La revenirea în Formula 1 în sezonul 2011, Pirelli şi-a propus să impulsioneze spectacolul de pe circuit prin creşterea numărului de intrări la boxe, după ce în perioada Bridgestone strategiile deveniseră deja banale, cei mai mulţi piloţi optând pentru o singură oprire la standuri.
Strategia italienilor a funcţionat anul trecut, când în primele 18 curse au avut loc 1058 de intrări la boxe dedicate schimbului de pneuri.
Lucrurile s-au schimbat însă în 2012: în ciuda faptului că Pirelli a modificat compoziţia pneurilor pentru a fi mai moi şi mai aproapiate ca duritate, în primele 18 curse ale anului au avut loc doar 854 de opriri la boxe dedicate schimbului de pneuri, cu aproximativ 20% mai puţin decât în 2011.
Punctele de referinţă au fost chiar ultimele două curse din India şi Abu Dhabi, în care cei mai mulţi piloţi au putut opta pentru strategii cu o singură oprire la boxe, datorită faptului că pneurile au rezistat suficient de mult timp pe pistă."Probabil că pneurile au fost prea dure pentru India şi Abu Dhabi, dar acest lucru va fi corectat anul viitor. aerodinamice, iar echipele au învăţat cum să gestioneze pneurile", a explicat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, motivele pentru care numărul de opriri la boxe a scăzut.
Monoposturile generează mai multă forţă de apăsarePirelli va oferi însă pneurile medium şi hard, cele mai dure compoziţii din gamă, şi în Marele Premiu al Statelor Unite. Decizia a fost luată ca urmare a faptului că circuitul este nou în calendarul Formulei 1, iar simulările arată că acesta va fi solicitant pentru pneuri.
Via GMM
Comentarii (1)