OFICIAL: Audi va intra în Formula 1 alături de Sauber, din 2026

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 26.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile va intra în Formula 1 alături de Sauber. Sistemul de propulsie va fi dezvoltat de Audi la nou înființatul centru Audi Formula Racing GmbH din Neuburg an der Donau (Germania).

După încercarea nereușită de a intra în Formula 1 alături de Red Bull Racing, germanii de la Audi anunță că și-au găsit un nou partener pentru a concura în Marele Circ din 2026.

Este vorba despre Sauber. Constructorul din Ingoltadt a semnat deja un parteneriat strategic cu grupul elvețian (care are până în 2023 un parteneriat cu Alfa Romeo) și dezvăluie că Sauber va deveni echipa sa oficială de uzină.

Audi se va ocupa de dezvoltarea sistemului de propulsie, la nou înființatul centru Audi Formula Racing din Neuburg an der Donau (Germania), iar Sauber va construi monopostul în Hinwil, Elveția.

Primele teste cu noul monopost Audi F1 vor avea loc în 2025.

via Audi

Comentarii (17)

  • Le doresc succes! Și să nu aibă ghinionul echipei Toyota altă firmă mare care n-a avut noroc la piloți. N-a știut să-i aleagă. Criterii greșite. Bani mulți, tehnologie dar între scaun și volan, ceva gen Sainz.
    23 54
  • Porsche dorea sa colaboreze cu Red Bull.
    Legat de Audi, erau zvonuri ca vor sa intre in Formula 1 prin intermediul McLaren
    22 6
  • Bobiță
    @^ Eşti penibil omule, stiu că eşti mare fan Leclerc dar nu poți să spui că Sainz este un pilot slab.
    Mai ai puțin şi spui că Leclerc e mai bun ca Verstappen.
    Despre Audi numai de bine.
    51 24
  • Cine a spus că-i pilot slab? Montoya, Truli, Ralf Schumacher, Kubica, Rosberg, Buton, Barichelo au fost piloți slabi? Eu zic că nu. Toți au venit cu ovații în F1 cu speranțe și optimism. Viteziști, perseverenți, chiar agresivi toți promiteau. Dar din cauza lor au plecat din F1 Toyota, Honda și BMW. Firme cu potențial de campion. Erau buni de raliu, Indicar, NASCAR dar în F1 mai există și frâne, dezvoltare de monopost pe parcursul campionatului, strategie. Sainz a venit în F1 înaintea lui Leclerc. Leclerc a declarat că Ferrari cunoaște cauzele ratărilor din curse deși în calificări sunt mai buni. Eu zic că-i naiv. Una e să cunoști problema și alta e s-o rezolvi. Înainte de „epoca Schumacher” la Ferrari au fost 20 de ani de secetă din aceleași cauze pe care Ferrari le cunoștea dar nu le rezolva. Scuze pentru întoarcerea în istorie, dar m-am născut mai demult și-am observat că greșelile se repetă.
    17 50
  • Au fost și campioni unii dar din cauza lor au plecat dinF1 echipele. Ai urmărit cursele în acei ani? Și mai ales ai înțeles ceva din ele? Nu văd conexiunea cu Bălăceanca, subiectul este „AUDI va intra în F1”. Să vină și sper să aibă succes. Drogurile sunt pentru oameni„săraci cu duhul”,lipsă de personalitate,caracter infect. Citește ce-ai postat tu și judecă. Eu judecam alegerea făcută de echipe care au eșuat în mare parte datorită piloților. I-am văzut, am citit despre ei articole favorabile la venirea în F1 și plecarea lor din F1. Am opinia mea care poate fi greșită, tu ai opinia ta dar nu o arăți. Tu ataci. De ce?
    15 48
  • o echipa este formata din sute de persoane, pilotul este o piulita din mecanism.... pilotul nu face monopostul, vina se indreapta mai tare spre ingineri si mecanici
    pilotii enumerati de tine sunt toti in top 100, unii top 30 din istoria unui sport cu aproape 1000 de pilotii ... Rosberg la batut 3 ani la rand pe Schumacher .... tu chiar nu realizezi ce prostie ai scris
    Da... subiectul a fost „AUDI va intra în F1” si l-ai transformat in sorcova crede ca Trulli si Ralf Schumacher au distrus Toyota si nemernicul Sainz distruge Ferrari.....o fi facut Sainz monopostul, strategiile si schimbul de roti si nu stiu eu.....sutele de prosti de la Ferrari ce munca fac pe acolo?....inainte de Sainz a fost Vettel si nu a facut nimic, iar la Red Bull a luat 4.
    m-am saturat sa vad ratati care au scapat la internet si-l folosesc sa critice sportivi sau artisti de succes....voi toti sunteti dusi cu pluta si trebuie sa stati la Balaceanca....te-ai atacat singur prin prostia ta sorcovo
    46 16
  • Bobiță
    ^ Tu de fapt te temi să nu iasă Ferrari din formula 1 din cauza lui Sainz, e una din concluziile pe care o trag citind aberațiile scrise de tine.
    A doua e că te uiti degeaba de multă vreme la formula 1.
    De unde ai scos şi scris toate tâmpeniile alea numai tu ştii, dar te rog mai abținete că te faci de cacao.
    47 15
  • Inexplicabilu
    @ ^,
    Faptul ca te-ai nascut mai demult nu prea te ajuta la argumente.:))
    Epoca in care pilotii faceau singuri minunile s-a dus de prin anii 60-70. In ultimii 25-30 de ani, daca nu ai monopost si echipa, poti sa te numesti Alonso, Vettel, Hamilton, Verstappen- ca nu castigi nici juma de titlu'.
    Revenind la Toyota, greseala lor ca au venit in F1 fara pic de experienta, bazandu-se pe echipa lor din raliu si anduranta, in loc sa preia o echipa de F1, eventual dupa 4-5 ani de furnizat intai motoare. Nu au putut inchega echipa, monopostul nu a functionat cum trebuie iar motorul nu a dat rezultate nici la Jordan sau Williams, echipe cu experienta. Ca in multe alte domenii, degeaba ai bani sau piloti daca nu ai experienta, manageri priceputi si o echipa profi, sudata. Uita-te la Ferrari, se chinuie de 15 ani. Au incercat cu campioni mondiali, nu a mers, au adus tinere sperante, aceleasi rezultate. Buba nu-i la piloti sau la buget.
    48 16
  • Bobiță 1 Ferrari nu va ieși dinF1 și 2 Și atunci am fost pasionat de F1. I-am văzut în acțiune. @Inexplicabile ai dreptate. Toyota a venit fără experiență dar AUDI are experiență în F1? Da piloți nu fac totul dar colaborează cu inginerii, mecanicii, strategii. Ai văzut cu cine era pe podium Max. Piloții își schimbă stilul, au perioade bune și mai puțin bune. Dacă Max păstra comportamentul din primul an la REDBULL nu era campion. Era urmașul lui GrosJean, Maldonado și al piloților ruși că toți au avut același stil. Cei menționați de mine, în perioada aceea așteptau totul de la echipe, adevărat echipe cu nume grele. Kimi a procedat la fel cu Ferrari mai ales în prima colaborare. Dacă era altfel și nu era nici dorința echipei de al scoate campion pe Massa, Kimi ar fi fost multicampion. Atunci jurnaliști entuziaști se exprimau cam așa-„Vine Montoya și-l detronează pe Schumacher”. A venit a arătat ce poate și a plecat înapoi. Buton, până și la Radio Europa liberă auzeam de el și cât de bun era. Ralf fratele lui Schumacher vine si instaurează dinastia Schumacher în F1. Barichelo urmașul lui Senna. Japonezi au crezut și au luat piloți după nume. Dacă n-am scris numele corect vă rog să mă scuzați, nu-s poliglot. Rămâne urarea pentru AUDI! Ferrari se chinuie, dar nu poate scăpa de prejudecăți, aranjamente de culise și mai ales de lipsa de disciplină.
    15 49
  • @bubiță
    Marota cu 10% e pilotul ține de agramatul Valentin care comentează F1 pe orangesport.

    La cum scrii, n-ar fi de mirare să fie vorba chiar despre tine. :)))))

    Poți să dezvolți cea mai bună mașină de pe circuit, cu unul ca Sainz te alegi cu DNF-uri sau cu locuri 8-9 muncite din greu.

    Chiar și în epoca mercedes, avans de 3 secunde pe tur, piloții erau cei care aduceau zero puncte. A trebuit să-i bage în câteva ședințe până când au înțeles că e important să se lupte fair-play măcar între ei și să adune puncte pt echipă.
    15 49
  • Ferrari trebuie sa-l concedieze pe Sainz si sa-i angajeze pe ^ si Polpozișă....marele talente nedescoperite
    44 18
  • Ce-ai mă cu Sainz de-l vrei concediat? La Ferrari nu piloții sunt problema. N-ai citit finalul postării anterioare? Eu sunt neutru în privința piloților. Au nevoie și ei de o persoană tip Angela psihoterapeuta lui Hamilton să-i pregătească pentru cursă și de o strtegă cum are Red Bull pentru Max. Vrem nu vrem fără femei nu se poate. Sunt mai devotate muncii pe care o fac.
    12 47
  • Greuceanu
    @bubița, la culcare că eşti obosit.
    Vorba ceea: Bai eşti prost?
    Bai eşti nebun?
    Sper să nu le ai pe amândouă, dar dacă le ai succes.
    7 50
  • @gunoiul pașpa
    Frustratule, idolul tău termină campionatul fără victorie. Recordmanul n-a făcut nimic anul ăsta, e terci fără o mașină cu 3 secunde avantaj pe tur. Te înveți cu furatul și apoi devine standard. :)
    15 40
  • @gunoiul pașpa
    Frustratule, idolul tău fetel termină campionatul fără un top 5. Recordmanul n-a făcut nimic anul ăsta, e terci fără o mașină cu 3 secunde avantaj pe tur. Te înveți cu furatul și apoi devine standard. :)
    43 13
  • @gunoiul pașpa
    Frustratule, idolul tău Lewis Hamilton termină campionatul pe un loc oarecare. Recordmanul n-a făcut nimic anul ăsta, e terci fără o mașină cu 3 secunde avantaj pe tur. Te înveți cu furatul și apoi devine standard. :)

    Chiar și cu supermașină, tot era să piardă vreo două titluri pentru că e gherlă de șofer.
    10 41
  • Bai ,audi va face fix pix in F1 ,nu mai face sport audi de 8 ani,va fi la fel ca si aston martin fix pix ,la motoare audi e volkswagen ma ,motoare de rahat
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru