OFICIAL: Ferrari restructurează din nou departamentul tehnic

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 24.05.2011
Ferrari a anunţat joi demiterea lui Aldo Costa din funcţia de director tehnic şi promovarea lui Pat Fry ca director al departamentului de dezvoltare pentru şasiuri.

Rezultatele modeste înregistrate de Ferrari în debutul acestui sezon au determinat reprezentaţii echipei să opereze o nouă modificare semnificativă în structura de conducere a departamentului tehnic.

Principala noutate este concedierea directorului tehnic Aldo Costa (foto), care potrivit oficialilor Scuderiei va rămâne în cadrul companiei într-o altă poziţie. Ferrari nu a detaliat natura noului job al italianului, însă cel mai probabil acesta nu va mai fi implicat la echipa de Formula 1. În plus, numele înlocuitorului lui Costa, care a ocupat această funcţie în ultimii patru ani, nu a fost încă dezvăluit de Ferrari.

Între timp, Pat Fry va renunţa la funcţia de şef al departamentului de curse şi se va ocupa de dezvoltarea şasiului monopostului 150 Italia, în timp ce producţia va fi gestionata de Corrado Lanzone. La fel ca şi până acum, departamentul de motoare şi electronică va fi condus de Luca Marmorini.

Aceasta este cea de-a doua restructurare a departamentului tehnic de la Ferrari în mai puţin de cinci luni, după ce în luna ianuarie Chris Dyer a pierdut postul de şef al departamentului de curse.

De fiecare dată, Stefano Domenicali a rămas în funcţia de şef al echipei, în ciuda faptului că numeroşi fani consideră că italianul este principalul vinovat pentru regresele înregistrate de Ferrari în ultima perioadă.

Via | Ferrari

Comentarii (29)

  • ctlnmihai
    Ferrari restructurează din nou departamentul tehnic
    Schimbările multe și dese ,cheia marilor ,,insuccese,,
    11 7
  • ctlnmihai
    cand lucrurile nu merg, trebuie sa schimbi ceva. Au incercat pachetul nou, n-a mers cum trebuia. Evident, plan A and plan B scos de Costa & team e ridicol. Cand n-ai performanta ( si nu vorbesc de timpi pe circuit aici, ci in general) esti concediat. Nimic nou in lumea capitalista. Ori esti competent ori lasi locul altuia.
    Pe considerentele de mai sus, parafraza ta ce se vrea a fi inteligenta e de fapt de-a dreptul retarda.
    10 6
  • ctlnmihai
    Ursu
    trecând peste faptul că ai încercat să mă jignești , eu cred că aceste schimbări dese arată un haos și o neputință și mai mare ::Dacă nu mă înșel exact acum 1 an fanii Ferrari jubilau când Fry schimba team-ul..Mai în toamnș când a venit și inginerul de la Red Bull erau în extaz....oricum cred că interzicerea testelor împiedică pe Ferrari și pe Mclaren să-i învingă pe cei de la Red Bull..Deoarece cred eu că Red Bull încă nu-și permit să arunce foarte mulți bani în F 1..părerea mea..și ar mai fi un alt motiv pentru insuccesele celor 2 granzi ai F 1, și schimbarea regulamentului de la an la an
    10 3
  • ctlnmihai
    Ursu
    Și încă ceva.. în F 1 e ca în fotbal..Dacă schimbi des antrenorii și jucătorii este greu să obții rapid performanțe...sau dacă n-ai ales oamenii potriviți..
    5 3
  • Ferrari restructurează din nou departamentul tehnic
    aici e problema. Tot schimba in acelasi loc. Si daca ar schimba pe rand toate componentele tot ar ajunge la piesa ce lasa de dorit - Alonso.
    5 6
  • Ghici cine?
    @NGK
    Suferi rau...
    9 5
  • ok
    Inca o data: parafraza initiala nu-si avea locul. Schimbarile multe si dese n-au fost la varf. A mai venit un inginer, a mai plecat altul...chestii de detaliu.
    Costa e cel ce avea dreptul de VETO acolo si el era varful de lance in filosofia din spatele masinii. Fanii cu "jizz in their pants" cand pleca un inginer pe ici si pe colo habar n-au ce vorbesc. Fanii de pe site-ul asta? 90% din posts is de-o prostie crasa in marea majoritate a timpului. Aici fanii de F1 sunt o raritate, smecherasii cu internet sunt ceva comun. Contrar a ceea ce se vrea a fi de fapt site-ul.
    Da' sa raman la subiect: Schimbarea adevarata e acum. Ferrari se ocupa deja de masina de anul viitor. Costa a avut 2 sanse (anul trecut si anul asta) sa vina cu ceva inovator, sa creeze ceva nu doar sa imbunatateasca ceva. Esec total dupa cum bine se vede in curse. Masina are puncte bune, dar mult prea putine.
    Era momentul unei schimbari totale la varf. Costa & co out, new fresh blood in. Mai rau decat cu Costa n-o sa fie, si daca o sa fie, asta e. Ca esti pos 7-10 ca esti 10-15, pe nimeni nu intereseaza pentru ca "2nd place is the first loser". Go for the win or gtfo.
    7 4
  • ctlnmihai
    merci c-ai trecut peste un prim post virulent. You were the bigger man there!
    6 1
  • @Ursu
    De acord cu comentariile tale. Momentan singurele masini cu sanse la titlu sunt McLaren si RBR. Ferrari nu au reusit-o nici anul asta, chiar daca mai recupereaza ca si anul trecut, nu cred ca mai au sanse la vreun titlu chiar daca au un pilot bun.
    10 0
  • ctlnmihai
    Ursu
    Din nou se gândesc la monopostul de anul de anul viitor?? treptat ,treptat Ferrari aduce cu echipa Dinamo București de acum 5-6 ani... După fiecare 5-6 etape din campionat ,Dinamo începea reconstrucției pentru Champions League.. Și de fiecare dată termina pe locurile 4,5 sau 6..Da bineînțeles Dinamo nu este Ferrari..(precizez asta ca să nu consideri și comparația asta ca retardă..)
    6 7
  • ctlnmihai
    Ursu
    *reconstrucția
    1 5
  • @ctlnmihai
    Hai lasa-ne ! F1 nu are nimic de a face cu fotbal ;) nu ai de ce sa vii cu argumentele tale de pe sport.ro
    8 4
  • @ctlnmihai
    Uita-te si tu la meciul gen Craiova - Gaz Metan...mai are sens sa vorbim despre prostii ?
    7 4
  • ctlnmihai
    Comparatia dintre Dinamo si Ferrari e un pic fortata. La fel cum e si comparatia dintre Dacia si Ferrari. Toti produc masini, dar diferenta dinter ele e mare. La fel de mare e si diferenta intre restructurarea de la Ferrari si labaraia ce se intampla la Dinamo.
    Ferrari stiu ca n-au nici o sansa sezonul asta. Anul trecut au fortat si-au pierdut timp in dezvoltare. Cu numarul limitat de teste posibile, schimbarea radicala a unui monopost trebuie inceputa din timp sau n-ai sanse sa-l finisezi prin CFD /tunel de vant. Plus ca ai luxul de a folosi masina de acum ca si test mule pentru componentele celei de anul viitor.
    Oricum privesc problema, decizia Ferrari face sens considerand viitorul ce-l au in fatza, si nu pentru ca as fi fan Ferrari sau Alonso sau mai stiu eu cine. F1 ma lasa sincer rece de vreo cativa ani, e la propriu un circ in care castiga cel ce stie fura mai pe ascuns si ocoli regulamentul mai elegant.
    7 4
  • Daca stam bine sa ne gandim, Red Bull vreo 3 ani a pregatit monopostul ala pentru 2010 si l-au mai imbunatatit in 2011. Ce era Red Bull prin 2007 ca sa nu ne ducem si mai departe in 2005? Era un fel de Hispania, aveau chiar motor Cosworth :)) Daca m-am uitat eu bine pe statistici, prima victorie au obtinut-o in 2009, pana atunci abia reuseau cate un loc 3 in fiecare sezon... Deci dezastru! Ii splubera Schumi, Massa, Kimi, Alonso s.a.
    Asa s-a intampla si in era Schumacher cand germanul a pregatit monopostul vreo 3 ani ca sa ii ajunga pe cei de la McLaren, si apoi sa-i intreaca.
    Performanta presupune mult timp pierdut. Niciodata nu va veni peste noapte, fiindca ala e noroc si orice minune nu tine decat 3 zile(vineri, sambata si duminica), apoi tot la coada clasamentului ajungi.
    Ferrari trebuie sa continue sa dezvolte monopostul. Trebuie sa isi organizeze bine echipa. Eu unul as incepe de pe acum sa dezvolt monopostul pentru 2012, dar cum eu nu sunt de la Ferrari, italienii se vor incapatana cu acest an dezastruos si in 2012, iarasi vor fi slabi. Poate in 2013 se vor schimba lucrurile... Eu zic ca Red Bull mai domina sezonul asta, iar la anul revine McLaren.
    Ferrari are nevoie de un bun conducator.
    12 1
  • nu prea se compara venirea lui Schumacher la Ferrari cu venirea lui Alonso la Ferrari. Schumacher venea campion mondial si incontestabil cel mai bun la o echipa ce nu mai castigase nimic de multa vreme. Venea tocmai ca sa scoata Ferrari din balarii si sa intre astfel in istorie. Era nevoie intr-adevar de timp. Si progresa cu fiecare an.
    Cu Alonso se duce Ferrari tot in jos.
    7 4
  • ctlnmihai
    Ursu
    am precizat că Dinamo nu e Ferrari
    2 3
  • @ctlnmihai
    desi nu ma mai pasioneaza fotbalul de pe vremea cind Hagi ii pasa lui Buduru la Faru' comparatia ta o gasesc inspirata
    2 2
  • @NGK
    Dupa Schumacher, din pilotii prezenti in F1... Alonso este INCONTESTABIL CEL MAI BUN! Spune tu ca nu e asa pe cand el are 2 titluri mondiale cu o echipa CARE NU CASTIGASE DE MULT TIMP, mai exact, NU CASTIGASE NICIODATA! Ferrari era o legenda, pe Renault Alonso a facut-o legenda si i-a adus glorie.
    Dar cum tu nu il suporti pe Alonso nu poti pricepe fineturile astea ;)
    8 6
  • daca a picat capul lui Aldo Costa nu inseamna ca s-a facut restructurare chiar daca schimbarea e oportuna
    6 0
  • e nevoie de o infuzie de nemti
    5 0
  • mobius
    F1 incotro ?
    Atat Schumacher, cat si Alonso au ajuns la Ferrari dupa doua titluri mondiale castigate la alte echipe. Schumacher nu a castigat cu Ferrari din primul an cu toate ca a beneficiat in acel moment la Ferrari de o echipa de exceptie. Alonso in schimb cu Domenicali la conducerea echipei Ferrari (dupa parerea mea, cauza a cel putin 80% din problemele echipei), Alonso a fost la un pas de a castiga anul trecut, adica din primul an la Ferrari, CM de F1, pierzandu-l tot din cauza unei strategi defectuoase a echipei. Nu vreau sa spun prin asta ca Alonso este mai bun decat Schumacher, ci doar faptul ca Ferrari nu are o echipa tehnica competitiva in momentul de fata si nu-mi explic deloc cum se poate asa ceva la o echipa cu un asemenea potential material si emblematic. La momentul cand s-a anuntat transferul acelui inginer de la Red Bull la Ferrari, eu l-am comparat cu un "cal troian" si foarte multi m-au luat in ras. Se pare ca am avut dreptate deoarece Ferrari nu a castigat nimic la strategie ci din contra. Ideea ca monopostul de anul viitor trebuie dezvoltat in anul competitional in curs in detrimentul celui care concureaza, este dupa parerea mea gresita. Red Bull a castigat cu un monopost imbunatatit in timpul sezonului competitional, pe cel pentru anul urmator realizandu-l in paralel si nu cred ca Ferrari nu ar fi putut face la fel. Iarasi nu cred ca Ferrari nu cunoaste regulamentul si a iesit cu o aripa spate evident in afara sa, numai buna pentru a fi interzisa in schimb Red Bull au gasit piatra filozofala fiind cu secunde bune pe tur in fata concurentei, in conditiile unui regulament deosebit, as spune aberant de restrictiv. Mai de graba sunt inclinat sa cred si multi ma vor acuza din nou ca sunt obsedat de teoria conspiratiei, ca de cativa ani incoace, FIA se implica serios in stabilirea echipei castigatoare si a campionului mondial. Pacat, din ce in ce mai mult F1 devine la propriu un mare circ.
    5 6
  • Ce spui tu nu este decat o poveste frumoasa pentru tine si atat.
    Eu nu vorbesc despre asta: cel mai bun pilot din F1 din punct de vedere statistic, nr. de titluri. Daca ar fi asa, atunci Schumacher este cel mai bun din F1 atat timp cat ramane si pana castiga altul cel putin 7 titluri. Parca te si vad cum vei contesta un Vettel cu trei titluri vs. Alonso cu doua ...

    Nu a castigat Renault pana la Alonso .... Si ce-i cu asta?
    Nici RBR nu a castigat nimic pana la Vettel. Nici Brown pana la Button. Nici Ferrari pana la Ascari. Argumentele tale nu prea sustin ce vrei tu.

    Altii vad invers. Pe Alonso l-a facut Renault campion. Asa cum pe Button l-a facut Brown. Ambii au dat de Hamilton la McLaren si au pierdut ... Deci, nici Button nu este cel mai bun si nici Alonso. Poate nici Hamilton. E un poate. Cu Alonso este cert.
    Deci: Alonso nu are cum sa fie cel mai bun pentru ca are cel putin un nas - Hamilton. Pana in 2007 se putea presupune. Acum este ceva cert. Ca unii nu pot accepta asta e alta poveste.
    Argumente gen "Alonso este cel mai bun ca are valoare si are valoare pentru ca este cel mai bun" nu tin la mine. Dar cu fanii nu ai cum sa te intelegi.
    Si cat timp a trecut din 2006?
    Deocamdata Alonso nu a facut mare branza la Ferrari. Eu zic sa discutam doar cand avem ceva concret.
    Fineturi? Sau impresii?
    5 6
  • Regulamentul este acelasi pentru toata lumea!
    Alonso a castigat cu Renault pentru ca FIA a schimbat regulile jocului. Altfel, Schumi se oprea poate pe la 10 titluri.
    On topic: a schimba directorul tehnic in timpul sezonului... e o dovada de disperare. Pe Stefano Domenicali nu il concediaza cineva?
    Echipa aia de aur, nu va mai fi la Ferrari in urmatorii 20 de ani. Avea echilibru, multe idei, erau ingeniosi si nu in ultimul rand altii erau banii din joc!
    7 0
  • alonso?
    alonso nu are talentul lui schumi

    tind sa cred poate kubica daca s-ar maturiza tehnic, sa stie sa explice inginerilor cum facea schumi ar fi ceva la ferrari.

    nici hamilton nu ar strica la ferrari

    sunt fan al calutului cabrat, dar nu cred ca alonso ferrari e o combinatie reusita, si nici domenicali nu are ce cauta acolo.

    poate ca are montezemolo o mandrie peste care nu-si calca sa recheme cativa fosti rory byrne sau altii , sau poate sunt pensionati vechii ingineri
    4 1
  • ALONSOOOOOOOOOOOOOOOO
    Alonso, Alonso, Alonso......toata lumea vorbeste numai de Alonso. Comentarii negative sau pozitive...de ce oare?..Pt. ca toti fanii echipelor adverse se tem de el - desi putini sunt cei ce recunosc asta... Stiu ei de ce..
    4 3
  • @paul
    Si eu sunt fan mclaren. Poate daca n-ai folosi binecunoscutele aliniate...stimate ngk
    2 1
  • @dmd
    Scurt: Pentru ca e cel mai bun.
    De ce nu vorbeste nimeni despre Rosberg?:)) Toti vorbesc despre Schumacher, Alonso... iar daca acestia vor avea un monopost pe masura monopostului Red Bull mi-e mila de Vettel si Webber.
    1 2
  • Alonso, Alonso, Alonso
    de ce se vorbeste atat de el?
    Pentru ca e cel ce a oprit dominatia lui Schumacher.
    Din pacate, nu e un self made champion ca Sena sau Schumacher. E un produs al jocului de culise. E rezultatul threesome-ului dintre Michelin -Renault - FIA. Schumacher n-a avut 10 mondiale pentru ca n-a trecut pe Michelin in momentul in care McLaren si Renault au facut-o. Si n-a trecut pentru ca astea au fost jocurile de culise. Bridgestone erau niste gunoaie, Michelin era "must" pentru a fi competitiv. MIchelin s-au si retras din F1 in final, scopul lor a fost f clar si limitat. Dupa iesirea lor FIA a impus anumite rezistente pneurilor, pana cand Michelin si-a facut treaba totul a fost "Free for all".
    E chair atat de greu de adunat 1+1?
    Kimi , Hamilton, Button, Vettel ... campioni de conjunctura. Un loz castigator intr-un sezon cand echipa ti-a facut o masina fenomenala. Vettel are o masina absolut fenomenala si era sa piarda titlul anul trecut? Ridicol. FIA n-a schimbat nimic in regulament pentru anul asta, nimic relevant oricum. Lucrurile raman asa, pentru ca trebuie sa povestim de o noua stea. Sunt curios ce mai inventeaza FIA anul viitor. Daca voi credeti ca ceva in F1 se mai intampla random, atunci probabil credeti si ca WWF fights sunt pe bune.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru