OFICIAL: Schumacher anuleaza revenirea in Formula 1!

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 11.08.2009
Michael Schumacher a anuntat oficial ca renunta la revenirea in Formula 1 din cauza problemelor pe care le are la gat dupa accidentul de motocicleta suferit in luna februarie.

Septuplul campion mondial Michael Schumacher si-a anulat revenirea de senzatie in Formula 1 programata pentru Marele Premiu al Europei din 23 august, dupa ce analizele medicale efectuate pe parcursul zilei de luni au reliefat ca germanul are inca problemne majore in zona gatului.

Schumacher a suferit in luna februarie un accident de motocileta si s-a accidentat sever la gat, dezvaluind saptamana trecuta ca a simtit "ciupituri" in aceasta zona in timpul primelor teste efectuate cu monopostul F2007.

"Luni dimineata am fost nevoit sa ii informez pe Luca di Montezemolo (n.r. - presedintele Ferrari) si pe seful Stefano Domenicali ca, din pacate, nu sunt capabil sa il inlocuiesc pe Felipe Massa. Am incercat totul pentru a face posibila aceasta revenire temporara, insa spre marele meu regret nu am reusit. Din pacate, nu am reusit sa remediem durerile din zona gatului pe care le-am resimtit dupa testele de F1 de la Mugello, chiar daca am incercat totul din punct de vedere medical si terapeutic", a declarat germanul pe site-ul sau oficial de internet.

Schumacher a marturisit ca nu este apt din punct de vedere medical sa faca fata pilotarii unui monopost de Formula 1 pe parcursul unei curse, intrucat zona gatului este una dintre cele mai afectate parti ale corpului uman in aceste conditii.

"Consecintele ranilor cauzate de accidentul de motocicleta din februarie si fracturile in zona capului si a gatului s-au dovedit a fi, din pacate, prea severe.

De aceea, gatul meu nu poate rezista inca stresului extrem provocat de un monopost de Formula 1. Acestea sunt rezultatele clare ale examinarilor efectuate pe parcursul ultimelor doua saptamani si a examinarilor finale de luni dupa-amiaza. Intrucat nu au existat imbunatatiri dupa testele de la Mugello, am decis duminica sa fac luni noi investigatii", a adaugat el.

Schumacher a admis ca este extrem de dezamagit de situatia creata si regreta ca nu si-a putut tine promisiunea fata de Ferrari si de fanii Formulei 1 pentru a-si face revenirea in competitie. "Sunt dezamagit pana in adancul sufletului. Imi pare extrem de rau pentru baietii de la Ferrari si pentru toti fanii care au tinut degetele incrucisate pentru mine. Pot doar sa repet ca am incercat tot ce mi-a stat in putere. Toto ce pot sa fac acum este sa tin degetele incrucisate pentru intreaga echipa in urmatoarele curse", a incheiat Schumacher.

Ferrari a anuntat pe 29 iulie ca Michael Schumacher va reveni in Formula 1 pentru a-l inlocui temporar pe Felipe Massa, dupa ce brazilianul a suferit un grav accident in timpul calificarilor pentru Marele Premiu al Ungariei.

Germanul a precizat inca de la inceput ca revenirea sa in competitie nu este sigura si ca depinde de rezultatele examinarilor medicale pe care urma sa le efectueze dupa accidentul suferit in motociclism in luna februarie. De altfel, purtatorul sau de cuvant afirmase la inceputul acestei luni ca revenirea lui Schumacher este in pericol dupa problemele pe care acesta le-a resimtit in timpul testelor de la Mugello.

Potrivit unor informatii inca neoficiale, pilotul care va concura alaturi de Kimi Raikkonen in Marele Premiu al Europei va fi Luca Badoer, unul dintre actualii piloti de teste ai Scuderiei Ferrari.

Via | Michael Schumacher

Comentarii (46)

  • BINGO
    CE MA BUCUR
    0 0
  • nuuuuu
    ce te bucuri mah ?
    0 0
  • Intrebare
    Credeti ca Alonso ii va lua locul?
    0 0
  • @
    mult tamtam pt. nimic. ce sa mai spui...
    0 0
  • scuza
    analizele medicale,testele pe circuit trebuiau efectuate inainte de a anunta revenirea in F1.Un profesionist asa s-ar fi comportat.Asa,toata povestea pare sa aiba,de fapt,un alt substrat.
    0 0
  • Alonso
    Alonso are masina,se numeste Renault.
    0 0
  • MS
    Desi nu mi-a placut niciodata ca pilot, l-am detestat chiar, consider ca ar fi fost benefica pentru spectacol prezenta lui, ar fi avut o masina slaba, ar fi suferit de lipsa antrenamentelor si cred ca ar fi luptat frumos pentru victorie..... ar fi fost un spectacol frumos prezenta lui.
    0 0
  • diesel08
    Asa a si fost gindita [cu substrat] ...A fost foarte profesionist facuta toata tevatura, insa in alt scop decit cel la care se gindea lumea :P
    0 0
  • screamy_b
    MA BUCUR CA STA ACASA CU FAMILIA SI SE UYITA LA TV LA CURSELE CARE AU MAI RAMAS, DUPA ATATA TAM-TAM CU REVENIREA CRED CA NU MAI DA FATA PE LA STANDURILE FERRARI, LOCUL LUI NU MAI E INTR-O MASINA DE F1
    0 0
  • dorru
    NU, nu Alonso ! Luca Badoer il va inlocui pe Massa la Valencia. Probabil dupa ce vor vedea cum decurge cursa lui acolo, vor hotari si pe mai departe ...
    0 0
  • Haha
    cum am presimtit momentul asta :)) http://formula1.automarket.ro/stiri/f1champ/23474/montoya-as-fi-surprins-ca-schumacher-sa-fie-rapid.html
    Acu´ cred ca s-a hotarat si Weber si tot restu´ lumii se va opri din comentarii!
    0 0
  • si acu'?
    bun el nu ami e atunci cine ii ia locul?
    0 0
  • Stelian_Opincariu
    Stealth
    naaa.......cred ca va revenii, sunt multe chestii de marketing care sa capteze atentia
    0 0
  • hasu
    nu a-ti pierdut nimic.Omul era terminat ca pilot si ca ,,om''.
    0 0
  • Super
    Acum putem fi siguri ca Ferrari cada pe penultimul loc in clasamentul constructorilor pana la final in noiembrie. Luca Badoer ii varza, era mai lent ca De la Rosa cu aproape o secunda in decembrie anul trecut in testele de la Portimao. Sper ca Ferrari sa o ia pe topogan in jos din toate punctele de vedere pana la sfarsit.
    0 0
  • (ADY)
    imi pare rau ca nu mai concureaza ar fi fost frumos sa vedem ce mai stie cu toate ca nu am tinut niciodata cu el
    0 0
  • pacat
    Vad ca foarte mlti din cei care au postat aici, nu doresc revenirea lui Schumi.
    Pacat. Cred ca se schimba radical F1, si intradevar se putea vedea si spectacol.
    Sa nu uitam ca este detinatorul a unui numar impresionant si poate de neegalat de campion mondial in acest domeniu, si chiar a ratat pe muchie de cutit si castigarea a cel putin a doua sezoane. Deci.......
    Schumi te asteptam inF1.
    0 0
  • nvidia...............
    Oricat ati spune voicontra lor/lui, ferrari a fost este si va fi cea mai iubita echipa din formula 1!
    Acum despre aceasta decizie nu poti sa il condamni pe om, el a incercat dar spre nesansa lui problema medicala l-a facut sa nu isi mai respecte angajamentul!
    Ce voua nu vi s-a intamplat niciodata sa nerespectati un angajament luat......?
    0 0
  • Schumi.
    CE V-AM SPUS?
    0 0
  • de ce nu pot face schimbari?
    ce -sa intamplat cu serverul de nu pot face schimbari in echipa?
    0 0
  • degeaba
    multi dintre voi sunteti mult prea copii ca sa intelegeti ce a reprezentat reprezinta schumi pt formula 1 si pt sport in general.....
    0 0
  • Unde esti prietene? :))))))
    mikahakkinen ,Mclaren_Mircea_1984 de guawar 05.08.2009, 15:27
    vISATI VOI FRUMOS-FANII MCLAREN SI FANII Williams VA INTELEG REACTIA IMPOTRIVA LUI-DAR O SA DISPARETI DE PE FORUMUL ASTA PENTRU MULT TIMP-DUPA PRIMA CURSA-SAU O SA VA FACETI ALT NICK.-ORICUM EU SUNT PENTRU SPECTACOL MAXIM IN f1-DACA NU VENEA schumacher-NU ERA NIMIC ERA PLICTISEALA MAXIMA CU TOATE MAIMUTELE ASTEA DE PILOTI-CHIAR SI CU ASTIA CARE SUNT ACUM LA FERRARI
    0 0
  • F1-Schumacher
    Pauza dintre MP al Ungariei si cel al Europei de la Valencia este destul de mare (o luna). Lumea este plecata in concedii. Cursa de anul trecut de pe circuitul spaniol nu a fost atat de interesanta si spectaculoasa pe cat isi doreau atat fanii F1 cat si Bernie. Din cauza crizei financiare si a deciziilor aberante luate de FIA multi fani si-au piedut interesul pentru curse (la Hungaroring, conform Nemzeti Sport, au fost cu 20% mai putini spectatori decat anul trecut). Oare ar fi atras spectatori un Luca Badoer sau Marc Gene? Nu. Asa ca ce decizie s-a luat? Schumacher in locul lui Massa. BUM! 10.000 de bilete vandute in cateva zile!
    Ferrari ataca intr-un comunicat josnic Williams, fanii Ferrari fierb, ca pana la urma totul sa fie un mare FIS!
    Pacat ca s-a terminat asa! Unii fani mai tineri meritau sa-l vada macar odata in viata pe Schumacher pilotand. Oameni ca el, Hakkinen, Hill sau Alesi nu se vor mai naste prea curand!
    0 0
  • NeoGalaxy
    @mikahakkinen
    Dragut post dar nu l-as pune pe Mika alaturi de Schumi, l-as pune pe Fangio, Senna, Alesi si Piquet + Lauda. Evident, parerea mea.
    0 0
  • HAHA eram sigur
    Eram sigur ca nu vine, eram chiar surprins de decizia de a participa, dar e prea orgolios sa concureze pe o masina care nu este cel putin nr.2 si nici nu a avut privilegii de antrenamet.
    Atea sunt gogosi pentru fraieri cu recomandarea medicului cine poate crede asa ceva :)))
    0 0
  • @Neo
    Chiar ma intrebam daca esti plecat in vacanta de vara la bunici de nu ai postat inca nimic. Acum m-am linistit. Esti acasa si mai ai si calculatorul deschis!
    Noroc cu noi ca mai afli si tu cate ceva despre F1. Probabil te-ai speriat cand ai vazut nume ca Hakkinen, Hill sau Alesi. Credeai ca sunt fotbalisti!
    0 0
  • NeoGalaxy
    @mikahakkinen
    Posturi din astea nu-ti vor castiga respectul nimanui. La varsta pe care spui ca o ai si experienta cu care te lauzi, ma asteptam sa postezi ceva mai interesant, dar ai ales calea mai usoara de a posta prostii doar doar, te baga cineva in seama. Evident, m-as fii mirat daca faceai exact opusul. Personal m-am plictisit ma fac misto de tine si restul fanilor McLaren si prefer sa postez mai putin dar calitatic. Sper sa fie un exemplu de urmat.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Erata :0
    "calitatic" = "calitativ'' :)
    0 0
  • @Neo
    Ma bucur ca o sa postezi mai putin! Daca am reusi sa-l convingem si pe Miki sa vorbeasca mai putin chiar am avea viata mai frumoasa! :)) Glumesc!
    Stiu ca fanii Scuderiei au simtul umorului dar nu pot sa stau impasibil cand vad cum sunt batjocorite echipe ca McLaren, Williams sau Renault. Sau piloti caracterizati in functie de culoare, inatime sau nationalitate. Pana una alta este un sport, lucru pe care multi fani mai tineri nu-l inteleg. Poate in ziua in care vor merge pe un circuit si vor bea o bere alaturi de fanii lui Kubica, Alonso si Massa isi vor dea seama ca in fond toti suntem fani F1!
    Scuzele mele daca te-am ofensat si promit ca voi urmari cu interes sincer posturile tale viitoare!
    0 0
  • @michelle_b
    explica-mi te rog,ardelenii sunt ceva mai lenti;)..eu nu vad nimic de castigat din toata povestea asta,pentru niciunul din protagonisti.
    0 0
  • Mare pacat!
    Poate e mai bine asa... Mi-ar fi placut sa-l vad in duel cu Lewis si Kimi
    0 0
  • diesel08
    un posibil raspuns il ai in interviul urmator: http://uk.reuters.com/news/video?videoId=109524&videoChannel=75. Cit despre Schumi, cum am spus pe blogul lui Dani, avea de cistigat in imagine. Mult. Pentru ca lumea l-a retinut ca pe un pilot exceptional, dar un om fara scrupule. Ori sarind in ajutorul echipei "de suflet" si a unui bun prieten [si cred ca stii de ce pe Massa il ajuta mult sa fie Schumi acolo si nu alt pilot] isi construia o imagine noua, de om bun, saritor si foarte sufletist. Zic eu ... evident ca ma pot insela, nu am descoperit eu curba la stinga si nici nu detin adevarul absolut ;)
    0 0
  • Pacat dar previzibil
    Am mai spus ca nu cred ca revine. Motivele pot fi multe altele decit cel expus. Dar si problema de la git ar putea fi adevaratul motiv. Oare a fost doar o chestiune de marketing...? Sau nu a satisfacut in teste...? Sau nu risca sa revina fara sa fi facut cunostinta cu adevarat cu monopostul 2009 ...? Sau... Sau... . Multe intrebari care cred ca framinta pe multi. Oricum cred ca pofta lui Schumacher de a reveni a fost "zgindarita" . Ar fi posibil sa mai incerce o revenire la anu' cind va fi apt fizic si intarit cu multe antrenamente, care si in cazul unui campion sint esentiale.
    0 0
  • Schumi este un bun pilot dar
    nu ar fi putut face nimic intro masina total noua lui.
    Momentan se conduce cu totul altfel masina decat ceea cu care era el obisnuit el acum cativa ani. Pana sa intelegi noua masina si sa ajungi sa scoti maximul din ea, asa cum el se pricepea foarte bine, ar fi durat multe mii de km parcursi - din pacate fix in curse.
    Nu mai spun ca sunt sanse 50-50% ca masina actuala sa nu i se potriveasca stilului lui de pilotaj si ar fi picat in derizoriu - lucru care nu-l merita.
    Pentru cei care nu cunosc diferentele intre masina cu care concura Schumy pe vremuri si cea actuala:
    - controlul tractiunii scos
    - balansul greutatii modificat foarte mult
    - chiar daca el pe vremuri a mers pe slick anul acesta Bridgestone a gresit si a facut pneul fata prea lat >> presiune mai mica decat se asteptau pilotii - ia timp pana te obisnuiesti si pana poti integra asta in setup-ul masinii
    - aderenta mecanica marita si cea aerodinamica scazuta >> momente diferite de pierdere aderenta
    - si nu in ultimul rand conditia fizica care nu cred ca si-a mentinut-o la nivelul la care s-a retras.
    Cine intelege sportul asta pricepe ca nu doar talentul pur si inima mare a pilotului inseamna totul - intelege ca Schumi ar fi parut o ca o marioneta penibila in comparatie cu Kimi si de aici ar fi inceput sa-i fie puse la indoiala toate realizarile.
    0 0
  • michelle_b-foc de paie;)
    Nu stiu daca se poate numi imagine.Desi,pana la urma,orice se mediatizeaza,mai ales cand vorbim de fosti campioni,genereaza efecte certe,nu insa cel de "bun samaritean,:) "sarind" in ajutorul celor de la Ferrari "contra cost",si inca ce cost:)...Am vazut reportajul,confirma varianta oficiala,oricum,indiferent de motive,recuperarea rapida a lui Massa,controversele legate de posibilitatea de a testa noul monopost Ferrari,performanta acestuia,in fine,accidentarea la gat,asa numitul come back a lui Schumy ramane un foc de paie.Unul care ar fi putut "aprinde" ceva in f1:)..Curba la stanga spui?Socialista deci..:))
    0 0
  • CatalinF1
    corect:)
    0 0
  • CatalinF1
    cel mai pertinent comentariu de pana acum! ma amuzau si pe mine comentariile celor care spuneau ca schumi o sa-i rada pe toti si o sa le arate lui lewis, button, vettel, kimi et co. cum se piloteaza un monopost f1.....jalnica logica mai au unii si se mai dau si mari cunoscatori ai sportului. daca era asa, schumi era lider incontestabil din secunda 1 dupa ce semna primul contract in f1. si din cate imi aduc eu aminte are 7 campionate, 3 pierdute din n motive in 16 ani de cariera. ideea conform careia e cel mai tare din parcare si ca doar talentul si munca lui supraomeneasca i-a adus faima ii aduce totusi un deserviciu cand vine vorba de anii in care nu a stralucit (daca era atat de .... si de....cum spune lumea de ce nu a dominat cap-coada) ca sa nu uitam, pentru cei care nu stiu istoria f1, anul 2005! sooo boys and girls omul asta e la fel ca toti ceilalti si dupa 3 ani de pauza din spiritul competitiei, depasiri, gandirea set-upului si nu in ultimul rand, fitness la nivel inalt, nu ar fi maturat cu nimeni pe jos, decat poate cu sutil si propria-i imagine. asadar, eu personal nu i-as fi scazut puncte ci mai degraba i-as plusa pentru ca a fost de departe cea mai desteapta decizie pe care a luat-o in ultimii ani. end of utopia!
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Miki_miu
    Vezi ca a pierdut doar 5 campionate :))) 1997, 1998, 1998, 2005 si 2006 :) Primul l-a pierdut pe greseala lui, ala din 98 pe greseal de la Suzuka si mai ales Spa 98 :) 99 prin greseala cu depasirea ratata si accident dupa aia, 2005, prin mai multe prostii personale iar 2006 pentru ca isi cam pierduse concentrarea :))) Dar ce spune CatalinF1 este foarte adevarat. Eu eram curios de ce a incercat sa revina pentru ca stiam si se stia de mult timp ca accidentul lui de la gat a fost naspa si mai ales ca sigur nu rezista la a participa la o cursa de Formula 1 de la cap la coada.
    0 0
  • @NeoGalaxy
    ah well eu nu mai puneam la socoteala 99 cand s-a rupt :p si 2005 cand practic nu a avut nicio victorie (spun practic pentru ca in teorie a castigat cursa din state, dar pe aia nici el nu cred ca o considera victorie....) si despre conditia fizica, cursa ca cursa ( :))) scuze cacofonia :p) dar practic intr-un weekend sunt doua curse. vineri si sambata un pilot ruleaza cam 40 de tururi, in calificari vreo 20/25 => o cursa intreaga...plus duminica.....deci, se lasa de meserie de cum oprea motorul duminica.... mai bine, ca nu a apucat sa se faca de ras.
    0 0
  • miki_miu
    sa n-o dam in derizoriu,Schumacher ramane si este un mare campion.Nu este un robot,totusi.Revenirea in F1 era de dorit daca avea ceva consistenta in timp.Sunt convins ca,dupa 2-3 curse ar fi luptat pentru podium.Ca intotdeauna,adevarul se afla undeva la mijloc:)
    0 0
  • Massa
    ..inca ceva.Sunt absolut convins ca recuperarea accelerata a lui Massa a cantarit cel putin la fel de mult ca problema medicala pe care o are la gat:).Pana la urma,tot raul spre bine,binele lui Massa:)
    0 0
  • diesel08
    nu as crede ca ar fi luptat pentru podium. e el un mare campion dar nimeni nu face miracole in ziua de astazi. daca scuderia ar fi scos din cutie un monopost nou si total diferit de cel actual altfel statea situatia si clasamentul......sau probabil tu esti unul din cei care cred ca massa si raikkonen nu se straduie indeajuns....eu personal cred ca nici sennascher (senna+schumacher) nu ar fi scos ceva mai bun din masina decat ce s-a facut pana acum. hai poate nu s-ar fi izbit in parapeti ca raikkonen in australia dar nimic mai mult. nu au nicio sansa cu ce au acum la spa, monza si suzuka. poate in singapore cu putin noroc.
    0 0
  • @miki_miu
    "sau probabil tu esti unul din cei care cred ca massa si raikkonen nu se straduie indeajuns"-nu-mi atribui afirmatii pe care nu le fac,incearca-ti o anumita rigoare!Raikkonen si Massa au deja cate un podium,era logic sa-l aiba,pana la urma si Schumacher.
    0 0
  • @neo
    .........a pierdut in 2005 pe mai multe greseli personale?..........cred ca te referi la Kimi, pentru ca schumacher nici nu a contat in campionatul din 2005 !
    0 0
  • Well...
    Toti specialisti din acest sport spun ca diferenta intre cel mai slab si cel mai bun pilot este de maxim 1 secunda pe cand intre cel mai bun monopost si cel mai slab este de pana la 3-4 sec pe tur de cursa.
    Pilotii ca Schumy si Alonso contribuie direct la cele 3-4 sec ale masinii cu circa 0.5-0.7 prin lucru excelent cu inginerii.
    Parerea revistelor din Anglia este ca Renault este la nivelul care il afiseaza Piquet si ca Alonso reuseste prin acea diferenta, de exceptie, sa fie, aproape mereu, mult mai in fata.
    Ne vom lamuri de acest lucru la sfarsitul sezonului urmarind diferenta intre el si Grosjean.
    Ce vreau sa spun e ca masina determina campionul intro mai mare masura decat doar purul talent de a pilota si seta masini. Mai trebuie sa ai talentul (norocul) sa fi cand trebuie in ce masina trebuie. E si asta un mare talent.
    0 0
  • @diesel08
    nu-ti atribui nimic, chiar am si scris "probabil". daca iti atribuiam spuneam direct "tu esti unul din cei care...." but no, doar am presupus, ca doar nu sunt harry potter sa citesc ganduri. : p ...si ca sa fim mai catolici decat papa, massa are un podium raikkonen are doua :))) . si schumi ar fi avut si el, cu putin noroc, parte de unul poate in singapore. a avut alonso anul trecut, de ce nu si el? dar daca si cu parca....gata. s-a dus toata treaba. interesant e faptul ca pana acum toata lumea nu zice ceva de badoer....din cate stiu nu are niciun punct in cariera lui in f1.... oare va puncta ceva sau totul cade pe umerii lui raikkonen???
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru