OFICIAL: Ferrari restructurează din nou departamentul tehnic
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Rezultatele modeste înregistrate de Ferrari în debutul acestui sezon au determinat reprezentaţii echipei să opereze o nouă modificare semnificativă în structura de conducere a departamentului tehnic.
Principala noutate este concedierea directorului tehnic Aldo Costa (foto), care potrivit oficialilor Scuderiei va rămâne în cadrul companiei într-o altă poziţie. Ferrari nu a detaliat natura noului job al italianului, însă cel mai probabil acesta nu va mai fi implicat la echipa de Formula 1. În plus, numele înlocuitorului lui Costa, care a ocupat această funcţie în ultimii patru ani, nu a fost încă dezvăluit de Ferrari.
Între timp, Pat Fry va renunţa la funcţia de şef al departamentului de curse şi se va ocupa de dezvoltarea şasiului monopostului 150 Italia, în timp ce producţia va fi gestionata de Corrado Lanzone. La fel ca şi până acum, departamentul de motoare şi electronică va fi condus de Luca Marmorini.
Aceasta este cea de-a doua restructurare a departamentului tehnic de la Ferrari în mai puţin de cinci luni, după ce în luna ianuarie Chris Dyer a pierdut postul de şef al departamentului de curse.
De fiecare dată, Stefano Domenicali a rămas în funcţia de şef al echipei, în ciuda faptului că numeroşi fani consideră că italianul este principalul vinovat pentru regresele înregistrate de Ferrari în ultima perioadă.Via | Ferrari
Pe considerentele de mai sus, parafraza ta ce se vrea a fi inteligenta e de fapt de-a dreptul retarda.
Costa e cel ce avea dreptul de VETO acolo si el era varful de lance in filosofia din spatele masinii. Fanii cu "jizz in their pants" cand pleca un inginer pe ici si pe colo habar n-au ce vorbesc. Fanii de pe site-ul asta? 90% din posts is de-o prostie crasa in marea majoritate a timpului. Aici fanii de F1 sunt o raritate, smecherasii cu internet sunt ceva comun. Contrar a ceea ce se vrea a fi de fapt site-ul.
Da' sa raman la subiect: Schimbarea adevarata e acum. Ferrari se ocupa deja de masina de anul viitor. Costa a avut 2 sanse (anul trecut si anul asta) sa vina cu ceva inovator, sa creeze ceva nu doar sa imbunatateasca ceva. Esec total dupa cum bine se vede in curse. Masina are puncte bune, dar mult prea putine.
Era momentul unei schimbari totale la varf. Costa & co out, new fresh blood in. Mai rau decat cu Costa n-o sa fie, si daca o sa fie, asta e. Ca esti pos 7-10 ca esti 10-15, pe nimeni nu intereseaza pentru ca "2nd place is the first loser". Go for the win or gtfo.
Ferrari stiu ca n-au nici o sansa sezonul asta. Anul trecut au fortat si-au pierdut timp in dezvoltare. Cu numarul limitat de teste posibile, schimbarea radicala a unui monopost trebuie inceputa din timp sau n-ai sanse sa-l finisezi prin CFD /tunel de vant. Plus ca ai luxul de a folosi masina de acum ca si test mule pentru componentele celei de anul viitor.
Oricum privesc problema, decizia Ferrari face sens considerand viitorul ce-l au in fatza, si nu pentru ca as fi fan Ferrari sau Alonso sau mai stiu eu cine. F1 ma lasa sincer rece de vreo cativa ani, e la propriu un circ in care castiga cel ce stie fura mai pe ascuns si ocoli regulamentul mai elegant.
Asa s-a intampla si in era Schumacher cand germanul a pregatit monopostul vreo 3 ani ca sa ii ajunga pe cei de la McLaren, si apoi sa-i intreaca.
Performanta presupune mult timp pierdut. Niciodata nu va veni peste noapte, fiindca ala e noroc si orice minune nu tine decat 3 zile(vineri, sambata si duminica), apoi tot la coada clasamentului ajungi.
Ferrari trebuie sa continue sa dezvolte monopostul. Trebuie sa isi organizeze bine echipa. Eu unul as incepe de pe acum sa dezvolt monopostul pentru 2012, dar cum eu nu sunt de la Ferrari, italienii se vor incapatana cu acest an dezastruos si in 2012, iarasi vor fi slabi. Poate in 2013 se vor schimba lucrurile... Eu zic ca Red Bull mai domina sezonul asta, iar la anul revine McLaren.
Ferrari are nevoie de un bun conducator.
Cu Alonso se duce Ferrari tot in jos.
Dar cum tu nu il suporti pe Alonso nu poti pricepe fineturile astea ;)
Eu nu vorbesc despre asta: cel mai bun pilot din F1 din punct de vedere statistic, nr. de titluri. Daca ar fi asa, atunci Schumacher este cel mai bun din F1 atat timp cat ramane si pana castiga altul cel putin 7 titluri. Parca te si vad cum vei contesta un Vettel cu trei titluri vs. Alonso cu doua ...
Nu a castigat Renault pana la Alonso .... Si ce-i cu asta?
Nici RBR nu a castigat nimic pana la Vettel. Nici Brown pana la Button. Nici Ferrari pana la Ascari. Argumentele tale nu prea sustin ce vrei tu.
Altii vad invers. Pe Alonso l-a facut Renault campion. Asa cum pe Button l-a facut Brown. Ambii au dat de Hamilton la McLaren si au pierdut ... Deci, nici Button nu este cel mai bun si nici Alonso. Poate nici Hamilton. E un poate. Cu Alonso este cert.
Deci: Alonso nu are cum sa fie cel mai bun pentru ca are cel putin un nas - Hamilton. Pana in 2007 se putea presupune. Acum este ceva cert. Ca unii nu pot accepta asta e alta poveste.
Argumente gen "Alonso este cel mai bun ca are valoare si are valoare pentru ca este cel mai bun" nu tin la mine. Dar cu fanii nu ai cum sa te intelegi.
Si cat timp a trecut din 2006?
Deocamdata Alonso nu a facut mare branza la Ferrari. Eu zic sa discutam doar cand avem ceva concret.
Fineturi? Sau impresii?
Alonso a castigat cu Renault pentru ca FIA a schimbat regulile jocului. Altfel, Schumi se oprea poate pe la 10 titluri.
On topic: a schimba directorul tehnic in timpul sezonului... e o dovada de disperare. Pe Stefano Domenicali nu il concediaza cineva?
Echipa aia de aur, nu va mai fi la Ferrari in urmatorii 20 de ani. Avea echilibru, multe idei, erau ingeniosi si nu in ultimul rand altii erau banii din joc!
tind sa cred poate kubica daca s-ar maturiza tehnic, sa stie sa explice inginerilor cum facea schumi ar fi ceva la ferrari.
nici hamilton nu ar strica la ferrari
sunt fan al calutului cabrat, dar nu cred ca alonso ferrari e o combinatie reusita, si nici domenicali nu are ce cauta acolo.
poate ca are montezemolo o mandrie peste care nu-si calca sa recheme cativa fosti rory byrne sau altii , sau poate sunt pensionati vechii ingineri
De ce nu vorbeste nimeni despre Rosberg?:)) Toti vorbesc despre Schumacher, Alonso... iar daca acestia vor avea un monopost pe masura monopostului Red Bull mi-e mila de Vettel si Webber.
Pentru ca e cel ce a oprit dominatia lui Schumacher.
Din pacate, nu e un self made champion ca Sena sau Schumacher. E un produs al jocului de culise. E rezultatul threesome-ului dintre Michelin -Renault - FIA. Schumacher n-a avut 10 mondiale pentru ca n-a trecut pe Michelin in momentul in care McLaren si Renault au facut-o. Si n-a trecut pentru ca astea au fost jocurile de culise. Bridgestone erau niste gunoaie, Michelin era "must" pentru a fi competitiv. MIchelin s-au si retras din F1 in final, scopul lor a fost f clar si limitat. Dupa iesirea lor FIA a impus anumite rezistente pneurilor, pana cand Michelin si-a facut treaba totul a fost "Free for all".
E chair atat de greu de adunat 1+1?
Kimi , Hamilton, Button, Vettel ... campioni de conjunctura. Un loz castigator intr-un sezon cand echipa ti-a facut o masina fenomenala. Vettel are o masina absolut fenomenala si era sa piarda titlul anul trecut? Ridicol. FIA n-a schimbat nimic in regulament pentru anul asta, nimic relevant oricum. Lucrurile raman asa, pentru ca trebuie sa povestim de o noua stea. Sunt curios ce mai inventeaza FIA anul viitor. Daca voi credeti ca ceva in F1 se mai intampla random, atunci probabil credeti si ca WWF fights sunt pe bune.