi.Tot în noul sezon vor fi programate 6 curse de sprint, față de cele 3 din 2023. Programul lor este următorul:
• China (Shanghai) - 19-21 aprilie
• SUA (Miami și Texas) - 3-5 mai și 18-20 octombrie
• Austria (Spielberg) - 28-30 iunie
• Brazilia (Sao Paulo) - 1-3 noiembrie
• Qatar (Lusail) - 29 noiembrie - 1 decembrie
Cotele publicate în acest articol pot suferi modificări în orice moment.
Chiar n-ai pentru ce sa ai indoieli, doar am promis public un castig 2.5 secunde/tur pentru W15.
Lewis, ai evoluat într-un mod extraordinar pe parcursul ultimelor doua sezoane, dar aceste oscilatii de forma identificabile doar in fragilitatea W13 si W14 au facut să nu beneficiezi de satisfactiile profesionale pe care le meriti mai mult decat oricine de pe actuala grilă.
V-am comunicat de atatea ori in particular, in situatia in care aveti la dispozitie mașina potrivită, este cat se poate de cert, tu si cu George sunteti cei mai valorosi, chiar daca mai este si alt sofer destul de interesant, Max, de care nu prea ne mai putem îndoi, este si el unul dintre cei mai buni."
racingnews365.com/wolff-thinks-mercedes-has-best-lineup-will-be-there-with-a-good-car
"dă-mi pace in momentele astea.
Este evident ca un sezon foarte lung precum 2023 si-a pus amprenta asupra mea, mai ales cand am avut de indurat si-o logistica discutabila, cu o călătorie foarte dificilă pe fInal, de la Las Vegas tocmai la Abu Dhabi.
De asemenea, cred că, cu toată negativitatea din lume, a fost destul de obositor de a menține o mentalitate pozitivă in cadrul echipei noastre pe tot parcursul anului.
Fizic sunt precum granitul, doar ca mă simt epuizat din punct de vedere emoțional."
racingnews365.com/hamilton-emotionally-drained-after-2023-f1-campaign
Category Lewis Hamilton George Russell
[2023]
Championship standings 3rd (234 points)vs 8th (175 points)
Grand prix results head-to-head 15 vs 7
Qualifying head-to-head 11 vs 11
Grand prix wins 0 vs 0
Pole positions 1 vs 0
Podiums 6 vs 2
Best finish 2nd (x3) vs 3rd (x2)
Retirements 2 (includes 1 DSQ) vs 4
Fastest laps 4 vs 1
Grand prix points finishes 20 vs 17
Sprint results head-to-head 2 vs 4
Sprint race wins 0 vs 0
Sprint shootout head-to-head 2 vs 4
Sprint race podiums 1 vs 0
Marele Premiu din Abu Dhabi din 2021 va fi amintit pentru totdeauna pentru modul în care a fost decis titlul și pentru faptul că Lewis Hamilton a pierdut al optulea Campionat Mondial, record absolut.
Dar dacă ar fi trebuit să fie deja campion de 10 ori până în acea noapte de pe Yas Marina?
Asta csm așa este, dar sa uităm pentru moment de Abu Dhabi 2021.
Din cauza erorilor mecanicilor și a unui accident uitat, Hamilton a pierdut trei Campionate Mondiale care ar fi făcut din Abu Dhabi 2021 o cursa cat se poate de discutabilă.
De asemenea, putem adăuga 2012 pe lista de mai jos, deoarece McLaren avea cea mai rapidă mașină, dar eșecurile repetate de funcționare și de fiabilitate l-au costat pe Hamilton să-i provoace pe Sebastian Vettel și Fernando Alonso în ultimul său an înainte de a se muta la Mercedes pentru 2013.
2007
Hamilton și-a atins primul obiectiv, prezenta destul de devreme în F1, dansând cu McLaren în jurul lui Alonso, inca din virajul 1, în prima sa cursă din Australia. Nimic altceva decat ca să-i transmita tocmai Campionului Mondial en-titre ce părere are despre autocolantul numărul 1 de pe mașina spaniolului.
Tensiunile s-au acutizat între cei doi tot sezonul, infamul GP al Ungariei certificand un punct de cotitură, cel care era precedat de alt moment sumbru in acel sezon, Monaco, când lui Hamilton i s-a spus efectiv să mențină poziția în spatele lui Alonso - multi-12, dacă doriți.
A venit penultima cursă a anului - McLaren a fost amendat cu 100 de milioane de dolari pentru Spygate, dar cu o luptă pentru titlu în trei, polițistul bun Bernie Ecclestone a reușit să-l convingă pe polițistul rău Max Mosley să nu-i alegaă pe Hamilton sau pe Alonso.
Îndreptându-ne spre China, Hamilton avea 107 de puncte, Alonso 95 și Kimi Raikkonen 90. Aceasta era epoca de 10 puncte pentru o victorie, așa că Raikkonen avea o diferență de 17 puncte de compensat, cu doar 20 rămase pe tablă.
Tot ce trebuia să facă Hamilton a fost să termine la un punct de Alonso și șase de Raikkonen pentru a câștiga titlul.
Dar McLaren, implicat într-o luptă deschisă împotriva lui Alonso - propriul lor șofer - l-a ținut pe Hamilton pe pista pe intermediare uzate, atât de mult încât acesta a patinat într-o capcană de pietriș pana când, în cele din urmă, a intrat la boxe iar Raikkonen a câștigat.
Asta însemna că clasamentul era Hamilton 107, Alonso 103 și Raikkonen 100.
Brazilia. Hamilton a fost forțat la Virajul 4 în primul tur, înainte ca anumite sincope in functionarea cutiei de viteze să-l arunce departe in pluton și să-l forțeze să intre într-o ampla cursă de recuperare, dar si cu o degradare enorma a anvelopelor.
Avea nevoie de locul cinci pentru a câștiga titlul dacă Raikkonen câștiga, dar nu putea reuși decât un loc sapte, deoarece Raikkonen l-a sărit intamplator pe coechipierul Felipe Massa pe final de cursa...
Raikkonen a ieșit învingător cu un punct, Hamilton a sugerat că știe exact ce s-a întâmplat în spatele scenei, din punct de vedere politic, dar că nu poate vorbi despre asta, deoarece speranțele lui de a fi un rookie campion mondial erau pulverizate.
2010
Acesta este un campionat pierdut și uitat pentru Hamilton - dar provine din DNF-ul său cu două tururi până la final în Marele Premiu al Spaniei.
Al doilea, în spatele lui Mark Webber, Hamilton a suferit o defecțiune a jantei anvelopei care l-a aruncat în bariera din virajul 3, costându-l 18 puncte și dând încă trei puncte fiecaruia, atat lui Vettel cat și lui Alonso.
Venind în clasamentul final după loviturile de departajare din Abu Dhabi, după cum arată tabelele de mai jos, Hamilton a terminat cu 240 de puncte, la 16 în spatele campionului Vettel.
Dacă se adaugă cele 18 puncte pierdute, iar Vettel pierde cele trei bonusuri pe care le-a primit la Barcelona, Hamilton câștigă titlul cu cinci puncte.
Dacă 2007 i-ar fi mers și el, victoria din 2010 ar fi fost al treilea titlu mondial din patru sezoane în F1 pentru Lewis.
CLASAMENTUL ACTUAL F1 2010
Pilot Poziţie Puncte
Sebastian Vettel 1 256
Fernando Alonso al 2-lea 252
Mark Webber al 3-lea 242
Lewis Hamilton al 4-lea 240
DACĂ HAMILTON TERMINĂ PE LOCUL AL DOILEA LA GP SPANIEI
Pilot Poziţie Puncte Punctele se schimbă
Lewis Hamilton 1 258 +18
Sebastian Vettel al 2-lea 253 -3
Fernando Alonso al 3-lea 249 -3
Mark Webber al 4-lea 242 0
2016
Cea mai mare parte a discuțiilor despre pierderea titlului din 2016 au venit din defecțiunea motorului pe care a suferit-o Hamilton în timp ce conducea în Malaezia - una dintr-un val pe care a suferit-o în acel an.
Dar, nu asta l-a costat, ci starturile stângace tocmai din postura de castigator al pole-position-lor in respectivele curse au făcut-o.
În Australia, Bahrain, Spania și Italia, el a început din pole și nu a reușit să câștige niciuna dintre ele - e deja celebru momentul cand s-a acrosat în Spania cu coechipierul Nico Rosberg.
La Melbourne și la Monza, Hamilton a terminat pe locul al doilea după Rosberg, cu un swing de 14 puncte fiecare, în timp ce a reușit să obtină doar al treilea loc în Bahrain, un swing de 20 de puncte pentru Rosberg.
Weekend-ul funk din Azerbaidjan l-a costat, de asemenea, un swing de 30 de puncte, deoarece Rosberg a câștigat, în timp ce problemele de reglare a motorului au făcut ca Hamilton să reușească doar un loc cinci.
În cele din urmă, Rosberg avea să câștige titlul cu doar cinci puncte avans - și apoi a făcut imediat cea mai mârșavă afirmatie in preajma microfonului din toate timpurile, Rosberg plecând și retrăgându-se, asigurându-se astfel că Hamilton nu și-ar putea lua niciodată titlul înapoi.
Cu maşini similare LH nu le-ar fi făcut faţă nici lui Schumacher, Senna, Prost şi nici lui Max ( a propos, în 2021 MB era superior lui RBR). Norocul lui Hamilton s-a numit Vettel, altfel ar fi avut maxim 5 titluri.
De pe vremea lui Fangio, cei mai vârstnici piloți care au câștigat titluri se aflau la sfârșitul varstei de treizeci de ani – gândiți-vă Jack Brabham, Mario Andretti și Nigel Mansell, care aveau 38/39 de ani la momentul intrarii in posesia respectivelor titluri mondiale.
Cred că dacă Lewis simte că cel de-al optulea titlu este imposibil de realizat într-un interval de timp rezonabil, se va gândi serios la Planul B, dorind sa paraseasca F1 pentru o disciplina nu cu mult inferioara.
Dar Lewis mai are o problema, George, iar dacă Mercedes deblochează brusc o mulțime de performanțe la W15, acum are un coechipier mult mai greu cu care să se confrunte.
Cred că sunt atât de aproape cei doi, asta dacă te uiți la statistici, dar George a avut câteva curse de coșmar anul acesta.
Depinde si dacă Lewis își menține motivația actuală, Lewis chiar știe cum să facă asta, dar George are tinerețea de partea lui."
planetf1.com/news/lewis-hamilton-plan-b-eighth-f1-title-martin-brundle
Chiar trebuie să fii în negare, iar eu am fost în negare timp de aproape cinci ani pentru că în fiecare an am vrut să mă reîntorc în competitie ca să lupt pentru titlu, deci a trebuit să ma lupt si sa cred enorm în mine.
Cu Lewis, abia în ultimul an am putut să accept pentru mine insumi faptul că, în mașinărie egală pe o perioadă de un sezon întreg, m-am chinuit cu adevărat să-l înving și că probabil chiar este mai bun în anumite aspecte/domenii ale pilotajului.
Ca pilot de curse, să recunoști asta pentru tine insuti, este extrem de greu."
racingnews365.com/bottas-i-was-in-denial-against-hamilton-at-mercedes
Singurii piloti din F1 care nu au luat parte la vot au fost Hamilton, Nyck de Vries și Liam Lawson.
Asadar, rezultatele finale ale votului:
1-Max Verstappen
2- Lewis Hamilton
3- Fernando Alonso
4- Lando Norris
5-Charles Leclerc
6- Carlos Sainz
7- Alex Albon
8- Oscar Piastri
9- Pierre Gasly
10- Sergio Perez
racingnews365.com/f1-drivers-vote-verstappen-as-best-driver-of-2023
# Driver Estimated Amount ($)
1. Logan Sargeant 4.333.000
2. Carlos Sainz 3.644.000
3. Sergio Perez 3.224.000
4. Esteban Ocon 2.999.000
5. Lance Stroll 2.834.000
6. Alex Albon 2.786.000
7. Kevin Magnussen 2.576.000
8. Pierre Gasly 2.426.000
9. Oscar Piastri 2.271.000
10. Charles Leclerc 1.914.000
11. Nico Hulkenberg 1.557.000
12. Nyck de Vries/Daniel Ricciardo 1.522.000
13. Lando Norris 1.452.000
14. Yuki Tsunoda 1.255.000
15. Guanyu Zhou 1.207.000
16. Lewis Hamilton 880.000
17. Fernando Alonso 830.000
18. Valtteri Bottas 700.000
19. George Russell 670.000
20. Max Verstappen 345.000
*Aceasta lista nu include costurile pentru motoarele distruse.
Suntem in masura sa va prezentam rezultatul final.
Clasament Pilot vs 2022
1 Max Verstappen -
2 Fernando Alonso +6
3 Lando Norris +3
4 Charles Leclerc -2
5 Lewis Hamilton -1
6 Carlos Sainz +1
7 Oscar Piastri Intrare nouă
8 Alex Albon Intrare nouă
9 George Russell -6
10 Sergio Perez -5