OFICIAL: Pilotul cu cele mai multe victorii va fi campion!

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 17.03.2009
Consiliul Mondial al FIA a decis ca pilotul cu cele mai multe victorii intr-un sezon competitional de Formula 1 sa devina campion mondial.

Reunit in sedinta extraordinara la Paris, Consiliul Mondial al FIA a luat astazi o decizie surprinzatoare, aproband proiectul propus de Bernie Ecclestone in ceea ce priveste sistemul de punctare din Formula 1.

FIA a decis astfel ca pilotul cu cele mai multe victorii intr-un sezon competitional sa devina campion mondial, indiferent de celelalte rezultate inregistrate pe parcursul sezonului.

Acest lucru va permite unui pilot care obtine, de exemplu, doar doua victorii si abandoneaza in toate celelalte curse sa devina campion mondial in fata unui pilot care termina toate cursele pe locul 2.

In cazul in care doi dau mai multi piloti termina sezonul cu acelasi numar de victorii, titlul mondial va fi acordat pilotului cu cele mai multe puncte. Sistemul de punctare va fi similar cu cel din ultimii ani, dupa formula 10-8-6-5-4-3-2-1, insa acesta va fi utilizat practic doar ca masura de precautie.

Noul sistem va afecta doar primul loc in clasamentul general al pilotilor, restul topului urmand sa se realizeze ca si pana in oprezent, pe baza sistemului de punctare existent.

Campionatul constructorilor nu va fi afectat in niciun fel de aceasta decizie.

Prin aceste decizii, FIA a respins practic propunerea FOTA care viza acordarea a 12 puncte pentru victorie, 10 puncte pentru locul 2 si 7 puncte pentru locul 3.

Via | FIA

Comentarii (25)

  • ...
    prea multe nu am inteles...atunci punctele mai au rost?
    0 0
  • (ADY)
    Bernie o sa faca praf Formula 1 in cativa ani
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Lewis
    Saracul Lewis. Se fie fericit ca a luat un titlu. Ajutat de baietii de la Toyota dar macar l-a luat. De anul asta nu-l vad bine.

    Oricum sper ca baietii de la Ferrari sa nu-si dezamageasca fanii. Este timpul sa mai castige cateva titluri pentru Armata Rosie :))
    0 0
  • @ raikky
    Se pare ca punctele mai au rost "doar ca masura de precautie" in cazul in care doi sau mai multi piloti termina sezonul cu acelasi numar de victorii... Naspa...
    0 0
  • nefericita masura
    Ganditi-va ca daca o masina este mai in forma la inceputul sezonului si castiga mai multe curse, va fi greu de ajuns pe urma. Nu vom mai avea ca anul trecut 4 piloti care sa lupte pt titlu pana aproape de final.

    Probabil ca ei au vrut sa ii determine pe piloti si pe echipe sa riste mai mult, dar s-ar putea sa ajungem foarte lejer sa stim campionul cu 2-3 curse inainte de final.

    Asta prevad eu. Sper sa totusi sa ma insel :)
    0 0
  • hmmm
    mi se pare mult prea radicala solutia asta,nu contest valoarea locului I,totusi,mai echitabil parea varianta FOTA,puteau foarte bine chiar sa puncteze cu 15-20 de puncte prima pozitie,ca sa fie clara diferenta,e clar,vom vedea mult mai multe incidente pe circuite,dand astfel hazardului o valoare mai mare decat ne-am dori-o,sper sa ma insel.
    0 0
  • problema este
    ca sezonul are mult prea putine curse........ar trebui minim 20 pt ca aceasta regula sa isi aiba rostul
    0 0
  • Neo...
    ...dupa replica ta se pare ca inca plangi, de anul trecut din toamna. Ce mi se pare mai uimitor e ca tu inca nu ai inteles ca pe Lewis nu l-a ajutat sa ia titlul decat aptitudinile lui si echipa McLaren! Ma dezamagesti, hai sa nu mai fim copii!
    Altfel - chiar nu mi se pare corecta decizia FIA, mult mai "fair" ar fi fost varianta FOTA...
    0 0
  • ???
    As fi preferat varianta propusa de FOTA... Am impresia ca acum va fi mult mai probabil ca lucrurile sa scape de sub control. E de ajuns ca o echipa sa aiba un avantaj vadit, ca sa obtina victorie dupa victorie si mai apoi, chiar daca ceilalti ii vor ajunge din urma, ei vor lupta intre ei, de exemplu 3-4 echipe de pe la mijlocul sezonului si vor fi foarte dificil de ajuns
    0 0
  • ....
    e cam aiurea... pe langa faptul ca se vor bate doar 2 piloti pt titlul mondial, locurile de la 3 in jos nu vor mai avea nici o miza.... daca un pilot are un start ratat, se poate duce linistit la boxe si va fi in aceeasi situatie in lupta pt titlu cu pilotul care se bate pana in ultimul tur si termina pe locul 2!!!!!!!!

    aberatie mai mare ca asta nu am vazut...
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Marianescu :)
    Bine sa ingripam securea razboiului. Chiar daca am postat sus, scuze dar ce spun astia din FIA mi se pare poate nu aberant ci o prostie. Chiar daca castiga un pilot care nu-mi este favorit... eu sunt de parere ca toti candideaza doar pentru a castiga. Parerea mea :) Cum castigi, evident, nu conteaza. Tot ce conteaza este sa castigi :) Si sper sa nu aud pareri despre morala si alte prostii ca nu suntem pe un forum unde se discuta Biblia.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @marianescu
    Apropo... tu mergi in Turcia sau Ungaria anul asta? Daca da sunt interesant sa ma alatur si eu grupului daca este posibil asa ceva. Vin cu masina si cativa prieteni (1-2) depinde de caz :)

    Da-mi un buzz pe AndreiDragan1st@Yahoo.com. Multam.

    Scuze pentru offtopic :)
    0 0
  • decizie punctare
    Ce-a mai mare aberatie .......................ucide spectacolul garantat ,la fel si suspansul de care am avut parte in ultimii 2 ani ( sa decis campionul in ultima cursa)
    0 0
  • jalnic!!!
    ce idioti aia de la FIA! in frunte cu dobitocul ala de ecclestone!
    0 0
  • salut
    asta nu mai e sport,e dictatura!mosneagu naibii,du-te ma la azil!te cauta moartea si tu esti in vacanta!
    0 0
  • george
    clasament
    Daca spectacolul pe pista are de castigat, atunci orice masura luata este OK...ramane de vazut...
    0 0
  • ctlnmihai
    @Neo
    Cel putin Lewis n-a primit victorii gratuite din partea comisarilor de cursa :D
    0 0
  • eu nu inteleg
    deci pe locul 2 o sa fie pilotul cu cele mai multe puncte?
    0 0
  • Neo,
    eu nu ma razboiesc niciodata cu nimeni, ma rezum in cel mai rau caz la replici ceva mai acide, dar argumentate. Deci eu nici nu am secure. :op Altfel... de mine e infinit mai aproape Ungaria! :oD Adica... din TM pana in Budapesta abia apuci s-asculti un cd in masina, so... poate o "comitem" vara asta! Sper, ca de vreo 4 ani tot zic ca o sa ajung si mereu a intervenit ceva. Oricum ar fi fain sa fim o gasca mai mare, e langa Hungaroring un camping super, dar inca nu stiu cum or fi preturile in weekendul de cursa... Keep in touch!
    0 0
  • puncte
    retorica-un pilot care castiga,de ex, 3 sau chiar 4 curse,abandonandu-le pe celelalte din erori de pilotaj,poate deveni,ipotetic,campion mondial.Sa fie oare mai bun decat unul care iese constant pe 2,3,cu mai multe puncte,dar cu o masina mai putin performanta?
    0 0
  • masura asta va incuraja cu atat mai mult la ordine de echipa... this sucks!
    0 0
  • strategie
    Daca va aduceti aminte in China 2008 Lewis Hamilton a fost fulgerica. Dupa asta in Brazilia abia se misca. De ce? pai in China a avut motorul fortat dupa care stiind ca datorita inferioritatii celorlalte echipe un loc 4-5 este accesibil a mers usurel sa nu abandoneze.
    Ia puneti aceasta tactica in aplicatie dupa regula victoriilor.
    Aveti la dispozitie 8 motoare noi, deci in 8 curse trageti de motor, si cu un sasiu bunicel veti castiga. cu speranta ca altii nu vor face 8 victorii titlul este asigurat.
    Daca o echipa ca Brown sau Ferrari are doi piloti buni si o masina bunicica, nu mai conteaza daca au fiabilitate de doua curse pentru motor. Fac o cursa bomba cu un pilot, in cursa urmatoare fac cu celalt.
    Ce se va schimba, vom avea o cursa cu unii in primplan iar in urmatoarea altii vor fi la munca.
    O echipa care va merge sa faca bine in toate cursele va pierde la piloti si va face puncte multe, puncte cu care va avea un loc bun la constructori.
    Este important acest clasament pentru ca dupa acesta da Bernie banii din drepturile comerciale.
    Va fi altfel, dar va fi mai bine?
    0 0
  • ciprian
    e mai bine
    o sa fie mai spectaculos si o sa impiedice strategiile idioate.de-abia ast sa-nceapa!
    0 0
  • Punctaj
    Sincer mi se pare o prostie. Prin acest sistem lupta pentru titlu se va da intre 2 piloti, ceea ce nu este OK.

    Cred ca mai indicat sistem ar fi fost acela ce s-a aplicat pana in 1990 - cele mai bune 11 rezultate sau in fc de nr GP
    0 0
  • puncte
    punctele vor decide titlul la echipe
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru