Hotărârea septuplului campion mondial vine la numai şase zile după ce Mercedes a anunţat recrutarea lui Lewis Hamilton pentru 2013, astfel ca singură alternativă reală a germanului era să semneze un contract cu Sauber. Schumacher sugerează însă că sosirea lui Hamilton la echipă nu i-a influenţat decizia, întrucât avea mari dubii că va continua în Formula 1 de câteva luni.
"Am decis să mă retrag din Formula 1 la sfârşitul sezonului, chiar dacă încă sunt capabil să concurez cu cei mai buni piloţi din lume. Acest lucru mă face mândru şi acesta este motivul pentru care nu regret că am revenit. Pot fi mulţumit de performanţele mele, mai ales că am reuşit constant să-mi îmbunătăţesc rezultatele pe parcursul ultimilor trei ani. dar la un moment dat vine timpul să-ţi iei la revedere."
"Deja în ultimele săptămâni şi luni nu eram sigur dacă voi avea motivaţia şi energia necesare pentru a continua şi nu este stilul meu să fac ceva de care nu sunt convins 100%. După decizia de astăzi mă simt eliberat de aceste dubii. Până la urmă, ambiţia mea nu este doar să concurez, ci să lupt pentru victorii, iar plăcerea de a pilota este hrănita de competitivitate", a declarat el într-un comunicat de presă.Schumacher a revenit în Formula 1 în sezonul 2010 după o absenţă de trei sezoane, însă un monopost nu la fel de performant ca al echipelor de top şi numeroase defecţiuni tehnice l-au impidicat să obţină performanţe majore în cele aproape trei sezoane petrecute la echipa germană.
Punctele de referinţă ale carierei sale rămân pole position-ul de la Monaco (care nu a fost însă trecut în palmares din cauza unei penalizări de cinci poziţii pe grila de start) şi podiumul obţinut pe circuitul de la Valencia în Marele Premiu al Europei.
Germanul consideră că numeroasele critici care i-au fost aduse pentru lipsa de rezultate au avut drept cauză şi propriile sale declaraţii făcute în ajunul Crăciunului din 2009, atunci când şi-a anunţat revenirea în competiţie."La sfârşitul lui 2009 am spus că vreau să fiu măsurat de succesul meu şi de aceea am fost atât de criticat în ultimii trei ani, ceea ce parţial este justificat. Fără niciun dubiu, în aceşti trei ani nu ne-am atins obiectivul de a dezvolta un monopost capabil să lupte pentru titlul mondial.
De asemenea, nu pot oferi nimănui o perspectivă pe termen lung. Dar în acelaşi timp este clar că sunt foarte mulţumit de performanţele mele globale obţinute în Formula 1", a adăugat el.În ciuda lipsei de rezultate majore, Schumacher consideră că cei trei ani petrecuţi la Mercedes l-au ajutat să înveţe ceva din greşelile comise, după ce anterior dominase autoritar Formula 1 în prima jumătate a deceniului trecut.
"În ultimii şase ani am învăţat foarte mult, inclusiv despre mine. De exemplu, că mă pot deschide fără să-mi pierd concentrarea. Că înfrângerile pot fi mult mai dificile şi mai instructive decât victoriile, ceva ce am pierdut din vedere în anii anteriori. Că trebuie să apreciezi să poţi să faci ce îţi place. Mi-am deschis orizontul şi sunt împăcat cu mine însumi", a încheiat el. Schumacher va mai concura în şase curse în acest sezon de Formula 1 înainte de a se retrage din Formula 1.
Via Mercedes AMG
In ceea ce il priveste pe Schumi ... mi-am pus intrebarea in ultima saptamana de ce nu si-a prelungit contracul si pentru anul viitor, eu traind cu speranta - pe care, de altfel, am nutrit-o si la inceputul actualului sezon - ca la anul lucrurile se vor schimba radical in bine pentru intentia lui de a lupta la titlu. Si nu am gasit inca un raspuns de care sa fiu convins. Sa fi intuit ca masina nu va fi pregatita pentru asta nici in urmatorul an? Poate. Oricum ... e clar, ca in actuala situatie doar o echipa cu spate puternic, dispusa sa investeasca masiv pentru rezultate relativ rapide oferea climatul necesar pentru castigarea titlului. Prin urmare plecarea la o alta echipa in momentul asta nu era o solutie, mai ales ca nici nu era vreo oferta disponibila.
Eu va sugerez tuturor sa priviti cu relaxare evenimentul asta. Am sperat si am dorit cu ardoare ca omul asta sa castige din nou. Din pacate nu a fost sa fie. Dar lumea nu se termina aici. Mai sunt si alte mize de jucat.
mai sunt ink 6, tinem pumnii pentru o victorie de adio
e o mare pierdere pentru grila de start, acolo e lucu lui sper sa nu accepe postul oferit de mercedes aceasta echipa nu merita un asa om, sper sa primeasca un volan in dtm si vreo televiziune din romania o sa tranzmita in viitor cu sau fara sumacher aceata competitie
1. hamilton ar trebui sa incerce sa castige titlul anulasta deoarece de la anul e putin probabil ca va face ceva... cred ca se va lupta cu masina la fel cum facea schumacher in primii ani la ferrari
2. FANGIO-SENNA-SCUMACHER este trioul de aur al F1
3. desigur au fost si alti pioti valorosi ... dar cu cei trei doar GILLES VILLENEUVE s-ar fi comparat daca ar fi avut o masina competitiva sau daca nu se termina prematur totul
4. cine ar putea fi uramatorul??? alonso nu cred! vettel nu intra in discutie pana nu ii va invinge din postura de coechipieri pe alonso sau hamilton! poate hamilton avand in vedere ce cariera a avut in formulele inferioare, dar are nevoie de o masina competitiva pt a deveni o supervedeta de valoarea si prestigiul celor trei... dar se pare ca si-a cam taiat craca de sub picioare... dar cine stie ce masina va reusi mercedes anul viitor? poate echipa isi va aminti ca s-a numit candva brown gp si avea cea mai rapida masina...
Pacat !
Iar celor care il critica va rog sa vedeti comentariile celor care au incercat sa il depasesca intr-o rabla de Mercedes...
Rog simpatizantii f1 sa nu amestece nume sacre precum Fangio, Sena, Clark, Lauda, etc. cu trisori ordinari gen Lance Armstrong-ul f1 (M smh).
Recomandare: inainte sa deschizi gura sa spui ceva numara, incet, in minte pana la 10, dupa care pastreaza o tacere pudenta.
Ati uitat de Leob care ii si intrece pe Schumacher si Amstrong
Nu va mai luati de Amstrong pt ca toti se dopeaza in ciclism altfel nu poti sa faci performanta (cine nu crede sa incerce sa urce o panta de 3% de 2km cu bicicleta)