Oferta completa propusa echipelor de catre FIA

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 18.06.2009
Automarket va prezinta lista principalelor puncte din regulamentul tehnic pentru sezonul 2010 pe care FIA o propune echipelor pentru rezolvarea conflictului care ar putea duce la destramarea Formulei 1.

Formula One Teams Assocition (FOTA) si Federatia Internationala de Automobilism (FIA) au schimbat miercuri o noua serie de scrisori, intr-o ultima incercare de a rezolva conflictul existent intre cele doua echipe.

Pe langa propunerile detaliate in cadrul scrisorii trimise miercuri si prezentate pe larg pe Automarket, Max Mosley a dezvaluit indirect mai multe amanunte inedite despre regulamentul tehnic din sezonul urmator.

Astfel, FIA este dispusa sa pastreze neschimbat pentru anul viitor regulamentul in privinta aripilor flexibile si sa renunte la posibilitatea echipelor de a utiliza monoposturi cu tractiune integrala. De asemenea, regulamentul motoarelor si al cutiilor de viteze va ramane neschimbat, iar husele pentru pneuri vor putea fi utilizate in continuare, desi FIA a dorit initial sa le elimine pentru reducerea costurilor.

In privinta motoarelor, unitatile Cosworth ar urma sa reprezinte singura exceptie si sa ruleze fara limita de turatii. Aceasta propunere poate reprezenta insa o noua sursa de conflict pentru echipe, intrucat ar implica diferentierea motoarelor utilizate de echipele vechi si echipele noi din Formula 1.

De asemenea, interzicerea testelor din timpul unui sezon competitional va ramane in vigoare, aceasta fiind una dintre metodele cele mai eficiente pentru reducerea costurilor.

FIA a facut un pas inapoi si in ceea ce priveste doua aspecte extrem de importante in privinta modului in care este guvernat sportul.

Forul mondial a anuntat ca este pregatit sa discute modalitatea in care se vor rezolva conflictele tehnice din echipe, FOTA dorind sa micsoreze influenta Curtii Internationale de Apel a FIA. De asemenea, FIA este de acord sa elimine la solicitarea echipelor controversata anexa 5 din Regulamentul Sportiv, care prevede ca forul mondial poate stabili in mod unilateral regulamentul Formulei 1.

Pe langa aceste concesii pe care este pregatita sa le faca, FIA ar putea intampina rezistenta din partea echipelor in alte doua aspecte esentiale. FIA a indemnat echipele sa semneze prelungirea Acordului Concorde din 1998 pentru o perioada limitata de timp, insa echipele nu doresc sa faca acest lucru fara adaugarea anumitor paragrafe.

Pe de alta parte, FIA nu renunta la implementarea unui buget maxim anual, chiar daca a fost de acord cu propunerea echipelor de a utiliza o companie de audit independenta pentru verificarea datelor contabile.

In acest moment este dificil de anticipat care va fi reactia echipelor in privinta acestei ultime oferte facute de FIA.

Singurul lucru cert este ca termenul limita pentru rezolvarea conflictului expira vineri, 19 iunie. In acest sens, FIA a anuntat ca va trimite fiecarei echipe cate o scrisoare care, daca va fi semnata si returnata forului mondial, va confirma inscrierea echipelor fara conditii in sezonul 2010, conform ofertei prezentate.

Via | Autosport

Comentarii (1)

  • bataie de joc
    interese si iarasi interse
    parca seamana cu ceva
    a da cu partidele polotivce din romania
    ............... in rest nu am cuvinte
    uni vor sa cheltuie bani
    altivvor sa-i limiteze der la cheltuieli
    oare cine gandeste aici
    ???????????????????????????????????????
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru