OFICIAL: Bugetul maxim anual, fixat la 40 milioane de lire in 2010
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a anuntat la jumatatea lunii martie ca intentioneaza sa introduca un buget maxim anual pentru sezonul 2010, cu scopul de a reduce cheltuielile echipelor si a de determina aparitia unor noi echipe in competitie.
Reunit miercuri in sedinta extraordinara, Consiliul Mondial al FIA a definitivat regulile dupa care se va aplica principiul bugetului maxim, iar limita a fost ridicata de la 30 la 40 de milioane de lire sterline.
Totusi, bugetul maxim nu include anumite cheltuieli, cele mai importante exceptii fiind trecute in randul motoarelor si al salariilor incasate de piloti. De asemenea, cheltuielile de marketing, penalizarile si amenzile primite de FIA nu vor face nici ele parte din bugetul maxim, acelasi lucru fiind valabil si in cazul celorlalalte lucruri despre care echipele pot demonstra ca nu au nicio influenta in privinta performantelor de pe circuit.
O regula foarte importanta este ca nicio echipa nu va fi obligata sa respecte acest buget maxim, insa cele care o vor face vor beneficia de avantaje tehnologice comparativ cu rivalii.
In acest sens, FIA a confirmat ca echipele care vor cheltui maxim 40 de milioane de lire sterline pe an vor avea dreptul de a utiliza aripi fata ajustabile, in timp ce turatia motoarelor nu va fi mai fi limitata la 18.000 rpm.
Mai mult decat atat, echipele care vor reusi sa tina in frau cheltuielile vor avea permisiunea de a efectua teste nelimitate in afara sezonului competitional, iar munca in cadrul tunelului de vant nu va fi restrictionata.Respectarea bugetului maxim va fi monitorizata de un Comisie a Costurilor, condusa de un presedinte si doi comisionari alesi pentru o perioada de trei ani. Unul dintre comisionari trebuie sa fie expert in finante, iar celalalt o persoana cu multa experienta in industria sporturilor cu motor.
UPDATE: Echipele care respecta limita de 40 de milioane de lire sterline pe an vor beneficia de o putere suplimentara pentru sistemul KERS. Astfel, sistemele KERS utilizate de aceste echipe vor genera o putere suplimentara de 160 CP timp de 6.6 secunde pe tur, in timp ce restul echipelor se vor multumi, la fel ca in 2009, cu numai 80 CP.
Via | FIA
Faza cu realimentarea nu imi place deloc. Oricum, traim si vedem.
Poate totusi acest lucru va aduce echipe noi in F1
Deci munca in cadrul tunelui de vant... sa vezi costa bani. Cica nu stiu milioane costa numai curentul pentru a merge aceea elice, ca sa nu mai spun de teste. Nici macar Ferrari care are un circuit privat, nu-si permite sa faca teste tot timpul acolo. Deci nu mai dam bani pe teste, dar avem un buget fix si sa vezi... facem teste... Si testele alea cu ce le platim? Curentul cu ce il platim????? Nu tot cu bani din exact acelasi buget???????????????????????????????????
Sa vezi ce de reclame o sa se faca pe circuit dar in acelasi timp o sa se colecteze o gramada de date.
e.g. Vodafone sponsor la McLaren. McLaren trimite la FIA ca au primit obligatia sa faca un spot publicitar pentru Vodafone. Asta e marketing. Se duc pe circuit si trag vreo 40 de ture (ca sa aibe de unde lua material pentru reclama). Dar in astea 40 de ture o sa obtina o gramada de date. Si toti o sa faca la fel. Si uite asa nu se depaseste bugetul :)
Personal raman la ideea, ca acest sport trebuie sa fie in esenta un sport bazat pe o tehnologie de avangarda si care sa aiba creme de la creme referindu-ma la piloti. Nu doresc sa vad monoposturi care arata ca niste masini de arat, doresc sa vad perfectiunea masinii si niste forme cat mai aproape de perfectiunea picaturii de ploaie, referindu-ma din pct de vedere aerodinamic.
Evident fiecare isi doreste altceva, dar asta inseamna pentru mine Formula 1.
Nu este o cursa pentru orice muritor de rand, nu este un sport pentru multi este un sport si o bucurie pentru un numar destul de strans dar destul de larg incat sa nu fie comparat cu sporturi mai usoare si mai "brainless" ca fotbalul si altele.
Pentru 2010 s-a sters din regulamentul tehnic paragraful care impune ca masinile sa aiba doua roti motrice.
De aici se poate concluziona ca va fi voie la 4X4.
Ca o prima consecinta eu cred ca va fi montarea de KERS si pe rotile din fata roti care vor putea fi antrenate de KERS.
Un alt punct interesant este cel ce spune ca printre favorurile facute economilor este si posibilitatea de a regla unghiul elementului superior al aripii spate. Aceasta poate avea avantaj pe circuitele care au linii drepte lungi dar si zone cu viraje lente.