Noul sistem de ventilatie va fi interzis in 2011

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 10.05.2010
Echipele au decis interzicerea noului sistem de ventilatie inovat de McLaren incepand din sezonul 2011.

McLaren a introdus la inceputul anului un sistem inovator de ventilatie bazat pe actiunea directa a pilotului, care permite cresterea vitezei pe liniile drepte cu 10 km/h.

Componenta a fost copiata deja de BMW-Sauber, Ferrari, Williams si Mercedes GP, insa rezultatele nu au fost cele scontate din cauza imposibilitatii de a modifica sasiul.

Din cauza costurilor ridicate si a riscului pentru securitatea pilotului, echipele din Formula 1 au decis duminica sa interzica acest sistem incepand din sezonul 2011, in ciuda opozitiei aratate de McLaren.

“Este o componenta inteligenta de inginerie si jos palaria in fata celor care au inventat-o, dar unele solutii adoptate in acest weekend au fost la limita cand vezi piloti care conduc cu varful degetelor si nicio mana. Cred ca este o problema de securitate si o componenta de cost care trebuie luata in considerare”, a declarat Christian Horner, seful echipei Red Bull Racing.

Britanicul face referire directa la Fernando Alonso, care pe parcursul cursei a luat o mana de pe volan pentru a activa sistemul de ventilatie implementat de Ferrari pe monopostul F10.

Pe langa noul sistem de ventilatie, si dublul-deflector va fi interzis incepand de anul viitor, in primul rand in cauza costurilor ridicate de dezvoltare, a designului extrem ales de unele echipe si a eficientei scazute in ceea ce priveste spectacolul de pe circuit.

Via | Autosport

Comentarii (7)

  • FIA
    Puteau sa-l interzica de anul asta, daca tot nu e sigur. FIA face aceeasi gafa ca in cazul dublului difuzor, il accepta ca mai apoi sa-l scoata!
    24 1
  • NeoGalaxy
    Pasiunea mea, cursele de Formula 1
    Gresit, nu FIA l-a interzis, echipele au votat impotriva lui si l-au propus celor de la FIA pentru interzicere. Motivele au fost ca securitatea pilotilor si faptul ca nu se poate folosii la masinile de strada (ceea ce pare evident oricum). In afara de McLaren toate echipele au fost impotriva, ceea ce pare natural. Totusi ca idee inginereasca este cu adevarat geniala si se pare cu putine beneficii cu adevarat in curse. Cel putin asa spun inginerii diferitelor echipe mai ales ca acelasi efect se poate produce si cu aripa fata, fapt incercat si testat de Vettel in cursa de la Barcelona.
    18 3
  • XIOREL123
    siguranta
    Condusul cu doar o mana pe volan il confund cu "mersul pe muchie de cutit" asa ca pt. siguranta pilotilor aprob interzicerea sistemului cel tarziu la anu'.
    11 6
  • Minunat
    S-au gasit cei de la ferari sa copieze McLaren si ca sa nu fie acuzati de plagiat s-au gandit sa foloseasca mana pilotului pentru a astupa orificiul. Am ras de m-am prapadit cand am vazut ca Alonso ia mana de pe volan si o duce la "aspirator".
    Excelent! Urmeaza (la ferari) un nou up-date la Monaco: vor pune pe maninile soferilor cate o aripioara, iar acestia vor scoate mana din masina pentru a dirija aerul, astfel vor imbunatati apasarea aerodinamica. HAHAHA!
    5 19
  • F1-zone
    ai zis-o
    daca tot stim bancuri....am observat cu surprindere ca McLaren mai nou isi fac ventilatie si la pneuri:)))), cica au niste fante intre janta si pneu, astupate cu pietricele si din cand in cand la trecerile peste vibratoare se mai ventileaza putin, cica ar avea un spor mare de viteza, termina mai repede cursa;)
    25 6
  • mor de ras :)
    F1-ZONE - BESTIAL OMULE, BESTIAL!
    8 3
  • CHIAR E BUNA
    INCEP SA-MI PLACA GLUMELE DE PE AICI
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru