OFICIAL: Al 13-lea loc pe grila de start pentru 2011 rămâne vacant
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Consiliul Mondial al FIA a decis miercuri ca sezoanele 2011 şi 2012 să se desfăşoare în continuare cu 12 echipe, după ce a respins toate candidaturile pentru al 13-lea loc pe grila de start.
Potrivit unui comunicat de presă al forului mondial, niciuna dintre echipele candidate nu a îndeplinit cerinţele FIA pentru a fi acceptate în competiţie.
"În urma comunicatului de presă din 19 martie privind exprimarea interesului de a participa în sezoanele 2011 şi 2012 ale Campionatului Mondial de Formula 1, un număr de părţi interesate şi-au exprimat interesul. S-a considerat că niciunul dintre candidaţi nu a îndeplinit cerinţele pentru a primi un loc pe grila de start a campionatului. În consecinţă, alocarea celui de-al 13-lea loc nu va fi efectuată", se precizează în comunicatul de presă al FIA.
Forul mondial nu a oferit informaţii suplimentare legate de motivele pentru care niciunul dintre candidaţi nu a îndeplinit cerinţele sale, însă cel probabil acestea sunt de natură financiară.
FIA a vrut în acest mod să evite repetarea situaţiei din sezonul curent, când echipa americană USF1 Team a eşuat în tentativa de a debuta în Marele Circ deşi primise un loc pe grila de start. De altfel, noul proces de selecţie a fost deschis tocmai pentru a desemna înlocuitorul echipei USF1 pentru următoarele două sezoane.Echipele considerate ca favorite la câştigarea celui de-al 13-lea loc pe grila de start au fost Epsilon Euskadi şi Durango. Epsilon Euskadi dispune de facilităţi impresionante la fabrica din Spania, însă oficialii echipei au admis recent că nu au reuşit să-şi asigure bugetul pentru sezonul 2011 al Formulei 1 din cauza climatului economic nefavorabil. De cealaltă parte, Durango a concurat recent în GP2 şi a iniţiat un parteneriat cu fostul campion mondial Jacques Villeneuve, care spera astfel să revină în Formula 1 după o absenţă de cinci ani.
O altă echipă care a depus cerere pentru admiterea în competiţie a fost Stefan GP, însă şansele acestea au fost minime după scandalul de la începutul acestui an pe tema înlocuirii echipei USF1 pe grila de start.
Via | FIA
Constructori care să vină cu propriile motoare, nu să împrumute de la Mercedes, Ferrari, Renault sau Cosworth.
Este aiurea să văd 3 mercedes-uri (Mercedes, McLaren, Force India) mai multe ferrari-uri, renault-uri neoficiale (Renault, Red Bull).
Dorim o bătălie a orgoliilor marilor constructori de automobile nu "războiul clonelor".